Pár kroků po cestě
Pravidelně navštěvuji server ritual.cz a sleduji nové a nové zájemce o magii a studium hermetických věd a pokaždé si pokládám otázku, proč je mezi námi tak málo skutečných zasvěcenců, když existuje tolik zájemců a adeptů. Uvědomil jsem si, že důvodů může být víc. Možná vás to bude zajímat.
- Magie je módním trendem
Magie, mystika a přidružené vědy se staly velice populárními. Mnoho lidí chce znát odpovědi na svoje otázky a tak přistoupí k první cestě, která se nabízí. Poměrně často jí bývá buď magie (Bardon, Kefer, Kabelák), mystika (Drtikol, Tomáš, Cayce) nebo Buddhismus (Gjamccho, Sahn, Trungpa). Když ale postupem času zjistí, že chůze po této cestě není tak snadná, jak se může zdát, raději toho nechají a vrátí se ke svému pohodlnému životu. - Přeceňování významu
Mnoho lidí nezapojuje do cvičení svoji vlastní osobnost. Velmi často jen slepě kopírují techniky popsané v knihách a na Internetu. Další skupinu takových adeptů tvoří ti, kteří svůj systém považují za dokonalý a všechny ostatní zavrhují. Existuje ale i řada těch, kteří jednomu cvičení věnují desítky let přesto, že jej už dávno zvládli. - Nepochopení cesty
Kromě toho jsem potkal i řadu lidí, kteří absolutně nechápali význam cesty, po níž šli. Jejich cílem bylo zbohatnout, okouzlit vysněnou přítelkyni, ovládnout svět a řada podobných hloupostí.
Dobře, ale co z toho plyne? Když se člověk rozhodne nastoupit cestu adepta hermetických věd, čekají ho mnohá úskalí. Především by měl opravdu chtít. Chtění je také jedním ze čtyř pilířů celého studia. Dále by měl znát rovnováhu a sebe samotného.
To, mimo jiné, znamená, že dokáže cvičení flexibilně přizpůsobit sám sobě a svým dispozicím tak, aby mu přesně vyhovovala. Neexistují žádná obecná cvičení, která by člověka přivedla k poznání. Magie je osobní věc a je proto nutné k ní i osobně přistupovat. Pokud cítíte, že je pro vás nějaké cvičení dobré a užitečné, využijte ho. Pokud cítíte, že vám jiné cvičení ubližuje, neprovádějte ho. Nebuďte otroky knih ani jiných lidí.
Každý adept by měl být schopen nalézt rovnováhu. Magický výcvik je komplexní záležitost a shrnuje toho v sobě velmi mnoho. Nejde jen o to, abychom cvičili ducha a sebeovládání. Rozvíjet musíme i svoje tělo. Magie je věda života a potřebuje, aby byla rozvíjena rovnoměrně.
Rozhodně byste měli být objektivními pozorovateli sebe sama. Řada cvičení vyžaduje dlouhou dobu každodenní praxe a někdy i mnoho odříkání. Pokud chcete dosáhnout kvalitního výsledku, je nutné ovládnout vše potřebné k naprosté dokonalosti. Nikdy proto nepřecházejte od jednoho cvičení k dalšímu dřív, než toto cvičení skvěle zvládnete. Ale existuje i druhý extrém. Měli byste být schopni poznat, kdy jste cvičení zvládli nebo postoupili natolik daleko, že můžete pokročit k dalšímu. Hodně lidí zůstává u jednoho cvičení v obavě, že ještě nejsou připraveni na další. Skutečnost ale bývá mnohdy úplně jiná a jejich obavy a přeceňování cvičení jsou zbytečné.
Necvičte jen podle knih. Snažte se poznávat sami sebe, ostatní lidi, zvířata a přírodu. Zkoumejte vazby mezi těmito prvky. Jen tak se dokážete prokousat základním magickým výcvikem. Žádná kniha, ani ta sebelepší, to za vás neudělá.
Nepodceňujte jiné systémy a zasvěcovací soustavy, než které sami využíváte. Stejně tak buďte tolerantní ke každému ve svém okolí, ať už tvrdí cokoliv o vás, vašem systému, magii a podobně.
Neberte magii příliš vážně. Možná se teď divíte, jak to myslím, ale je to prosté. Přistupujte k výcviku jako ke hře. Hledejte v ní zábavu a nikoliv povinnost. Hodně vám to pomůže.
