Vzduch

Nejčastější otázky – pokus o odpovědi

Vážení přátelé,
dostávám od vás maily, ve kterých se ptáte… Není v mých silách na všechny jednotlivě odpovědět – tak jsem se pokusil „sestavit“ tento soukromý „FAQ“, který vám – i těm, kteří mně nenapsali – nabízím jako odpovědi na nejčastější otázky. Doufám, že tam najdete i „řešení“ svého problému…: Má vliv na můj duchovní rozvoj vstup do organizované skupiny (řádu) podobně smýšlejících ?
„Skupiny“, „kruhy“, „řády“ etc. Mohou a nemusí být zdrojem informací, předávání zkušeností a sdružením lidí stejných zájmů. V každém případě jsou však i pro osaměle „pracujícího“ adepta přínosem každá taková skupina buď vytváří, nebo podporuje již existujícího Egregora už svojí existencí.

Má smysl číst dostupnou literatur, která se týká esoteriky? Proč se informace od různých autorů tolik liší?
k literatuře, která se nazývá ?esoterická?: Autoři, ať již členové různých ?řádů? ( Gauta, Kabelák, Lasenic, CROWLEY atd.), nebo osaměle pracující ( Dee, Kelley, Nakonečný, ale i většina kabalistů ) ? píší vždy tak, aby sice dokázali zaujmout ?adepta? a poskytnout mu mnoho námětů k úvahám, ale neprůhlednost informací je již tradičně ?mlžením? už od dob prvních písemných záznamů, které se MAGIE jakkoli dotýkaly ( např. tzv. Egyptská kniha mrtvých ). Obsah skutečně prakticky využitelných informací se scvrkne v průměrné, třistastránkové publikaci na sotva jednu stránku rozměru A 4. Bohužel, použitelnost nelze v praxi zjistit jinak, než metodou pokus ? omyl nebo ústním sdělením ?vědoucího?. Nechceme ? li zbytek života strávit ?prokousáváním se? obrovskou horou často nedostupné literatury, nezbývá adeptovi než strávit relativně méně času hledáním ?zasvěcení?.

Může jedinec dosáhnout cíle i jako „osaměle pracující“? Existuje cesta?
Pokud se adept rozhodne pro osamělou cestu, pak stará zásada ?alchymistů?? HRA DÍTĚTE A PRÁCE ŽENY ? je tím nejlepším návodem, jak dospět k cíli.

Je znalost Kabaly podmínkou „úspěchu“ v magické praxi?
Magické v Kabale je nesporné. Praktické použití však vyžaduje buď ?věčného génia?, nebo skutečné „zasvěcení“ ? a především – dokonalou znalost hebrejštiny? Zlomky kabalistických praktik ? hlavně u fungujících magických „Kruhů“, talismanů, glyf atp. je možné nalézt od středověkých grimoárů až do dnešních ?esoterických? publikací.
Dostupné překlady kabalistických textů korespondují plně s výše uvedeným. Pokud se týče základních děl ? Sefer Jecira, Zohar?. ? je nejlepší pořídit si kromě překladu i originální hebrejský text. Komentáře a různé textové výklady na kabalistická témata ? ani ortodoxní židovský původ spisovatele nezaručí jejich správnost, jediným vodítkem je snad ? jejich stáří a originalita pramenu
Čtení hebrejského textu? Vynikající příklad toho, co jsem uvedl v předchozích řádcích. Hebrejština NEMÁ souhlásky a tedy ČTENÍ jakéhokoli textu je plně podřízeno TOMU, KTRERÝ ČTE ! A způsob čtení ?..doplňování souhlásek?intonace hlasitého přednesu??kombinace písmen?..to je mnoho na tři životy. Pro ilustraci: Ústav orientálních jazyků ČR se pouze DOMNÍVÁ, jak se čte text TÓRY starohebrejsky ? a to pouze díky zachovaným starým písemnostem, které se věnují TRADIČNÍMU způsobu čtení?

