Voda

Prečo je kresťanská koncepcia odpúšťania od základu chybná

Väčšina ľudí chápe odpustenie približne ako alternatívu protikladnú nenávisti a pomste. Odpustenie musí byť vnútorné a malo by byť zároveň sprevádzané vonkajším výrazom, napr. podaním ruky, objatím atď.

A tu je kameň úrazu. Nenávisť by mala byť taktiež prejavená fyzicky, ak má byť protihodnotou odpusteniu. Lenže ktorý kresťan prejavuje viditeľne nenávisť? Takmer žiadny. Teda žiadne zlyhania v odpúšťaní? Nie, spovednice sa ozývajú neustálym opakovaním tohto zlyhania, tohto ?hriechu?!
Priemerný kresťan nemá odvahu prejaviť nenávisť fyzicky. Priemerný kresťan je zbabelec. Odpúšťanie prejavuje fyzicky, a to čo najviac, divadelník! To dojatie! Dokáže predsa vyjadriť emócie. Nenávisť je však redukovaná na vnútorný, duševný stav a nejaké tie zbabelé nepriame intrigy.
Kresťan nie je schopný trestať, preto nemá právo odpúšťať. Či lepšie, vôbec sa odpúšťania nedotýka. Nemá k nemu prístup. Odpúšťanie naberá význam až v momente možnosti a moci trestať, ubližovať. Mág môže odpúšťať, mafiánsky kápo môže, alebo človek držiaci v ruke peknú ČZetu, ale rozhodne nie kresťan.

Kresťan musí odpúšťať, nemá inú možnosť, preto to, čo nazýva „odpúšťaním“, nie je odpúšťaním v pravom slova zmysle. Je to len záležitosť pudu sebazáchovy. Človek bez možnosti a odvahy trestať musí odpúšťať, pretože inak ho vzniknutý vnútorný rozpor a frustrácia zničí. Nenávidieť bez možnosti vteliť nenávisť do činu je zničujúce. Preto kresťan odpúšťa. Aby nepociťoval frustráciu, vlastnú neschopnosť, bezmocnosť a slabosť. Len silní môžu odpúšťať, tí čo majú v rukách nástroj k trestu a sú schopní ho aj použiť.

Odpúšťanie je ľahšie ako skutočná nenávisť. Sme vychovávaní k odpúšťaniu. Od biblie až po ľudové rozprávky ten istý model. Odpustiť „dobré; nenávidieť “ zlé. Zabudlo sa však na slobodu. Skús vykonať malý akt skutočnej nenávisti. A potom vykonaj primeraný akt odpúšťania. Pochopíš o čom rozprávam.

V konaní „správnom“ sa dá oprieť o energiu egregora falošného ideálu vytváraného davom. Dá sa na nej zviesť. Pri konaní „nesprávnom“ jednáš iba zo seba a v protiklade s prúdom davu. Chce to silu. Chce to schopnosť vedieť v sebe nájsť pevný bod a pohnúť svetom…

To ťažšie je často cennejšie. Potrebujeme sa naučiť nenávidieť. Potrebujeme sa naučiť trestať, vedome inkarnovať nenávisť. Mágia ako nástroj teroru. Ako nástroj terapie choroby falošného „odpúšťania“ do ktorej spoločnosť upadla.

JK., 2001, GoM


Archiv komentářů pro tento článek:

2005-01-04 12:48:44 Re: Prečo je kresťanská koncepcia odpúšťania od základu chyb
Jen tak mimochodem: Proč by nenávist měla být opakem odpuštění? Odpuštění je nějaký akt zatímco nenávist je stav.
Křesťané umějí trestat. Jenom si člověk nesmí pod trestem představovat něco jako zbičování nebo uvrhnutí do hladomorny apod. Člověk trestá sám sebe svým svědomím. Zdá se to jako banalita, protože svoje svědomí může každý ignorovat. Jenže pak nemůže toho činu litovat a tím pádem mu nemůže být odpuštěno. Vzbudit opravdovou lítost je potřeba už před zpovědí (to je z katechismu). To už je každého osobní problém jestli onoho činu skutečně lituje nebo ne, zodpovídat se za to bude Bohu.
Trest má význam pouze jako poučení - aby člověk poznal, že tohle dělat neměl. Jenže když už toho lituje, tak to asi i ví, že to neměl dělat. V dnešní době se to trochu bagatelizovalo, protože při zpovědi dostane hříšník jako trest, tak nanejvýš pomodlit se růženec, ale v původním křesťanství se jednalo o mnohem větší sebezapření, kterým člověk vykoupil svůj hřích (většinou si ho dal sám a neodpouštěl mu ho kněz; v dnešní době si ho dává tak, že souhlasí s tím, že provede to, co mu doporučí kněz). Viz např. Král David. Ten sice nebyl křesťan, ale koncepce odpuštění z jeho příběhu také vychází.
Současné systém odpuštění je trochu pomýlený ze zcela jiného důvodu. Odpouštět mi nemusí ten člověk, kterému jsem ublížil, ale kněz. Pokud mi onen poškozený také odpustí, tak je to dobré, ale zas tak velkou roli to nehraje. Jenže když mi neodpustí kněz, tak to je opravdu problém (podle katechismu mi může neodpustit, ale co já vím, tak se to stává opravdu málokdy). Správně bych měl žádat o primární odpuštění od toho poškozeného.

