Země

Pár kroků po cestě V.

Nedávno se na mně obrátil jeden člověk s dotazem, proč z něj ještě není mág, mystik, věhlasný hermetik a duchovní vůdce, když už dlouhá léta pilně cvičí podle všech možných knih a článků. Protože považuji toto téma za aktuální pro spoustu lidí, rozhodl jsem se opět napsat jeden článek na tento server. Snad alespoň někomu prospěje.

Když jsem s oním člověkem mluvil, zjistil jsem, že způsob jeho práce spočívá v „potlačování ega a práci s emocemi“, jak to sám nazval. Jak ale taková práce vypadá? U většiny lidí, a byl to i jeho případ, bohužel značně kontraproduktivně.

Člověk se začne zamýšlet nad sebou a svým egem, neustále se do něj noří a propadá hlouběji a jeho ego tak paradoxně roste. Podobné je to i s emocemi. Adept se snaží dosáhnout rovnováhy v emocích a projevech. Ve výsledku to vypadá tak, že se neustále kontroluje a silově si zakazuje projevovat všechny své emoce. To ale nemůže dělat věčně. Dříve nebo později pohár přeteče, emoce se projeví a adept bude zuřit.

Co tedy dělat? Už jsem psal v mých starších článcích, že magie není nic jiného než život. Snažíte se kontrolovat všechno co děláte? Bez nejmenší výjimky? A přemýšlíte úplně o všem? O každém nádechu, výdechu, o původu každé své myšlenky, o každém kroku, o pohybu každé červené krvinky ve vašem těle… Ne. Nesnažme se tedy neustále svazovat normami svého ega a nesnažme se vytvářet zbytečné bariéry.

Magie je otevřená, snaží se zkoumat věci z různých úhlů pohledu, ale nenásilně a přirozeně. Běžte ven mezi lidi. Moje oblíbené cvičení, které doporučuji i svým žákům, je velice jednoduché – stačí si sednout venku na lavičku a sledovat procházející lidi. Někdo spěchá, někdo pomalu prochází kolem vás a na většině lidí se nějakým způsobem projevují jejich emoce a nálady. Zkuste se jen podívat a přemýšlet o nich.

Hlavně ale neberte magii příliš vážně. Možná to zní zvláštně, ale určitě hned pochopíte jak to myslím. Čím více budete k magickému výcviku přistupovat jako k pevně daným dogmatům, která jsou nesmírně vážná, tím pomalejší bude váš růst.

Zkuste brát magii jako hru. Zkoumejte a poznávejte, ale hlavně přirozenou a nenásilnou formou. Když jdete po ulici, usmějte se na kolemjdoucí. Zpomalte a pusťte před sebe ostatní. Narovnejte se, poslouchejte zvuky přírody, uvědomte si vzduch, který dýcháte.

To je pravá magie. Když to dokážete a stane se vám to přirozeností, postoupíte o pěkný kus dál.

Přeji vám mnoho úspěchů na vaší cestě.

Subham astu sarvadžagatam!


Archiv komentářů pro tento článek:

2004-11-08 10:25:43 Re: Pár kroků po cestě V.
Diky za super clanek!! Ja uz ani nedoufal, ze budete pokracovat.

Prave praci s emocema na sobe vidim sam jako dost potrebnou a nevedel jsem jak na to. Nechtel byste napsat jeste nejaky navod venovany primo cvicenim? Urcite bych to neuvital jenom ja.

Petr K.


2004-11-08 10:58:48 Re: Pár kroků po cestě V.
Taky moc chválim. Doufám, že to nebyl poslední článek z pár kroků po cestě. Taky se přimlouvám za další pokračování. Tyhle články se mi moc líbí.

Iesim


2004-11-08 11:30:27 Re: Pár kroků po cestě V.
Jediný důvod, proč by se mohlo něco takového líbit je naprostá prostoduchost. Někde se tu kdosi nechvalně vyjádřil o knihách Zuzany Antares, když si ovšem přečtu toto, nemohu než konstatovat, že Zuzaniny knihy jsou proti seriálu Kroky po cestě složitým magickým spisem.
Ale je-li věru čtenářská obec Ritualu na tak nízké úrovni, že některým připadá tato vsuvka jako stěžejní dílo v jejich magické cestě, není se co divit tomu, když složitější články ignorují - důvod je jasný, schází intelekt na posouzení.
Daimon

2004-11-08 11:46:53 Re: Pár kroků po cestě V.
Dobrý den,

děkuji za Váš ohlas. Doufám, že Vám můj článek bude k užitku. Pokračování zatím neplánuji, ale pokud najdu důvod, rád ho napíšu.