Sděluješ ?učení? nějakého směru v esoterice ?
Nepředávám žádný směr ani ?návod k použití?. Pečlivě vybraným partnerům na Cestě sděluji pouze mé zkušenosti, které jsem získal za více než dvacet let, které jsem částečně věnoval hledání?..

Je třeba před skupinovým rituálem nějakým způsobem „vytřídit“ účastníky ?
Ano. Nejdůležitější jsou skutečně lidé. Každým zdařilým rituálem dostává KAŽDÝ jeho účastník možnost znovu ho použít?.k čemukoli. Výběru lidí a zejména i typu rituálu pro dané účastníky musí adept vždy věnovat nejvíce ? bohužel již tak vzácného ? času.
Největší problém jsou osoby, které se zúčastní bezprostřední ?práce? v kruhu. Pro velký rituál, který nemá být jen oslavnou ceremonií, je třeba minimálně pět lidí kromě – má-li to být tradiční rituál Crowleyho typu – jedné ženy. Počet účastníků směrem nahoru prakticky není omezen ničím jiným než prostorem, lichým počtem /ženy se nepočítají, jsou v rituálu pouze nástroji/, a – to je snad rozhodující – naprostou DISCIPLINOU VŠECH zúčastněných. Vím ze zkušenosti, že hlavně poslední podmínka bývá tou největší překážkou úspěchu…

Existuje vůbec nějaký způsob, jak začít ?
Každý, kdo se zabývá magií, někde začíná. Zdroje,které jsou na počátku Cesty, mohou být rozličné a ve většině NEVEDOU k Poznání ani různé „esoterické řády“ , které více či méně někdy pracovaly „profánně“. K tomuto poznání však mnoho „adeptů“ nikdy nedospěje, pro jejich pocit „úspěchu“ jim postačí vnější „mystický“ obal většiny takových „řádů“.
Ani třeba Crowley nebyl ve svých počátcích výjimkou. Brzy však zřejmě zjistil, že rosekruciáni jsou jen jedním z mnoha „elitních řádů“, který mu snad mohl pomoci dostat se k některým informacím, ale rozhodně ho nemohou vést na jeho Cestě. Cesta adepta /a to platí VŽDY/ je cestou osamění a egocentrismu, i vlastní partneři při rituálu nebo ve vlastním společenství – novém „řádu“ etc. jsou pouze nutným „zlem“ , nezbytným pro dosažení Cíle. V okamžiku, kdy je tento dosažen, je adept jednou pro vždy osamělý a současně jednotný s „universem“.

Jsou důležité astrologické ?korespondence?? Jaký vliv mají aspekty Měsíce?
Crowley ztotožňuje Lunu s Isis? už z toho je znát, jaký význam jí přikládá. Archetypálně Luna zcela bez pochybností ovlivňuje významně podvědomí a to, čemu se profánně říká ?mimosmyslové? vnímání.
Vliv Luny na Crowleyovské operace ? Crowley a jeho ortodoxní následovníci se shodují se starými Mistry na rozhodujícím vlivu Luny a jejích fází především v sexuálních rituálech. Je samozřejmě nutné při práci dbát na astrologické aspekty Egregora, v jehož hodinu se operace provádí.
Kabalisté přistupují k astrologickým aspektům víceméně velice rezervovaně, hodně věcí je hluboko zašifrovaných. Právě z tohoto důvodu se však vyplatí se pokusit tyto informace rozšifrovat ? zcela vyhovujícím počátkem hledání je zmiňovaná KABALA od Papuse.Více informací najdeš: CROWLEY: celé dílo, především Liber Agape, Liber Vel Legis. Liber X; KABELÁK: Magia nigrae, ELIPHAS LEVY: Chrám satanův, Problém Zla, Dogma a rituál; AGRIPPA Z NETTESHEIMU: Okultní magie; X?: Mystické klíče západu.