Lusor

2005-01-04 12:52:16 Re: Prečo je kresťanská koncepcia odpúšťania od základu chyb
Vonkajší akt odpustenia je spätý s vnútorným stavom odpustenia úplne rovnako, ako je vonkajší akt nenávisti spätý s vnútorným stavom nenávisti.


2005-01-04 12:52:35 Re: Prečo je kresťanská koncepcia odpúšťania od základu chyb
Raist


2005-01-04 14:12:58 Re: Technická poznámka
Z čehož plyne, že ten kdo se ochuzuje buď o lásku(odpuštění) nebo nenávist, tak se ochuzuje o jejich použití jako generátoru free-belief ve Spareho systému ani-ani (niether-niether). Pěkně vybroušená a prožitá nenávist je stejně užitečná jako odpuštění(láska)
Core_Tex_Labs

2005-01-04 14:14:42 Re: Technická poznámka - korekce
omluva NEITHER-NEITHER misto niether-niether ....
Core_Tex_Labs

2005-01-04 14:19:31 Re: Technická poznámka - korekce
Sure, presne tak nejak bolo myslené.
(V čase keď som to písal -2001- som to však spareovsky ešte vyjadriť príliš nevedel.)
Raistlin

2005-01-04 15:03:45 hlupost
taktoto je lacne zovseobecnene ponimanie odpustania a trestu, zvlast primitivne aplikovane na krestanstvo

- trestat a prejavit fyzicky nenavist je to najjednoduchsie, robi to zver, robia to deti, robia to aj niektori dospeli... ak ma nastve kolega...asi by som ho mal zmlatit... aby som to prejavil fyzicky a nebol frustrovany 🙂

to je stupidnost najhrubsieho zrna... prave v tom je ta sila a energia, ze ta niekto nastve a ty mu odpustis, nie potlacis !, ale odpustis, to je rozdiel. Nenavist je pudova, odpustenie je duchovne. Cize, je to hlupa teoria, sorry.


2005-01-04 15:08:22 Re: hlupost
Hlúposť je skôr to, že si absolútne nepochopil o čo v článku ide :))
Raistlin

2005-01-04 15:11:08 Re: hlupost
pochopil, lenze neberies do uvahy rozne duchovne vyvoji bytosti, nejaka babka s patrickami mozno naozaj odpusti len preto, ze musi, ale medzi krestanmi su aj taki, co pochopia vyznam odpustania a je to ich duchovny pokrm, hoci to aj boli, hoci je jednoduchsie nenavidiet a trestat, odpustia, lebo tak cinil i Kristus, odpustenie a laska oslobodzuje, nenavist sputava 🙂

tak co s tym stretkom, nejako si ticho 🙂


2005-01-04 15:15:58 Re: hlupost
-duchovné vývoji bytosti- je nezmysel (nemyslím len kvôli chybe v zápise). Nič také neexistuje, resp. existuje ale nie v nejakom spirituálnom význame. Podstatou článku je asi to, že si pokojne odpúšťaj, ak si SCHOPNÝ trestať. Avšak jednoduchosť nenávisti (a jej prejavov) je iba spoločenský mýtus súvisiaci s programovaním technológiami moci. Vedieť otvorene -dokonca možno aj fyzicky- prejaviť nenávisť je pekný kumšt.

Stretko: Odpísal som na ten odkaz čo si nechal. Môžem dnes, zajtra som preč, a potom zase vo štvrtok, piatok, sobotu etc. -skôr podvečer alebo večer-. Takže ako vyhovuje tebe.