Přeji Vám mnoho úspěchů na další cestě.


2004-11-08 11:49:50 Re: Pár kroků po cestě V.
Dobrý den,

děkuji za Vaši kritiku. Nezbývá mi, než s Vámi zcela souhlasit. Ale musím podotknout, že moje články nejsou koncipovány jako hermetické iniciace nebo komplexní magické spisy.

Smysl tohoto malého seriálu je v zamyšlení se nad konkrétními postřehy ze života. Jen krátké úvahy. Možná pro někoho budou užitečné a právě to je důvod, proč jsem se o ně rozhodl podělit. Rozhodně ale nejde, jak jste sám napsal, o žádné složité magické spisy.

Přeji mnoho úspěchů na Vaší cestě.


2004-11-08 12:03:55 Re: Pár kroků po cestě V.
V budhismu by se tento postup označil slovem jasné uvědomnění, tedy nutný základ pro další fázi - jasné chápání. Dá se říct, že tento první krok bez kterého ovšem ten druhý není možný je jednoduchý ale jen pro toho kdo to opravdu nezkusil. Zkrotit roztěkanou mysl, která žije svými předsudky a hned činí neomylné závěry je opravdu těžké, tím zkrotit myslím věnovat více pozornosti tomu co vnímám opravdu tedy nejde o žádné potlačování ničeho. Abych to ještě více přiblížil, každý z nás jistě ví co to znamená zamilovat se, v té chvíli jasné uvědomnění prostě chybí :-). Proto je toto cvičení i velice nebezpečné pro toho, kdo chce zůstat nadále v blažené iluzi a čekat na ideálního partnera. Na druhou stranu pokud má člověk dost vůle a odvahy abych použil dva pilíře z magie, pak pojem láska dostane jinou náplň.


2004-11-08 12:12:10 Re: Pár kroků po cestě V.
V jednoduchosti je sila. A aj pravda.
Nesouhlasim s formou clanku, dokonce se obavam, ze kdo k tomu nema prirozenou inklinaci, tezko se podle onoho textu bude ridit, ale chapu to jako dobry postreh... a treba to nekomu pomuze.
Magicka cesta ma mnoho uskali, a na vetsinu z nich je stale malo upozornovano. A kontrola, ovladani se, fasismus na vlastnim tele, to je jedno z tech uskali, o kterem se veru malo mluvi.
snop

2004-11-08 12:14:58 Re: Pár kroků po cestě V.
...hmm - ano, dobře napsané, ty patrně nebudeš běžný exemplář člověka české povahy a smýšlení...
Daimon

2004-11-08 13:18:58 Re: Pár kroků po cestě V.
Já jsem taky uvítal další díl kroků. Jednoduché články, co se zabývají jednoduchými ale důležitými tématy. Jsem rád, že se konečně někdo nevěnuje jen vidění aury, astrálnímu cestování a hledání čarodějek, ale že se tu objevují návody na praktické využití v každém dni. Držim palce a těším se na další pokračování.


2004-11-08 15:03:12 Slozitost textu... as you like...
Slozite texty preferuji jen pokud se to same neda rici jednoduseji. Pokud chces nejakz slozity a kvalitni text... doporucuji treba na webu www.grimoar.cz Bennet:Poznamky ke genesis a Kabelak:Kabalisticke zasveceni, Uceni mistru... Pak poreferuj treba zde... jak uzasne povzneseny pocit mas ze slozitych textu...))) nebo chybi intelekt na posouzeni?
Olii

2004-11-08 16:24:15 Re: Slozitost textu... as you like...
Grimoar.cz jsem navštívil asi jen 5x a to v době, kdy se dal stáhnout celý jako zrcadlo bez nutnosti registrace - stáhl jsem ho a postupně pročetl zveřejněné knihy. Do některých jsem dokonce i investoval a koupil je jako tisk..:-D
Nemám však v úmyslu se zde rozepisovat o vlastních poznatcích - nepotřebuji, aby někdo na druhém konci pokýval hlavou a konstatoval: četl to... Dobu leštění vlastního ega jsem nechal naštěstí v minulosti - o to více mě láká sem tam si rejpnout přesně do těch, kteří to ještě dělají. 🙂
Kam patříš ty?
Daimon

2004-11-08 16:28:41 Re: Pár kroků po cestě V.
Díky!