Existuje specifické rozdělení kuřidel?
Kuřidla ? základní dělení zůstává v platnosti, je už plně profánní a uvádí ho skoro všichni píšící. Pokud se složení týče, je to opět na experimentech ? moje rada, která Ti snad může ukázat směr je ? použít při většině operací tekutin fyzických těl, přičemž platí, že čerstvé mají přednost před sušenými. Pozor na správné míšení s korespondencemi sedmi kovů! Dobrým základem pro většinu kadidel a vykuřovadel je bílá pryskyřice kadidlovníku? bez ohledu na komplikovanost receptur. I tady platí ? to nejjednodušší bývá nejúčinnější a obrovská složitost ingrediencí (a jejich opatřování ), kterou píšící většinou uvádějí, je jednou z metod, jak případného Adepta naučit?přinejhorším trpělivosti.

Můžeš něco uvést k používání a konstrukci tzv. ?magických kruhů??
Magické, ?ochranné? kruhy? Obecně se dá říci, že platí již mnohokrát vyřčené ? MÉNĚ je mnohdy VÍCE. Opět moje rada ? potřebuješ ?li k imaginaci nebo k jakémukoli obřadu fyzicky vyjádřený kruh ? NEPOUŽÍVEJ latinská písmena ani jakékoli číslice, nefunguje to a zbytečně zabírá místo. Použitelné ? kreslené nebo ryté kruhy by měly v JEDNOM mezikruží obsahovat vždy jen jeden druh písma ( mně se osvědčila hebrejština, řečtina a kupodivu runy ) a uvnitř kruhu pouze glyfu příslušného Egregora. Kombinace potřebných písmen a glyfů je opět věcí zdlouhavých pokusů.
Podle mých zkušeností je pro KRESBU nejlepší organický ? nejlépe živočišný, pro některé rituály i rostlinný materiál. Tradičně nejlepší výsledky mně dává kombinace uhlu s krví. Pro stabilní ? vícenásobně použitelný kruh ? pak krví obarvená hedvábná nebo vlněná příze ? pozor na směsi se syntetikou!Při RYTÍ kruhu na kámen nebo do běžné půdy ( pozor na červenou hlínu s vysokým obsahem železa ) se mi osvědčuje impregnace hrotu(ů) rycího nástroje spermatem nebo jeho směsí s poševním hlenem. Tato nemusí být čerstvá, já ji obnovuji při každém rituálu, je ale možné s jednou impregnací provést až tři rituály.

NIKDY neprovádím KRESBU podle výše uvedeného na běžnou půdu v přírodě. Kresbu na kamennou podlož (starý kostel, hrad?) je sice možné provést, ale nedává optimální výsledky ( vlastnosti kruhu).
K nástroji k RYTÍ i k pozdějšímu UŽITÍ v kruhu: mně se osvědčilo: TROJZUBEC je lepší než meč, MEČ je lepší než dýka, DÝKA je lepší než HŮL. I zde záleží na základním materiálu ? zkušenosti mi řekly, že i přes komplikované návody funguje nejlépe svářková ocel. Staří užívali stříbro ? většinou jako ?kalený? amalgám. U HOLE, která se také v kruhu užívá, je tradiční materiál lískové dřevo ? podle mých zkušeností však bez vyjímky vždy okovaná stříbrem a ocelí.
Ostatní DOPLŇKY kruhu ? často uváděné v mnohých návodech – trojúhelník zjevů, pentagramy, kříže, hexagramy a podobné symboly – mohou snad operátorovi přinést vnitřní pocit uspokojení, samy o sobě však nemají žádný, v některých případech naopak rušivý vliv na vlastnosti kruhu . DŮLEŽITÁ je pouze ? podle druhu operace ? správná ORIENTACE kruhu podle světových stran, univerzální pro VĚTŠINU operací ve stabilním kruhu je poloha Sever v hlavě kruhu.