Přemýšlejte! Přistupujte k magii nejen citově, ale i rozumově. Nenechte se vtáhnout k sektářství, nenechte se ovládat a manipulovat. Mějte vlastní názor, vlastní úsudek a vlastní cíle.
Možná se vám zdají některé tyto rady zbytečné nebo samozřejmé, ale magii se věnuji hodně přes patnáct let a nějaký čas i jako učitel několika lidí. U řady adeptů se ale setkávám právě s těmito prohřešky a bývá hodně těžké je z těchto omylů zase vývést. Přeji vám všem mnoho úspěchů na vaší cestě.
Archiv komentářů pro tento článek:
2003-08-14 23:42:06 Re: Pár kroků po cestě
Děkuji
2003-08-15 09:23:41 Re: Pár kroků po cestě
Super clanek!!
2003-08-15 09:40:21 Re: Pár kroků po cestě
Ako by si definoval zasvätenca? na rozdiel od adepta? Čím sa líši zasvätenec v mágii, mág od púheho adepta čarodejníctva?
Prečo si myslíš, že mágia za cieľom dosiahnutia prízemných cieľov je nepochopenie cesty? Čo ak niekto úmyselne používa mágiu len na pozemské ciele a nejaké vyššie duchovné mety sú mu ukradnuté? Neznamená to skôr, že kráča po inej ceste ako to, že by nepochopil cestu po ktorej kráča?
Vibro
2003-08-15 10:30:02 Re: Pár kroků po cestě
Dobrý den,
budu se snažit odpovědět postupně.
Mezi adeptem a zasvěcencem vidím jeden rozdíl. Zasvěcenec už ví, ale adept teprve tuší a chce vědět. To neznamená, že by zasvěcenec (mág, mystik) už nemusel dál studovat. Hermetické vědy se neučí rok nebo dva, ale celý život a pořád je co zlepšovat a co objevovat. Adept je ale zkrátka ten, který se k objevování teprve chystá.
Zasvěcenec v magii a čarodějnictví se liší v zásadě v tom, že mág se zaměřuje na pochopení principů, ale čaroděj zkrátka využívá přirodní síly bez bližšího porozumnění a pochopení zákonitostí mezi nimi. Tím nechci říct, že by magie byla lepší/horší než čarodějnictví. Je to zkrátka jiná cesta a každý člověk si může vybrat, která z těchto cest je pro něj vhodnější.
Když se někdo zaměřuje na přízemní cíle, je to samozřejmě jeho cesta. A opět na ní není vůbec nic špatného. Pokud nemluvíme o manipulaci a zneužívání, na což jsem právě narazil v článku. Opět jsou to dvě různé cesty a člověk si může vybrat tu, která je pro něho tou subjektivně lepší. Jak jsem řekl, magie (stejně jako další cesty) je osobní věc a musí se k ní proto přistupovat individuálně. Každý člověk má jiné cíle a jiné potřeby. Na tom není vůbec nic špatného.
Snad jsem alespoň ve stručnosti odpověděl.
2003-08-15 12:02:54 Re: Pár kroků po cestě
Přeji krásný ,pohodový den.
Děkuji za Váš článek,který na těchto stránkách dlouho chyběl.Také jsem se přemýšlela o módnosti magie v poslední době.Se vším co jste napsal se mohu stotožnit.
Nicméně,ti kteří se zajímají o magii jen povrchně a berou ji jen jako módní záležitost,brzy odpadnou.Je dobře, že je dnes dostatek možností pro ty ,kteří si tuto cestu vyvolili jako své životní poslání.Trochu mě mrzí ,že většina možností je pojata jaksi komerčně a pro spoustu hledajících se stává toto brzdou.Bohužel je i velký nepoměr mezi nezištnými učiteli a adepty.
Jistě jste právě i vy ,některým z nás pomohl alespoň radou, díky vašemu článku,ale je to jen zrnko písku v moři.Nechcete Nám všem hledajícím být nápomocen v naší cestě?Jistě, je hodně knih v ze kterých se můžeme učit,ale není nad kontakt s někým který je již dál.Děkuji
Joharcus
2003-08-15 12:42:58 Re: Pár kroků po cestě
Dobrý den,
děkuji za projevenou důvěru, které si velmi vážím. Myslím si ale, že pokud se budete držet toho, co jsem se snažil popsat v článku, pak pro Vás bude cvičení jednodušší a jasnější a určitě zvládnete nastoupit svou cestu beze mě nebo jiného člověka.