2004-11-08 16:37:41 Re: Pár kroků po cestě V.
Po zkušenostech si raději svoje názory nechávám pro sebe možná proto, že člověk obecně hledá na jakékoli vnitřní cestě útěchu a pofoukání svých bolístek. Když řeknu, že pokrok není možný bez bolesti moc sympatií si nezískám. Bolestí myslím to, že si člověk začne uvědomovat svoje podvědomé tendence, které mu nedovolovali a nedovolují skutečně žít. Například každý člověk se může stát potenciálním vrahem, když pro to nastanou vhodné okolnosti a vnitřní prožitek této zkutečnosti prostě bolí, na druhé straně osvobozuje. Tím, že přijmu sám sebe, kdybych byl třebas Srbem nemusel bych potom zběsile vraždit v občanské válce Chorvaty. Na druhou stranu je spousta lidí, kteří učí třebas reiki, kde bez úsilí člověk hned umí spoustu věcí :-). Jenže já opravdu neusiluji o to abych se stal svatým 🙂 a měl spoustu obdivovatelů. Hmm a tak jen pozoruji jak jim to pěkně jde....


2004-11-08 16:59:05 Re: Pár kroků po cestě V.
pripojuju se

Tana


2004-11-08 19:18:11 Re: Pár kroků po cestě V.
Krome toho, ze vsechno v tomto clanku je naprosta pravda, musim rict, ze je to jeden z nejlepsich clanku, ktery jsem tady cetl.

Zadny trapny blekotani o tom jak je nebo neni nekdo dobrej a lepsi nez ostatni.
Seraph

2004-11-08 19:25:10 Re: Slozitost textu... as you like...
nekdy muze nekomu stacit i prostoduchy clanek na to, aby pochopil...

to ze nekdo neprahne po procitani slozitych spisu neznamena, ze je jeho intelekt slaby
Seraph

2004-11-08 19:30:06 Re: Pár kroků po cestě V.
taky
Seraph

2004-11-08 19:42:14 Re: Slozitost textu... as you like...
Není-li slabý, je nevyužitý. Přeber si to. 😀
Daimon

2004-11-08 20:18:22 Re: Slozitost textu... as you like...
no ja jenom, jestli se tady nesnazis dokazat, ze jsou ostatni proste horsi nez ty:o)
Seraph

2004-11-08 21:31:14 Re: Pár kroků po cestě V.
i já 🙂


2004-11-08 22:44:16 Re: Pár kroků na scestí...
V tom případě mám pro tebe úplně super článeček ... ale připojím ho jen jako komentář - to z vrozené skromnosti:
1 a 1 jsou 2
Super - je to výstižné a pravdivé, pochopí to i člověk se spodní hranicí IQ před debilitou a není to příliš dlouhé na čtení - přesně pro takové, jako ty.
Daimon

2004-11-09 08:31:07 Re: Pár kroků po cestě V.
I jednoduche a proste clanky a veci dokazou spustit docela slozitou imaginaci, kdy si uvedomis mnohem hlubsi veci.
Beladona


2004-11-09 08:34:11 Re: Pár kroků na scestí...
Mam pocit, žes ten článek neochopil. Vlastně si myslím, žes nepochopil vůbec nic.