Raistlin

2005-01-04 15:18:50 Re: hlupost
ale krestan tiez nenavidi, tiez je zvadzany k hriechu, trestu, chce sa pomstit, v tom je ten obrovsky duchovny boj...

dnes moc nie, ale v stvrtok alebo piatok aj hej...
alebo...mozno aj dnes, kedy a kde ?


2005-01-04 15:21:07 Re: hlupost
hore so pisal nechtiec ako anonym - hlas 🙂


2005-01-04 15:22:16 Re: hlupost
Môžeme rozdiskutovať naživo.

Dnes by padlo celkom dobre. Môžeme stretnúť pri Kultúre, ako sú tie točité schodíky. Som free tak od 16:00 do 23:39,45 takže ak ti v tomto časovom rozmedzí vzhľadom k tatvám, planetárnym hodinám etc. čokoľvek vyhovuje, môžeme.
Raistlin

2005-01-04 15:24:44 Re: hlupost
Jasne, ja som pochopil. Preto ti nedošiel ten odkaz čo som hodil Hlasovi (nicku).
Došiel mi už tvoj re-odkaz, no dorazme to už radšej tu. (ak dnes; prípadný iný termín dáme cez maily).
Raistlin

2005-01-04 15:25:45 Re: Prečo je kresťanská koncepcia odpúšťania od základu chyb
Souhlasím ale s přijetím Lusorovy výtky, že jde o nepřiměřené zjednodušení a smíšení pojmů. Nicméně debata na toto téma je rozhodně užitečná... Nenávidět a milovat, solve et coalgula etc... Někdy si říkám, že většina lidí již miluje i nenávidí jen naprosto povrchně...
Jaroslav

2005-01-04 15:25:49 Re: hlupost
dobre, tak teraz vyjdem z domu a za taku pol hodinku by som tam mal byt ...tak plati ?
hlas

2005-01-04 15:27:00 Re: hlupost
Ok. Tak dajme o 16:00 pred Kultúrou nech to nie je len tak od oka.

Môže?
Raistlin

2005-01-04 15:27:34 Re: hlupost
ok, je to pol hodina, cize mozno 5 min budem meskat, tak ja vyrazam... caf
hlas

2005-01-04 15:29:08 Re: hlupost
Ok.

See you.
Raistlin

2005-01-04 16:11:22 Nezmaři...
I vy dva nezmaři. Nezapomeňte poreferovat, jak to vaše setkání dopadlo!
Skelig

2005-01-04 16:45:40 Re: Technická poznámka
nejvnitrnejsi opravdovost podle Crowley


2005-01-04 20:48:19 Re: Nezmaři...
Hlas mi kúpil dva pivá takže je už môj kamarát a zrejme na seba budeme už dobrí. Inak sa diskusia viedla na prekvapivej úrovni, čo oceňujem. Dokonca som po chvíli vypol a premazal aj digitálny diktafón - pôvodne som plánoval afektívne vrcholy tohto dialektického sporu a prípadnej fyzickej potýčky nasamplovať do beatov na piatkový battle, no naša dišputa v tomto smere neposkytla žiadny kvalitný materiál. v civile je Hlas proste úplne v pohode.
Raistlin

2005-01-04 21:18:00 Re: Prečo je kresťanská koncepcia odpúšťania od základu chyb
souhlasím ...


2005-01-04 21:27:23 Re: Nezmaři...
🙂 to iste plati aj o Jozovi, pohoda lesna.
Este by som vsak niekedy dal pivco 🙂
hlas

2005-01-04 23:37:24 o odpustani
ano, je pravda, ze mnoho ludi odpusta iba preto, ze nevedia reagovat inak. Potom je vlastne otazne, ci to je odpustenie, alebo iba automaticke konanie.

Niekto odpusta iba preto, ze sa to pise a odporuca v Biblii, ani to vsak neobsahuje v sebe pochopenie toho hlbokeho vyznamu. Ked vsak pozname vsetky atributy nami pocitovanej nenavisti a ochote odpustit, vtedy je to skutocne. Az ked naozaj mame moc niekomu ublizit, alebo ak nam niekto velmi ublizil a my sa mu mozme pomstit - a VTEDY MU ODPUSTIME, myslim si, ze naozaj je to precitenejsie a ma to vacsiu intenzitu, ako ked tak robime iba pudovo, ale nie kazdy krestan odpusta iba pudovo, alebo iba preto, ze to odporucal Jezis Kristus.
Ja som presvedceny, ze nenavist sputava a odpustenie oslobodzuje, dava duchovnu radost a SLOBODU. Nie preto, ze musim, ale preto, ze CHCEM.
hlas

2005-01-04 23:47:18 Re: Prečo je kresťanská koncepcia odpúšťania od základu chyb
Nesouhlasím, nepochopils.
J.