Přeji Vám mnoho úspěchů a hodně vytrvalosti.
2003-08-15 13:26:47 Re: Pár kroků po cestě
Souhlasím.
Jednou jsem četla takovou myšlenku, že chce-li se člověk věnovat magii, často po čase pozná, že to je jen prostředek pro něco jiného co doopravdy che....
Muriel
2003-08-15 17:21:38 Pár kroků po cestě
Subham astu sarvadžagatam!
2003-08-15 18:14:02 Re: Pár kroků po cestě
to bylo hezky naspáno
měl bych jen malou otázku
říkáš že Žádná kniha, ani ta sebelepší, to za vás neudělá to je pravda občas je třeba i radu od někoho kdo má zkušeností (dle mého názoru) ale tihle lidé se špatně hledají
asi mi těžko někdo řekne kde najít zlaté stránky mentorů a učitelů, ale stačilo by kde najít někoho kdo poradí - děkuji
můžete říct že tady, ale tady reaguje hodně lidí, a někdy se ty reakce dost rozcházejí
Ivran
2003-08-15 18:24:10 Re: Pár kroků po cestě
Dobrý den,
je to problém spousty lidí, že nemohou najít nikoho, kdo by jim pomohl. Ale na druhou stranu - k čemu někoho takového potřebujete? Nejen kniha, ale ani žádný jiný člověk nemůže projít Vaši cestu za Vás.
Já bych Vám doporučil, abyste se snažil cvičit sám. Když vytrváte, pak se vždycky najde někdo, kdo Vám nakonec pomůže. Nehledejte žádného průvodce, na kterého byste se mohl zavěsit. Až to ten člověk uzná za vhodné, najde si Vás sám.
Navíc nezapomeňte na jednu věc. Skutečného mistra má každý z nás uvnitř sebe. Cílem Vašeho cvičení by mělo být nalezení cesty k němu. Tato cvičení můžete provádět buď pod vedením nějakého člověka anebo sám. V dnešní době je už takový dostatek informací, že skutečně není problém začít se věnovat magii individuálně bez vedení mistra.
Přeji mnoho úspěchů.
2003-08-15 20:12:20 Re: Pár kroků po cestě
Ja si taky mysliom, ze ctemni knizek neni vsechno. TO chce kontakt s nekym kdo tomu rozumi.
2003-08-15 22:13:07 Re: Pár kroků po cestě
Mě magie láká,ale protože mimo pár knížek neni kde studovat,tak do toho nejdu.Podle mě nemá smysl učit se to z knížek,ale od někoho kdo už něco umí.
2003-08-15 23:09:54 Re: Pár kroků po cestě
Magie je vsechno, tak co vic muze clovek chtit?
2003-08-15 23:10:51 Re: Pár kroků po cestě
Vysvetli tu konecne nekdo co to znamena? Dik!
2003-08-16 09:05:22 Re: Pár kroků po cestě
To se mi nezdá, mystika je jiná věc.
2003-08-16 09:06:59 Re: Pár kroků po cestě
Každej potřebuje vedení
2003-08-16 09:07:22 Re: Pár kroků po cestě
Souhlasim. Z knížek se toho člověk moc nenaučí!
2003-08-16 09:08:02 Re: Pár kroků po cestě
Co jsem našel, tak AŤ JSOU VŠECHNY BYTOSTI ŠŤASTNÉ
2003-08-16 09:08:42 Re: Pár kroků po cestě
Tady se toho člověk moc nedozví
2003-08-16 09:16:06 Re: Pár kroků po cestě
Navíc přece když tohle člověk umí, tak je jeho povinnost to předávat dál, ne?
2003-08-16 09:17:28 Re: Pár kroků po cestě
Podle mě je to všechno úplně stejný. Projevy se přece schodujou
2003-08-16 10:42:08 Re: Pár kroků po cestě
To je taky docela dogmatický názor. Z knížek se dá naučit velmi mnoho. Kdo ale čeká, že ho knížka naučí všechno, je blb. V případě, kdy kniha nahrazuje ústní podání, musí sloužit jen jako ukazatel, symbol, alegorie... aby splnila účel.