*u*


2004-11-09 10:20:52 Re: Pár kroků po cestě V.
tak já taky :o) Peta


2004-11-09 11:15:01 Re: Pár kroků na scestí...
Mám pocit, že jsem toho pochopil na tolik dost, abych si mohl být jistý tím, že ty sem dopisuješ za několik anonymů ... a nedáváš si pozor na slovíčka, které pozorného čtenáře přivedou k tomu, že jsi pravděpodobně i pisatelem skvostného článku. Jediné, co mě mrzí je, že to nejsi schopen přiznat otevřeně a musíš to obcházet - ty jsi člověče spíš na túře než na pár krocích...:-D
Z tohoto pohledu mě vlastně ani nepřekvapuješ - už Jaroslav nám tu předvedl něco podobného a taky si nedával pozor - skus mu napsat, třeba ti poradí na co si při psaní za víc lidí dávat hlavně pozor, myslím, že už to pochopil a snaží se...
Daimon

2004-11-09 11:26:43 Re: Pár kroků po cestě V.
:-))) Díky tvému poslednímu komentáři jsem, jak jistě víš, začal číst pozorně... no tak, když sis to pochválil, koukej napsat pokračování. 😀
Daimon

2004-11-09 11:28:33 Re: Pár kroků na scestí...
Ty jsi dobrej příklad paranoika. 🙂

Ale fakt si myslim, žes nepochopil nic a jen prudíš. Jestli to nedokážes zkousnout, tak je vidět, kdo z nás dvou je na tůře nebo spíš na tripu, že jo. 🙂


2004-11-09 11:56:22 Re: Pár kroků na scestí...
Poslední dobou články a to, co se kolem nich děje sleduji také. A když jste mě do dění zatáhli, musíte nést důsledky.
Dost mě překvapujete a tak to ber jako poučení za všechny takové:
Daimon se možná toulá po různých místech. V tomto případě to asi trip nebude. Nejsem nijak pozorný čtenář, ale jednu věc vím jistě - Daimonem naznačené komentáře mají stejnou IP - a ta IP je i IP komentáře, na který odepisuji. Je tedy takřka z 99% pravda, že Daimon se nespletl.
Admin



2004-11-09 12:02:02 Re: Pár kroků na scestí...
Já ale netvrdim, že tady nekomentuju. Napsal jsem sem dost příspěvků protože mi článek přijde zajímavej a vadí mi, že tady někdo jen prudí.

Ale Daimon tady tvrdil, že já jsem autor článku. Takže bych ten trip nevylučoval. 🙂


2004-11-09 12:11:44 Re: Pár kroků na scestí...
Dle mého skromného logsouboru jsi i autorem komentáře:
****
děkuji za Váš ohlas. Doufám, že Vám můj článek bude k užitku. Pokračování zatím neplánuji, ale pokud najdu důvod, rád ho napíšu.
****
Je třeba ještě něco dodávat?
Admin



2004-11-09 12:40:51 Re: Pár kroků na scestí...
Aha, Daimon a Admin jsou jedna a táž osoba?

Je potřeba dodat to, že já veřejnou IP nemam. Jedu přes pražský freenet, který spojuje Prahu 11 a Prahu 4 a připojuje se do sítě přes UPC - podrobnosti na http://www.czfree.net/. Pokud je tu někdo se stejnou IP adresou tak je asi tak na freenetu. Já píšu svoje komentáře. Článek jsem nenapsal a ten tvůj komentář jsem taky nepsal.


2004-11-09 12:54:47 Re: Pár kroků na scestí...
Myslet si to můžeš.
To však nemění nic na tom, že máš máslo na hlavě.
Daimon usuzuje, já pročítám logy a od jisté doby je pročítám pečlivě.
Admin



2004-11-09 12:54:51 Re: Pár kroků po cestě V.
No jo Daimone, my uz vsichni vime jakej ses borec, a ze ti tady nikdo nasaha ani po kotniky.....tak si to uzij, a neotravuj s tim:o)

Seraph


2004-11-09 12:59:41 Re: Pár kroků na scestí...
Ja jen že předchozí červenej příspěvek tu byl původně s nickem Daimon a pak teprve se změnil na admina :-)) Takže si furt myslim něco o tripu 🙂

Do logů klidně koukej tak pečlivě, jak umíš. Já svoje napsal.


2004-11-09 13:20:12 Re: Pár kroků na scestí...
Ty už taky koukám vidíš straky na vrbě... Co berš ty? 😀
Daimon

2004-11-09 13:30:27 Re: Pár kroků na scestí...
Fajn, příště budu dělat screenshoty. 🙂


2004-11-09 16:01:21 Re: Pár kroků na scestí...
Samozřejmě, že to je možné, ale spíš bych řekl, že jde o vcelku běžný klam. Vaše mysl se zaobírala Daimonem a tak jste jej prostě viděl tam, kde není. A neříkejte, že se vám to nikdy nestalo. Pokud to nezaregistroval někdo další, dal bych v tomto případě přednost přirozenějšímu psychologickému vysvětlení.
Skelig

2004-11-09 16:06:54 Re: Pár kroků na scestí...
..a dokonce si ještě myslím, že se Daimon skrýval i za „upírkou“ Isabelle.