2005-01-05 11:02:28 Re: Nezmaři...
To vypadá skoro tak, že bych se mohl začít nudit...:-D
Doufám, že vám to dlouho nevydrží.
Daimon

2005-01-05 15:38:44 Re: o odpustani
Hlasi ty jsi extremně silný jedinec a z pohledu koncepce bojovníka jsi rovněž bojovník:) Na rozdíl od jiných jak se zdá. Je úplně fuk co člověk prosazuje a hlásá, hlavně když to své dělá. Jenže tohle nikdo z tzv. magiků asi nechápe, že není žádný rozdíl v tom jestli věří křesťanství nebo chaosmagii. Nikdo se nedokáže změnit, nikdo to nedokáže převést do života, nikdo tím ničeho nedosáhne..kromě toho že se vykecá a nafoukne si ego. Ty ses ale nenechal zlomit ani obávaným Raistlinem, který si s tebou očividně sjednal schůzku, aby si tě naklonil když proti němu tak jedeš:) Jen tak dál, jsi fakt dobrý a máš silnou vůli.

Mard


2005-01-05 16:00:55 Re: o odpustani
Zdravim Mard.
Podla mna je najdolezitejsie ovocie, ktore z nasho nabozenskeho presvedcenia, alebo svetonazoru vyplyva.
S raistlinom som sa stretol a bol v pohode, naozaj ma prekvapilo, ze v diskusii sme sa bavili naozaj ne pohodovej urovni pri pive.
Bavili sme sa aj o zmysle diskusii vobec, co nimi chce clovek dosiahnut, ci ulavit svojej vnutornej tenzii, alebo napisat svoj nazor, vyvysit sa a pod. Je to vsetko mix. Raistlin ma do nicoho nenutil a ani ja jeho. Ked diskusia prestala brat na vaznosti, jednoducho sme ju ukoncili, pretoze nieco je proste nevydiskutovatelne, nevyriesitelne, logicky nezdovodnitelne a pod.

Vsetko je ovela zlozitejsie, nez sa na prvy pohlad zda 🙂
S pozdravom
hlas

2005-01-05 16:08:05 Re: o odpustani
:))
Je úplně fuk co člověk prosazuje a hlásá, hlavně když to své dělá. Jenže tohle nikdo z tzv. magiků asi nechápe, že není žádný rozdíl v tom jestli věří křesťanství nebo chaosmagii

Raistlin nafukujúci si svoje ego v článku ktorým sa to začalo hrotiť napísal:
Pretože nie je ani tak dôležité, či je človek navonok kresťanom, satanistom, budhistom, wiccáncom, chaos-mágom, thelémitom, tradicionálnym mágom alebo čímkoľvek iným; ale to, či má chrbticu, dostatok poctivosti k tomu, aby sa navonok hlásil k tomu, čo svojim životom realizuje... (Čo myslíte..., 18. prosince).

Jo jo, nie je nad duchaplných čitateľov, ktorí vedia o čom píšu a na čo vlastne reagujú
M(a)rde...

:))))
Raistlin

2005-01-05 16:19:10 Re: o odpustani
To bylo Snopovi, ne narážka na tebe. Ten článek si pamatuji a vím že ty to tak bereš)jiní tady ne když občas reagují na Snopovy křížové výpravy řekl bych..tak si to tak všechno neber:)

A píšu se Mard jako Marduk, Mrd je něco trochu jiného..aach)

Marduk


2005-01-05 16:27:15 Re: o odpustani
Souhlasím.
Problémek je, že pod tím ovocem si každý představuje něco jiného. Alespoň se mi zdá, že to tak v dnešní době -v rámci magie a náboženství neboli v rámci cesty levou stranou-je. Jde asi o to, jaké ovoce chce každý sám pro sebe..ne o to, co na něho říkají jiní. Takže si to své užívej:)
s pozdravem
Marduk


2005-01-05 16:40:02 Re: o odpustani
Snop je Hlas?
Raistlin

2005-01-05 17:05:14 Re: o odpustani
🙂 Uz zasa?
Ja nie som snop.
hlas

2005-01-05 17:06:49 Re: o odpustani
však jo, máte ale nějak podobný náboj, že se to plete:)


2005-01-06 20:00:48 Re: o odpustani
Co má do činění víra a chaosmagie??
Buď to funguje a víš to nebo to nefunguje a ty věříš, že to fungovat bude.