Panrugos
2003-08-16 10:44:56 Re: Pár kroků po cestě
Nee. Potřebuješ najít učitele v sobě :))
Panrugos
2003-08-16 13:22:06 Re: Pár kroků po cestě
Ale bez učitele mimo mě ho nenajdu
2003-08-16 14:02:04 Re: Pár kroků po cestě
Moc hezkej clanek, na to tady zvyklej nejsem. Dik
2003-08-16 14:02:27 Re: Pár kroků po cestě
Ja si to myslim taky. Clovek si tim proste najde tu cestu k tomu co chce.
2003-08-16 14:03:15 Re: Pár kroků po cestě
On se to urcite taky nekde naucil. Docela by me zajimalo, jak se k tomu teda dostat kdyz nemam jen cist knizky a pritom nikde neni nikdo, kdo by mel ucil.
2003-08-16 14:03:30 Re: Pár kroků po cestě
Tak to je presne i muj problem.
2003-08-16 14:04:54 Re: Pár kroků po cestě
Jinak si ale myslim, ze by to chtelo spis se zamerit na prakticky povidani. Proste pruvodce pro maga na ceste.
2003-08-16 14:05:06 Re: Pár kroků po cestě
pripojuju se
2003-08-16 14:05:39 Re: Pár kroků po cestě
stastny at sou vsechny bytosti
2003-08-16 18:29:16 Re: Pár kroků po cestě
moj mily...carodejnictvo je VIEROVYZNANIE (!!!), ktore pouziva magiu ako nastroj...takze neviem co tu vysvetlujes...a kolko knih o carodejnictve si precital, ze o nas pises, ze sme taki lahkomyselny ze pouzivame nieco comu nerozumieme...sama som wicca a popri carodejnictve studujem vsetky knihy o magii ku ktorym sa viem dostat...
2003-08-16 18:39:06 Re: Pár kroků po cestě
Dobrý den,
napsal jsem, že magie není ani lepší ani horší než čarodějnictví. Je to jiná cesta. Magie nepoužívá čarodějnictví a platí to i obráceně. Nehledejte v tom, prosím, nic jiného.
Přeji Vám mnoho úspěchů.
2003-08-17 09:51:51 Re: Pár kroků po cestě
Já se zastanu mistra. Čarodějnictví je jen využívání přírody bez blížšího porozumnění. V magii děláme všechno vědomě, ale čaroděj udělá rituál a ví, co chce, aby se stalo. Už ale nemá ponětí o tom, jak je toho docíleno a proč je ten rituál zrovna takový jaký je a jaký mají jeho složky význam. Já znám několik čarodějů a díky mistrovi jsem se setkal i s jedním z Crowleyho přímých žáků a všechno jsou to fajn lidi. Ale jdou prostě jinou cestou, než kterou jdeme my. Ne vždycky potřebuješ znát všechny zákonitosti, ale stačí ti když dosáhneš cíle. Na tom ale není vůbec nic špatného.
Martin
2003-08-17 18:24:58 Re: Pár kroků po cestě
??? precital si si co som pisala??? carodejnictvo magiu POUZIVA!!! a ja ti nehovorim, ze jedno je lepsie ako druhe...ale carodejnictvo bez magie NENI!!!
2003-08-17 18:32:19 Re: Pár kroků po cestě
tak to asi nie su carodejnici...vyuzivanie prirody bez blizsieho porozumenia??? a ty vies cely herbar naspamas spolu s tym co sa zbiera, kedy, v akej fazy mesiaca, co sa z toho robi (caj, mast, olej, lazen...) a na co to sluzi??? vies preco mozes vestit??? rozumies rytmom a preprepletosti prirody??? lebo carodejnice ano...a ked sa o to tvoji kamarati nezaujimaju tak sa carodejncitvu nevenuju naplno...neni to ina cesta...carodejnictvo bez magie neexistuje...neda sa to oddelit...magia bez carodejnictva je...to ano, ale naopak to neni...som wicca a robim rovnake ritaly ako uznavac chaos magie ci ini...
este otazka...kto sme my??? a kto je ten mistr???