2004-11-09 16:24:01 Re: Pár kroků na scestí...
Kromě vlčí mhy máte i mizerný úsudek, který navíc svědčí o mnou zmíněné „posedlosti Daimonem“. Posednutí člověka je ostatně hlavní náplní práce daimonů :-)))

Každému, kdo má všech pět pohromadě, musí být nyní již zcela jasné, že Isabelle byla Jaroslavova práce (teď už vám to snad, Jaroslave, nepokazím...).
Skelig

2004-11-09 17:32:47 Re: Pár kroků na scestí...
Napadla tě možnost, že bych byl naopak já mohl být Isabelliným výtvorem?
Jaroslav

2004-11-09 17:43:45 Re: Pár kroků na scestí...
Takže Isabelle byl Jaroslav?


2004-11-09 17:58:24 Re: Pár kroků na scestí...
Dostupné informace: Jaroslav miluje mystifikace, Jaroslav umí portugalsky (viz jeho stránka na Magicku), Jaroslav napsal odbornou práci o starověkém Řecku (zveřejněna na Magicku), Jaroslav teď uveřejnil článek o problému pravdy a lži, v němž se implicitně přiznává. Člověk nemusí být Shlerlockem Holmesem, aby si to dal dohromady. Elementární, milý Watsone...
Skelig

2004-11-09 18:23:59 Re: Pár kroků na scestí...
Skvělá práce s indiciemi, Skeligu.
Jaroslav

2004-11-09 18:54:37 Re: Pár kroků po cestě V.
Řekl bych, že za tím vším stojí Jaroslav a ví přesně, co dělá (včetně probíraného „probliknutí“ Daimonova jména) a dobře se baví. Daimon=Jaroslav=Isabelle=Admin=Skelig.


2004-11-09 19:02:31 Re: Pár kroků po cestě V.
To už je tedy pořádná konspirační teorie!
Ale:

1. Jaroslav není administrátorem těchto stránek, což lze snadno ověřit.
2. Nejsem Jaroslav, což tak snadno ověřit nelze, nicméně nabízím k posouzení fakt, že moje a Jaroslavovy názory jsou příliš blízké na to, abych mu sloužil jako alternativní identita.
3. Probůh, lidi, nechte už těch anonymních příspěvků, nebo tu budeme mít pořádný zmatek!
Skelig

2004-11-09 19:10:19 Re: Pár kroků po cestě V.
Tohle je opravdu přitažené za vlasy, ale kdo je tedy vlastně Daimon?


2004-11-09 19:54:09 Re: Pár kroků po cestě V.
Daimon je ovce, Admin je ovce. Ovce je ovce. Takže nezbývá než souhlasit.
ovce

2004-11-09 20:52:18 Re: Pár kroků po cestě V.
Ale admin reagoval anonymne. 🙂


2004-11-09 21:35:49 Re: Pár kroků po cestě V.
Admin je Admin - všechno je Admin...! 😀
Admin



2004-11-09 22:09:15 Re: Pár kroků po cestě V.
Tak to teda ne!
Daimon není žádná ovce - Daimon je Daimon. 🙂
Daimon

2004-11-10 00:29:28 Re: Pár kroků po cestě V.
No, abych řekla pravdu, co si myslím, udělali jste těm všem nebo jednomu nebo dvoum - to se špatně posuzuje, asi dost velkou radost.
Řekla bych, že jim šlo jen o to, aby se o nich mluvilo - nic nepotěší mužské ego tolik jako všemožný zájem.
Jaroslave, Skeligu, Daimone a další, gratuluji vám - asi jste dosáhli přesně toho, co jste chtěli!