Když chce zdejší křesťanští misionáři kázat meli by se seznámit alespoň se základy toho, co kritizují.

King Mob


2005-01-06 20:29:24 Re: o odpustani
K tvé otázce:mrkni dnes večer na čt2 ve 21.55; zajímavý mexický film, je v něm podle mýho slušně demonstrované, co mají do činění.=)

Mard


2005-01-06 21:01:13 Re: o odpustani
Na film se sice podívám, ale stejně jsi mě asi nepochopil.

Co jsi o chaos magick četl? To je základní dotaz, zbytek jsou úvahy na téma a plácání prázdných slov.
Spousta křesťanů se tu totiž ohání argumenty o věcech, o nichž si přečtou stručný výcuc.

King Mob


2005-01-07 00:30:25 Re: o odpustani
Ve filmu padla mimochodem hezká věta na vrub křesťanského boha:

Jestli chceš rozesmát Boha řekni mu o svých plánech.

Ale jinak to nemá s tématem co dělat... rád bych tedy vysvětlení

King Mob



2005-01-07 01:39:29 Re: o odpustani
ale hezký film, že?=)

má idea je, že nezáleží na tom, čemu věříš (křesťanství) & co víš (magie), ale jde o to, jak to své děláš. (a - a to už nechci rozvádět, ptz. je to příliš obskurní zvlášť když tě neznám: v konečném důsledku nezáleží ani tom, čeho tím děláním člověk dosáhne..smrt to stejně vezme))

Děláním - pokud je stoprocentní a dokonalé (třeba jen na povrchu)- se mění energetické uspořádání člověka. Odpadne lidská forma a člověk začne vidět věci takové, jaké jsou..snad.
Mág tak může dojít osvícení, stejně jako vzorný křesťan, který tráví celý život na kolenou v motlitbách ke svému Ježíši či čemu.

Jde ale samozřejmě o to - a to je premisa, která stojí nad celou touhle moudrou odpovědí - o co člověku jde. Jestli o nějaké to ovoce v běžném životě, nebo o to porozumět životu (k tomu se hlásí magikové většinou).
Většinou ale jde každému o obojí..
V tom případě je pak úplně jedno, jestli je slepý věřící křesťan, nebo velice chytrý a vzdělaný chaosmág. Úspěch v životě si mohou zajistit oba.
A poznání života rovněž, tím, že budou dělat stoprocentně to své, viz výše..

To, na jaké je křesťanství v dnešní době úrovni, a na jaké je chaosmagie se svými teoriemi a možnostmi praxe (k tvé otázce: četl jsem jen základní věci jako L.N.&Psychonaut,Handbuch der Chaosmagie od Fratera717,Buch der ekstatischen Freude od Spareho -vše v němčině tak asi nemám páru o čem to je)a Neonomicon + samo různé články k tomu na internetu českém i zahr.) vypadá na první podled jako nebe a dudy, a v žádném případě se křesťanství jako takového nezastávám, ale jak bylo v tom filmu: Octavio byl jen obyčejný kluk kt. něčemu věřil, Beran -bezdomovec byl jen totální ztroskotanec, který zabíjel lidi a bohatý podnikatel, co si nabalil nejhezčí ženu v Mexiku, zas totálně úspěšný muž, a jak to nakonec dopadlo? Úspěšný podnikatel coby cool chaosmagik:v prdeli, Octavio se svým snem a vírou v boha:v prdeli a bezdomovec:king. Později se vrátí za svou dcerou a dosáhne svého cíle...