2003-08-18 09:17:19 Re: Pár kroků po cestě
Táto odpoveď mi úplne postačuje a súhlasím s ňou. Zdá sa mi ale, že nie je úplne v súlade s pôvodným článkom.
Chcel by som ale upozorniť na jednu vec, keď ja píšem o čarodejníctve, nemyslím tým wiccu, čo je podľa mňa regulérny prúd mágie, ale čarodejníctvo v zmysle sorcery. To jest magická prax bez akýchkoľvek (pseudo)náboženských vier.
Z tohto pravdepodobne vzniklo malé nedorozumenie ohľadom wiccy, ktorú tu naša Dejna (aspoň myslím, že je to ona, akosi sa nepodpisuje) tak zúrivo obhajuje 🙂
Vibro
2003-08-18 09:34:55 Re: Pár kroků po cestě
Prečítal som si ten článok ešte dvakrát aby som si bol istý. Všetci sa tu sťažujete, že z kníh sa nenaučíte a potrebujete niekoho so skúsenosťami. V článku, ktorý tak obdivujete sa ale nič také nepíše. Pokiaľ dobre čítam, hovorí sa tam o tom, že nemáte byť otrokmi kníh, ani druhých ľudí. To, že nemáte byť otrokmi kníh ale neznamená, že ich máte odmietnuť! Pár rokov sa mágii venujem a všetko čo som sa naučil bolo z kníh alebo iného písaného slova. A že som ich prečítal/vystriedal veľa, kým som pri nich dozrel! Ako tu už pár ľudí správne poznamenalo, žiadna kniha, ale ani žiaden človek nespraví tú cestu za vás. Mať učiteľa možno vašu cestu urýchli, ale keď ste úplne iného založenia, možno naopak vás bude brdziť smerom, ktorý by pre vás bol vhodnejší. Nehovoriac o tom, že v priebehu vašej cesty by ste možno mohli vystriedať viac štýlov, čo sa vám pri majstrovi podarí len ťažko. Všetko má svoje výhody aj svoje nevýhody. Ale začať musíte od seba, prečítajte si článok ešte raz a poznávajte sami seba, rozmýšľate nad sebou a skúšajte, ako rôzne cvičenia vplývajú na vás a na vaše vnímanie/chápanie sveta.
Ospravedlňujem sa za ten mentorský tón, niekedy mi to nedá.
Vibro
2003-08-18 12:10:24 Re: Pár kroků po cestě
mas pravdu je to pre vecsinu mode ako novy mobil alebo slnecne okuliare. ak chces ozvi sa mi na mastertherion2001@yahoo.de
ja robim bardona a thelemu a ty?
2003-08-18 12:49:42 Re: Pár kroků po cestě
to nebolo moc galantne :))))))))))))
ale ak je to tak, tak sa ospravedlnujem...moj omyl je vtom, ze sorcery nepoznam...a kazdy knihy o carodejnictve a kazda odvolavka na carodejnictvo v lexikonoch suvisi s wiccou...kazdu knihu, ktoru som o carodejnictve citala bola o vierovyznani...nic o sorcery som nenasla...ale neviem...wicca je stara asi tak 25000 rokov a vtedy sa na bohov verilo...ak som rozpravala o niecom co nesuviselo, tak sa ospravedlnujem...na moju obhajobu mozem len napisat, ze som blondinka 😉
2003-08-18 12:58:13 Re: Pár kroků po cestě
ps:...
s pozdravom
dejna :))))))))))))))))))))))
chcela som byt nenapadna 😉
ako si vedel, ze som to ja???
2003-08-18 15:39:26 Re: Pár kroků po cestě
Vidíte jak jste svým článkem rozvířil vody?A je to moc dobře!Kolik lidiček se ke mě přidalo s vyřčenou či skrytou prosbou o pomoc.Odkazujete nás na hledání učitele v sobě,ale lidský život je příliž krátký .A ten který by mohl pomoci v bludném tápání nám pomoci nechce, snad z vrozené skromnosti?Zajímalo by mne jak ste začínal vy?Vidíte sám ,jak většina z nách postrádá někoho ,který by ho vedl alespoň,,Pár kroků po cestě,,....