Lze používat Tarot na jiné než divinační práce ? Existuje vhodná verze pro takovou práci ?
Tarot?. Jedna z nejzajímavějších a současně (velmi správně definováno) nejzáhadnějších magických KNIH. Crowley vypracoval ? údajně na základě svých vizí ? svoji verzi Tarotu, která JE přes některé nedostatky ? zatím to nejlepší, co se z nám dostupných verzí nabízí. Také Crowleyho výklad arkán a ostatní Tarotové symboliky je z velké části použitelný v běžných pracech s Knihou.
Pokud se týče rituálních prací s Tarotem? (otvírání Bran nebo Cest)? je třeba být velmi pozorný na správné přiřazení arkán k jednotlivým písmenům hebrejské abecedy (číselné hodnoty)!
Ani u Crowleyho nekorespondují u mnoha arkán tyto velmi důležité vztahy a proto slepé užití stávajících hodnot dává většinou (úmysl?) velmi zavádějící výsledky?. Jako vodítko?: užití nuly u symbolu Blázna?kabalistické korespondence arkán?
Graficky jsou Crowleyho symboly Tarotu skutečně tím nejlepším. Beze změn je lze při mnoha operacích použít jako příslušné glyfy nebo jako symbolu příslušného Egregora. Pokud je použit komerční list, nejsou výsledky tak přesvědčivé, a to i po rituálním očistění a nabití, jako vlastní magická kresba nebo rytina.
Malé Arkány nejsou pro rituály vhodné, k běžné práci však mohou sloužit jako podpůrné (ukazatele). Srovnávací studium různých druhů Tarotu přivede téměř vždy k tušení souvislostí, i když původní pra-verze je zřejmě nenávratně ztracena a i v případě jejího objevu nebo nalezení by byla pro naši civilizaci zcela nesrozumitelná.
Crowleyho Tarot zřejmě tuto skutečnost respektuje a pokud připustíme možnost esoterického předání jím uveřejněné Knihy, můžeme v Arkánech výše uvedené zcela evidentně sledovat.

Tolik k této problematice. Magie v teorii je studium na několik životů?.. Po mých zkušenostech je rozumné se věnovat praktické magii v užším okruhu funkčních rituálů jednoho Egregora? Ale to je jen můj názor?

therion666


Archiv komentářů pro tento článek:

2003-09-25 02:56:02 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
Tvoje rady budou určitě na vysoké odborné úrovni.... 🙂 To je od každého MISTRA, co má egregora a malé arkány.... :------P


2003-09-25 10:28:21 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
Tenhle clanek je vazne fajn a myslim ze by bylo rozumne v nem pokracovat. Jsou to sice drobnosti ale v celku zasadni ktere urcite mnohemu pomuzou.
Snad 1x mesicne by bylo optimalni.



2003-09-25 11:27:05 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
Dobrý den,

já jenom letmo doplním několik věcí.

Co se týče skupin, tady se shodnu s názory panů Kefera a Kabeláka. Člověk by se měl snažit vycházet z vnitřní podstaty sebe samotného. Každý řád člověka svým způsobem svazuje a omezuje, což pro duchovní vývoj není nejlepší.

Pokud jde o kabalu, je nutno podotknout, že židovská kabala není tím jediným. Kabala je věcí principů a ne jazyka. Může tedy bez jakýchkoliv problémů existovat i česká kabala. Znalost hebrejštiny tudíž není nutná. Dále bych upozornil, že magie a kabala jsou dvě různé věcí a pro zvládnutí jednoho skutečně není nutná znalost druhého.

V závěru ještě doplním, že pan Crowley asi nebyl člověkem, který by měl být adeptům dáván za vzor.

Držím Vám palce do dalšího pokračování. Podobné články jsou pro řadu adeptů jistě cenným zdrojem informací.


2003-09-25 20:18:40 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
Velmi hezký a užitečný článek. Jen malá poznámečka: Lévi nenapsal ani Problém zla ani Chrám Satanův ani Klíč k černé magii ani Na prahu tajemství.
výše zmíněná díla napsal de Guaita a stojí za přečtení.

Nikadémos


2003-09-25 20:19:21 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
má masturbace vliv na duchovní vývoj?