Ale jinak mne přezdívají Chodící chaos, tak mne neber vážně:)
A navíc nemám v úmyslu se s tebou přít, pokud nesouhlasíš, ptz. je mi to v celku fuk, tak se kdyžtak nenamáhej..jen jsem chtěl pár slov Hlasovi.

měj se
mard




2005-01-07 08:13:01 Re: o odpustani
Zdravim, naozaj aj podla mna je dolezite ovocie, ktore prinasame - teda, skutky.
A, o par pispevkov vyssie niekto uviedol, ze krestan si precital o chaosmagii nejaky vycuc, Nuz... kolko si toho o krestanstve precital chaosmagik? 🙂
S pozdravom


2005-01-07 08:13:44 Re: o odpustani
ten prispevok som pisal ja - hlas, som sa zabudol prihlasit 🙂


2005-01-07 08:21:01 Re: o odpustani
Preto, najprv odporucam prestudovat dokladne Bibliu a katechizmus 🙂
hlas

2005-01-07 14:19:36 Re: o odpustani
Přesně tak, chaosmágové, pokud nejsou bývalými křesťany, kteří věřili až se slzami v očích a rukou na srdci=) taky nic nevědí o křesťanské víře.
Mard


2005-01-07 19:19:53 Re: o odpustani
Nejsem padlý křesťan, rodiče mi dali na výběr - nejsem tedy pokřtěn a k náboženstvím se stavím čistě utilitárně.

Hlavní výtkou na tvoji adresu (případně Hlasovu) bylo, že nevidíte zásadní rozdíl mezi magií a náboženstvím.
Magie je technika, náboženství je magie (technika) + mýty. Přičemž mytologická část zabírá většinu křesťanské praxe (skutečná aplikace vědomé duchovní práce je sekundární)

Příklad:
Když budu provozovat Crowleyho magii je to technika, když se budu snažit žít jak on a napodobovat jej je to náboženství. Náboženství dosahuje svého kritického bodu, když začnu slepě vykonávat vše co se o Crowleym píše, tedy budu provozovat sodomii nebo zabíjet zvířata jenom protože to Crowley dělal (opičit se), ačkoliv je to mi to cizí. Dělej co ty chceš si zaměním za dělám, co dělal Crowley.
Paralela s křesťanstvím je jasná - např. používal jsem Otčenáš jako koncentrační a uklidňující meditaci, přičemž zákulisí křesťasntví je mě příliš nezajímá. Paradoxně se tato technika projevila jako funkční.

ad. Bible a katechismus.
Jsou to literární starožitnosti, které mě nezajímají (podobně jako jiné mytologické systémy) jsou poučné max. pro srovnání nebo nutné pro četbu textů , které s nïmi operují.
Osobně jsem ani ve svých předchozích příspěvcích k Hlasovým textům křesťanskou nauku nekritizoval, ale kritizoval jsem chování křesťanů.

Čili četba Bible apod. není nutností a vzhledem k tomu, že se křesťané Písmem stejně neřídí, není jeho četba ke kritice potřeba - stačí soudnost a zdravý rozum.

KingMob

2005-01-08 00:09:00 Re: o odpustani
Dívej, asi takhle: praxe se nerovná teorie, magie se nerovná křesťanství. A chaos magie už vůbec. Copak si z těch knih nic nepochopil?

Postavit stodolu a překročit abyss nejsou stejné činnosti (rozhodně nemají stejné výsledky) – proto taky nemůžeš říkat, že modlit se naslepo a podnikat přesně promyšlený magický rituál jsou stejné věci. Magie je ženská a náboženství je bižuterie na ní. Co si vezmeš raději do postele?

„Cool chaos magik“ je pouze tvá zjednodušená představa. Jde o to, že rezignuješ na omezující formu a jdeš po výsledcích jiných oborů bez přestoupení na jejich víru. Ten chlap ve filmu je pouze důsledkem své ignorance. Tady si pleteš čočky a vločky.

Mágobijci na fórech jsou fajn, ale taky by se mohli někdy vytáhnout a konečně dokázat, že křesťanství = magie, že je plné funkčních technik a schopno vychovat silnou opozici nemilosrdných fanatických křižáků a ne hadrových panenek (nehrajte si na mírotvorce). Zatím se tady fakt jenom ztrapňujete (taky pro Hlase) – jinak také dobré pro rozbití sebeobrazu.

Fakt bych se chtěl zase cítit pod psa (bez prdele), až mi zase někdo vpálí nějakou přesnou internetovou ránu mezi oči a já budu o sobě vědět něco víc.

KingMob

2005-01-08 12:59:59 Re: Prečo je kresťanská koncepcia odpúšťania od základu chyb
Pravidla odpuštění jsou zde:
http://www.medy.cz/platea/odpusteni.htm
Pohodicka

4.3/5 - (3 votes)

Views: 33

Napsat komentář