2004-11-10 09:48:33 Re: Pár kroků po cestě V.
Nekdo nekdy rekl ,,co clovek to nazor,,
51 prispevku to uz hovori samo za sebe.Nepamatuji ze by jine clanky meli takovy ohlas.Jestli se pletu tak me opravte.Ja jen s tichou radosti prihlizim jaky rozruch udelaly clanky Par kroku po ceste.V te jednoduchosti je to prave kouzlo.A musim se jen pridat k tem dekujicim. :-)Joharcus


2004-11-10 10:00:28 Re: Pár kroků po cestě V.
A ještě kousek feministky … o tom nepochybuj, že nás to těší! 😀
Daimon

2004-11-10 10:02:54 Re: Pár kroků po cestě V.
..no, ve skutečnosti je 1/2 rozruchu kvůli něčemu úplně jinému. 🙂
A jestli se nepletu, tolik opovrhovaní upíři mají komentářů přes 100 a taky to asi nebude kvalitou napsaného článku...:-D
Daimon

2004-11-10 10:25:49 MÓÓÓC DO(BRR)Ý
ANEB: Ó děkuji Ti, božský guru! To je aspoň BEZVA článek! Úúúplně super! Samé VĚČNÉ pravdy!...
Hmmm.
Opustím dílčí debatu a připojím svůj názor k meritu věci: No budiž. Nechci tvrdit, že píšeš úplné nesmysly. To v žádném případě. Píšeš tisíckrát omleté známé skutečnosti, nicméně někomu to může v začátku pomoci. Potud v pořádku.
Ale tleskat sám sobě? Že ti není stydno, ty veliký vítězi nad svým egem...
Jaroslav

2004-11-10 10:28:22 Who is Who :-)))
Myslím, že každý, kdo by se pokusil sepsat Kdo je kdo na Ritual.cz by se z toho zovcnul 😀
Jaroslav

2004-11-10 17:09:16 Re: Pár kroků po cestě V.
Ne
Povím vám jen, že jaroslav rozhodně není isabelou. Má k ní ovšem velmi blízko, stejně jako daimon, u něhož je ovšem pravděpodobnost takovéto poddvojné existence mnohem větší, ačkoliv v by jeho případě bylo mnohem vhodnější uvažovat, není-li náhodou daimon isabelou a nikolivěk opačně...
Co se vztahů s adminem týče, je samozřejmé, že k sobě pociťují velmi intenzivní pouta. A víte proč? Protože se s ním seznámili na www.astroseznamka.cz;)


2004-11-10 17:20:02 Re: Pár kroků po cestě V.
Proč zrovna tam?
-Míla-


2004-11-10 19:58:26 Re: Pár kroků po cestě V.
Vskutku, třeba to byl tarotnet.cz;)

Anonym, na nějž Mila reagovala


2004-11-11 07:37:51 Re: Pár kroků po cestě V.
To s tebou souhlasim ze komentare k upirim clankum maji jeste vetsi ohlas.Jaksi jsem opomenula ,asi prave kvuli te kvalite.Ja mela na mysli smysluplne clanky a k tem(upiri snad prominou :-)clanky tohoto kalibru opravdu nezarazuji.Joharcus


2004-11-11 08:01:57 Re: Pár kroků po cestě V.
Postavil bych jinou rovnici:

www.ritual.cz = odepsaný portál, na kterém se z nouze musí provádět mystifikace. Ještě párkrát a nebude to tu navštěvovat nikdo, krom úplných idiotů.

Je Daimon Admin? Nevím, IMO je Daimon i Admin Kokot.

S pozdravem,
Zdeněk


2004-11-11 11:13:30 Re: Pár kroků po cestě V.
Odepsaný bude až v okamžiku, kdy i takový troubulín jako ty, přestane hořet zvědavostí co se tu děje a nebude sem chodit.
Daimon

2004-11-16 10:22:00 Re: Pár kroků po cestě V.
Magie spočívá v plnění konkrétního úkolu ve spolupráci s duchovním světem. Aby se nám nezasvěcenci nepletli pod nohama a nezdržovali nás, vymýšlíme si o magii různé zajímavé zkazky. Kdo má slabé a potlačené ego, se neprosadí. Kdo má ego silné, může být odmítnut. V magii jsou lidé spíše nástroji než subjekty. Kdo se chce stát mágem, ať tuto myšlenku vyšle ven a pak čeká, zda jej někdo telepaticky osloví. Kdo ale schopnost telepatie nemá, mágem se asi nestane.
Pohodicka

Ohodnoť

Views: 24

Napsat komentář