2003-09-26 11:54:50 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
Tohle prispevek si urcite zaslouzi pozornost protoze jeho mylsenky jsou vice nez realne.
1.)Skupiny muzou svazovat ci omezovat to je naprosta pravda a proto bych doporucil toto jen v pripade ze toto uskupeni je slozeno z lidi podobnych adeptu(trebas z prateli si zalozite takovou mensi Magic Klan)kde v skupine nebude panovat dogma ale zdravi rozum.
A nebo pripadne ze jste jiz dosti pokrocil tak se ovlivneni z radu nebusite bat pokud sam nebudete chtit.
2.)Odstavec o kabale je taktez pravdivy z pripominkou aby nekdo kabalu pretransformoval do ..treba nasi reci z plnym zachovanim funkcnosti. Take bych radsi praktikoval kabalu ke me etnicky blizsí.
3.)A davat za priklad pana Crowleye adeptum je nesmysl protoze to byl rozporuplny clovek ktery spise (podle me) magii zneuzival nez pouzival ale to je individuelni..a to ze jsem vydel tistene ze oznacovali Crowleye jako satanistu mu take ku cti moc neprida. Bezpochyby byl ale Crowley osobnost.

J.K.


2003-09-26 11:56:44 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
Myslim ze ne...jen ji musis drzet na uzde aby byla tva povaha vyrovnana a tva vule vzdy zvitezila.


2003-09-28 17:48:42 Crowley nevhodný pre adeptov??
Nedá mi, aby som nereagoval na komentáre istých ludí, podla ktroých A.C. nie je vhodným príkladom pre adeptov mágie.

1. Crowley nikdy nenabádal svojich žiakov k tomu, aby ho slepo napodobňovali, či aby mu vo všetkom verili. Práve naopak, učil ich nezávislému skúmaniu každej veci, varoval ich pred ustrnutím v nejakej dogme. Je pravda že bral drogy a oddával sa homosexuálnym stykom, to však neznamená, že máme napodobovat jeho osobný život. To podstatné sa nachádza v jeho učení, ktoré nielenže má hlboký zmysel, ale často sa táto filozofia odvažuje ďalej, než iné, konvenčnejšie systémy mágie. Zdá sa však, že nie každému vyhovuje borenie starých mýtov, a dobrá je len mágia zhodujúca sa s morálkou stredovekého kresťanstva...

2. Crowley sám sa za satanistu nikdy nepovažoval, a každý, kto sa ponorí hlbšie do štúdia Thelemy aj pochopí prečo. Pravdaže, nie hned na začiatku. Treba si tiež všimnút, z akého zdroja to označenie za satanistu pochádza. Ja som čítal jednu kresťanskú publikáciu, v ktorej boli aj takí Beatles označení za satanskú kapelu...
Marian93

2003-09-28 19:45:55 Re: Crowley nevhodný pre adeptov??
Já si myslim, že tady šlo o něco jiného. Soudě podle toho, co tu napsal můj mistr i podle toho, co mi osobně řekli dva Crowleyho žáci, je zřejmé, že jeho systém NENÍ tím nejlepším pro začátečníky. Je ale možné se podle jeho systému trošku orientovat v pokročilejších fázích výcviku, to zase jo. Když to tedy bereme obecně. Stejně nemá smysl kopírovat žádného člověka ani jeho systémy. Výcvik a jeho směr mají vycházet z člověka samotného.

Martin


2003-10-08 12:03:23 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
Můj názor je ten,
že cestu jakouko-li
a zvláště duchovní si každý musí najít a vyšlapat sám. Ale magii bych do toho nepletla.


2003-10-16 12:57:21 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
Jak se slučuje duchovní vývoj s plagiátorstvím?
Cody
w.f.cody@email.cz
http://cody.mysteria.cz


2003-10-22 08:19:36 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
...JAKÉ PLAGIÁTORSTVÍ ????....


2004-01-20 03:08:12 Re: Nejčastější otázky - pokus o odpovědi
Promiň, ale nemáš pravdu. Pokud se nad tím zamyslíš, tak už třeba modlitba je v podstatě
křesťanská magie. Všude kolem nás je magie života
a i při předávání energie ačkoliv to tak možná
někdo nevnímá nutně používáš prostorovou magii.
Johann

Ohodnoť

Views: 14

Napsat komentář