Hezký den (Joharcus)
2003-08-18 18:23:36 Re: Pár kroků po cestě
Dobrý den,
znovu děkuji za Vaši důvěru. Nevím ale, z čeho usuzujete, že bych Vám mohl pomoci? Já mohu ukázat směr nebo zkusit poradit ze svojí zkušenosti, ale cestou musí člověk projít sám. Totéž, co mohu udělat já, dokážete ale i s pomocí knih. Je na Vás, jestli a jak využijete předkládané informace. Vždycky je musíte zpracovat jen a pouze Vy. V tom pomoci nedokážu.
Přeji mnoho úspěchů.
2003-08-18 18:25:15 Re: Pár kroků po cestě
Dobrý den,
nemám vazbu ani na Bardona ani na TGD. Myslím si, že magii by měl člověk hledat v první řadě v sobě, ne u jiných.
Přeji mnoho úspěchů.
2003-08-18 18:25:55 Re: Pár kroků po cestě
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek, se kterým se také zcela ztotožňuji.
Přeji Vám mnoho úspěchů na Vaší cestě.
2003-08-18 18:29:28 Re: Pár kroků po cestě
Dobrý den,
ano, přečetl jsem si Váš příspěvek a už jsem na to odpověděl, včetně používání magie. Je mi líto, ale čarodějnictví nepoužívá magii. Vím, že Wicca má na tuto věc jiný názor. Podle mého názoru ale není úplně přesný. Ať tak nebo tak, nemusíte se zlobit a rozčilovat. Magie i čarodějnictví jsou jen slova a pojmy. Nemusíte hájit jejich čest, není to třeba.
Přeji mnoho úspěchů.
2003-08-18 20:09:43 Re: Pár kroků po cestě
Hledáš útok někde, kde nebyl. Myslím si, že by ses měla víc zaměřit sama na sebe a svůj vývoj než na plané slovní přestřelky na Internetu. Pokud pro Tebe nejsou přímí žáci Aleistera Crowleyho dostatečně důvěryhodným zdrojem (právě tyto žáky jsem v minulém příspěvku zmínil), pak asi není moc o čem mluvit. Já jsem žák autora článku, takže on je můj mistr. My = všichni, kdo se věnují magii.
Martin
2003-08-19 08:48:02 Re: Pár kroků po cestě
pocuj...crowleyho som trochu citala (este som neodcitala-priznavam sa) a nehovorim, ze tomu neverim-mozno to neni vhodne slovo 🙂 ...nehovorim ze iba nejaky smer magie je spravny, ale zase sa mi nepaci ked niekto odsudzuje celok iba tak...mozno aj bez toho aby nieco o tej druhej strane vedel...pisal si, ze carodejnictvo praktizuje magiu bez toho aby ju chapalo...a proti tomu som sa ohradila...je to zle??? sme tu rozni vyznavaci magie a kazdy si chrani to svoje...ty si presvedceny, ze mas pravdu a ja som to iste...rovnako by som ti mohla napisat, aby si sa zameral sam na seba a svoj vyvoj, ale kedze formou diskusije si cloveku rozvyja obzor a zaroven sa rozvyja sam, tak na tychto vystrelkoch nevidim nic zle...a odbit niekoho na sposob tomu nechapes neni ani pekne...ak som sa ta nejak dotkla tak prepac...nebolo to umyselne...
2003-08-19 09:02:06 Re: Pár kroků po cestě
Ale ne, nedotkla a já se omlouvám, jestli jsem reagoval přehnaně. Neodsuzuju celek a podle toho, co vím a co jsem si přečetl i tady, neodsuzuje čarodějnictví ani můj mistr. Myslím si, že tady jde o názorovou toleranci a možnost připuštění, že každý člověk má svůj názor a není rozumné se do krve hádat o tom, jestli to tak je nebo není. Čarodějnictví má více směrů a musí se k němu tak přistupovat. Wicca je kapitola sama pro sebe a dost se liší od ostatních směrů čarodějnictví. Tady skutečně asi není na místě tvrdit, že člověk neví co přesně dělá. Takhle to vidím aspoň já.
2003-08-19 11:15:40 Re: Pár kroků po cestě
Nešlo o omyl, nemusíš sa ospravedlňovať, išlo o zámenu. Jednoducho slovenčina ani čeština nerozlišuje medzi čarodejníctvom ako sadou úkonov, ktoré majú nadprirodzenými cestami dosiahnuť určité ciele (sorcery) a čarodejníctvom ako nábožensko-magickým smerom (wicca). Kým čarodejníctvo sa môže niekedy považovať za pokleslú formu praktickej mágie, wicca je plnohodnotný magický smer, uznávajúci určité metafyzické princípy.
A ako som ťa poznal? 🙂 Myslím, že si na rituáli jediná pravidelne prispievajúca Slovenka 🙂
Vibro
2003-08-19 23:48:14 Re: Pár kroků po cestě
myslim, ze sme chybu urobili obaja...a ja na zaciatku (teda prva)...som prchka...to viem, ale snazim sa ovladat...vo svete sa stretavam s netoleranciou, ludia na mna divaju jako keby som bola postihnuta ked hovorim, ze som wicca...zabudla som, ze tu ma nikto neodsudzuje...zrejme to bola hra so slovickami...ani neviem, ci si myslel wiccu ci sorcery ( o com nic neviem)... :)))
tvoj mistr moze byt na teba hrdy...v navale emocii si sa zastavil, poobzaral a zobral kludnu cestu von...
prajem ti iba vytrvalost v tvojej ceste ku cielu, martin...
s laskou
dejna
2003-08-19 23:58:00 Re: Pár kroků po cestě
je fajn mat niekoho chytreho na upovedomenie svojich chyb...dakujem...ale uprimne...som rada ak mi niekto povie teraz robis chybu...ako by sa tvaril, ze vsetko je o.k. a ja sa zosmiesnim pod uroven ludstva...mozno sa mi to uz podarilo :)))
a asi som jediny clovek ne webe co nepise zaciatok vety s velkym pismenom a oddeluje prud myslienok (tak si to nazval, nie :)))) troma bodkami :))))))))))))))
este raz dakujem...
s pozdravom
dejna...
2003-08-20 09:53:26 Re: Pár kroků po cestě
Děkuju. Jsem moc rád, že jsme se nakonec rozumně domluvili. 🙂 I já Tobě přeju hodně úspěchů, vytrvalosti, a také pevných nervů do dalšího cvičení.
Martin
2003-09-17 14:32:11 Re: Pár kroků po cestě
Jsem tak rád, že existuje ještě někdo, komu jsou téměř cizí magické nauky knih a jednotlivců. Vskutku. Cesta je pro každého jiná a není v knihách. Je v nás. Okolo nás. My jsme magie. Docela jsem se začínal obávat, zda již nevymřeli ti, co se touto krásnou vědou zabývají pořádně a smysluplně. Já se této tématice věnuji cca 12 let a musím poznamenat, že čím častěji se mně lidé ptají co to magie je, jak se jí naučit, tím jsem z podobných otázek znechucenější (i když to možná není to pravé slovo)... Přeji hodně štěstí a kvalitní, chápavé žáky. Svět to potřebuje.
Heruwath
2003-09-18 13:45:38 prosba
napis mi prosim tvoju adresu. moja je jardo@pobox.sk. Velmi sa mi paci tvoj clanok a chcel by som nieco prebrat cisto sukromne.Vopred dik
2003-10-26 18:14:16 Re: Pár kroků po cestě
přesně moje slova, snad se dočkáme pomoci od autora článku...?
*u*
2003-10-26 18:14:40 Re: Pár kroků po cestě
ale jak se k nim dostat? a proč nám je nepředložíte vy, když jste tak daleko??
*u*
2003-10-26 18:14:59 Re: Pár kroků po cestě
a na co teda máte vazbu?
*u*
2003-10-26 18:15:10 Re: Pár kroků po cestě
a to jako k čemu??
*u*
2003-10-26 18:15:54 Re: Pár kroků po cestě
ale CO??
*u*
2003-10-26 18:16:12 Re: Pár kroků po cestě
připojuju se k prosbě, tohle by stálo za to!
*u*
2003-10-26 18:16:44 Re: Pár kroků po cestě
to jo, ale s váma by to bylo asi jednoduší... a proč chcete, abysme se spálili?
*u*
2003-10-26 18:17:16 Re: Pár kroků po cestě
a jak na to?
*u*
2003-10-26 18:17:38 Re: Pár kroků po cestě
taky myslim... on přece to získal taky od někoho, kdo mu to předal
*u*
2003-10-26 18:17:53 Re: Pár kroků po cestě
přesně tak
*u*
2003-10-26 18:18:47 Re: Pár kroků po cestě
já bych ale radši učitele měl... proč mam jít pomalu?
*u*
2003-10-26 18:19:14 Re: Pár kroků po cestě
já taky
*u*
2003-10-26 18:20:17 Re: Pár kroků po cestě
taky myslim, všude de o to samý, ne?
*u*
2003-10-26 18:20:30 Re: Pár kroků po cestě
jo, nějakou učebnici
*u*
2003-10-26 18:20:53 Re: Pár kroků po cestě
já jich tu ještě moc nečetl, ale taky se mi líbí
*u*
2003-10-26 18:22:38 Re: Pár kroků po cestě
podle mě se teda podle knížky moc učit nedá, ale nevim, no... asi věc názoru
*u*
2003-10-26 18:23:03 Re: Pár kroků po cestě
a odkud to je a na co to má vazbu??
*u*
2003-10-26 18:23:21 Re: Pár kroků po cestě
já se toho zatím dozvěděl dost
*u*
2003-10-26 18:23:34 Re: Pár kroků po cestě
tak lepší knížka než nic, že jo
*u*
2003-10-26 18:35:45 Re: Pár kroků po cestě
možná by nebylo blbý dát to i na nějakej víc navštěvovanej server jako je třeba dušecz, protože tady to zapadne
*u*
2003-10-26 18:36:28 Re: Pár kroků po cestě
i když ty články jsou taky dobrá pomoc, že jo...
*u*
2003-10-26 18:37:18 Re: Pár kroků po cestě
co je thelema??
*u*
2003-10-26 18:37:31 Re: Pár kroků po cestě
v čem je jiná??
*u*
2003-10-26 18:37:45 Re: Pár kroků po cestě
tak tady ten kontakt je, že jo...
*u*
2003-10-26 18:38:38 Re: Pár kroků po cestě
taky myslim
*u*
2003-10-26 18:38:56 Re: Pár kroků po cestě
podle mě je tohle už slovíčkaření, ne?
*u*
2003-10-26 18:40:05 Re: Pár kroků po cestě
tak hlavně že jste si to vyjasnili :))
*u*
2003-10-26 18:40:39 Re: Pár kroků po cestě
a jakej je to vůbec jazyk? 🙂
*u*
2003-10-26 18:41:26 Re: Pár kroků po cestě
i když jako asi jak která
*u*
2004-01-03 23:58:25 Nezapadlo
Jak vidíš, článek nezapadl, a osobně mám pocit komplotu několika souvěrců autora, kteří články pár kroků po cestě prosadili. Bylo tu dost daleko hodnotnějších informací ...
Asi jsme ještě nedozráli. Já jsem dost líný se přidávat do diskusí, možná že ti, kdož mají podobný názor, jsou taky líní... a tak diskutují jen ti, kteří věří, že něco najdou v podobných debatách a vyjadřují se právě ke článkům, kterým jsou schopní porozumět.
Sigurd
2004-01-06 13:36:03 Re: Nezapadlo
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek. Jsem rád, že se tu objevil i negativní názor.
Samozřejmě netvrdím, že je v těch článcích něco jiného, než samozřejmosti a naprostý základ. Přesně to jsem napsal i do svého prvního článku, když se na něj podíváte. Chtěl jsem ale upozornit na to, že právě tyto základy a samozřejmosti bývají tak často opomíjeny.
Přeji Vám mnoho úspěchů na Vaší cestě.
2004-09-13 13:11:25 Re: Pár kroků po cestě
Nazdar...chtěla bych najít způsob, jak začít z magií...sehnat informace, které by mě sedly je dost problematické, protože já vlastně nevím, kde a jak začít, co si dovolit můžu a co ne...ale jestli je tohle možnost, jak něčeho dosáhnout, je dobře, že to tu je napsané. Sansity
2004-09-13 13:14:32 Re: Pár kroků po cestě
No Joharcus a já právě taky nevím co a jak a potřebovala bych rádce...vždyť pořád nás v životě někdo doprovází a rádí, učitelé, rodiče a kámoši, proč to teda nejde u magie??
2004-11-22 19:54:05 Re: Pár kroků po cestě
Možná, že Ti pomůže kniha Základy magie od Lilith(Zuzana Antares)..
Hodně štěstí 🙂
Views: 70