Pár kroků po cestě II.
Můj předchozí článek se setkal s poměrně velkým ohlasem. Rozhodl jsem se tedy napsat ještě jeden, ve kterém se pokusím navázat na předchozí a upřesnit několik zažitých informací o magii. Snad některým z vás tento článek alespoň trochu pomůže na vaší cestě.
Poměrně často se setkávám s lidmi, kteří chtějí provozovat magii, protože jim připadá tajemná, záhadná, dobrodružná a vzrušující a to jsou právě ty faktory, které je nejvíce přitahují. Bohužel si nikdo z těchto lidí neuvědomuje jednu prostou věc – magie není něco cizího, co bychom se museli učit a pracně to získávat. Všechno už dávno známe a je to v nás. Pomocí různých cvičení se pouze snažíme o znovuobjevení, nebo spíše uvědomění si, toho všeho.
Tento fakt a jeho pochopení je základem úspěchu celého cvičení. Měl jsem žáka, který ve svých začátcích často pronášel věty jako: „V sobotu jsem trénoval magii.“ Neuvědomoval si ale, že magie je ve všem co dělá a co by měl dělat. Magie je život, život je magie. Ve chvíli, kdy se naučíme tyto dvě věci dokonale spojit, učiníme velký krok kupředu.
Není správné oddělovat od sebe život a cvičení. Pro řadu lidí jsou to dvě zcela separované věci, které spolu nesouvisí. Když přijdou z práce nebo ze školy, věnují se hodinu magickému výcviku. Ale tak to přeci není. Jestliže se člověk chce stát skutečným zasvěcencem, pak musí všechno dělat magicky. To především znamená, že všechno, co dělá, musí dělat vědomě.
Když jdete, vnímejte chůzi. Vnímejte dech. Vnímejte závan větru, vůni louky, řev aut, cigaretový dým, zkrátka všechno. Jedním ze základních cvičení snad v každé zasvěcovací soustavě je ovládání vědomí. Schopnost jeho řízení pomocí vlastní vůle. Ale samotné řízení vědomí a podvědomí nestačí. Důležité je právě toto propojení s realitou a přenesení vědomí do skutečnosti.
Téměř každý člověk, kterého potkáte na ulici, žije ve svém vlastním světě iluzí. Neustále o něčem přemýšlí, zatěžuje se starostmi z práce a z domova a to všechno přehlušuje jeho vnímání TEĎ, tedy toho, co se právě děje a jak se to děje. Takový člověk podvědomě kráčí k domovu, podvědomě dýchá, podvědomě míjí obchod a vyhýbá se ostatním lidem na ulici. Nad ničím z toho nepřemýšlí, protože je uzavřen do svého iluzorního světa, který je pro něj tím nejdůležitějším.
Mág by se ale měl snažit o opak. O vnímání skutečnosti a o vědomé řízení svého jednání. Měl by vědět co přesně dělá a co se děje v jeho okolí. To je základem výcviku a základem pochopení.
Nechci ale mluvit jen o vědomí a nevědomí. Rád bych vyvrátil ještě jeden zažitý omyl. Mnoho adeptů tvrdí, že je přitahuje bílá nebo černá magie. Ale nic takového neexistuje. Jak už jsem řekl, magie je život a život je magie. Život je jenom jeden, ale má různé projevy. Neexistuje proto bílá nebo černá magie, ale jen jedna celistvá magie. Podle toho, jak s ní člověk zachází, tedy zda ji efektivně využívá nebo naopak zneužívá, pak můžeme, s trochou nadsázky, mluvit o bílém nebo černém mágovi. Nikdy bychom ale takto neměli rozlišovat magii.
Jedna věc, jedna technika, jeden projev, to všechno může být využito dobře anebo špatně. I to největší dobro se dá obrátit na zlo, aniž by změnilo svou podobu. Vždy je to otázka upotřebení, a také přístupu člověka. Nikdy ne magie.
Jak ale rozlišit, co je správné a co špatné? Když zabijete člověka, je to dobré nebo špatné? Když jsem tuto otázku dal svým žákům, všichni odpověděli, že je to špatné. Ale proč? Je potřeba uvědomit si jednu věc. Co je dobré pro jednoho, může být špatné pro jiného. Každý člověk vyrůstá v určité sféře, v určitém prostředí. To je ovlivňováno historií, kulturou, náboženstvím, morálkou a zákony. Ale právě tyto věci se u různých národů mohou značně lišit.
Když jsem byl poprvé v Indii, překvapilo mě, že místní lidé neděkují. Když někomu pomůžete, neuslyšíte ani náznak díku. Když pustíte starou paní sednout, je to stejné. Pro západního člověka se tato věc může jevit jako špatná a nemorální, ale v místních krajích je to naopak běžné. Oproti tomu, kdybyste někomu z místních za něco poděkovali, asi by z toho němel radost a víckrát by vám nepomohl. Je to dáno morálkou a hlavně náboženstvím. Tyto dvě věci jsou v místních krajích zcela odlišné od toho, na co jsme zvyklí u nás.
Právě tady se ukazuje, jak subjektivní může být pocit dobra a zla. V magii je to stejné. Každý člověk se musí sám, na základě svých vlastních pocitů a svého svědomí rozhodnout, co je dobré a co nikoliv. Pokud koná subjektivní dobro z celé své vůle, pak jej můžeme nazvat bílým mágem.
Je ale důležité vždy si pamatovat jednu věc – magie je život a je proto nutné k ní tak přistupovat. Nikdy ji neoddělujte. Když jdete na nákup, vnímejte vše kolem sebe. Když se díváte na televizi, provádějte totéž. Právě to je základem magie.
Doufám, že vám moje články byly alespoň trochu k užitku. Přeji mnoho úspěchů na vaší cestě.
Subham astu sarvadžagatam!
Archiv komentářů pro tento článek:
2003-08-20 21:14:33 Re: Pár kroků po cestě II.
No super!Moh by bejt jeste treti dil ne?Dva dobry clanky takhle po sobe se tu casto nevidej!
2003-08-21 09:32:07 Re: Pár kroků po cestě II.
Zdravim!
Mam jiste problemy,ktere bych rad vyresil, avsak tezko se na nekoho obratit, pokud nevite kam. Je mozny kontakt na vas?
Dominicus
2003-08-21 13:48:34 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
mě můžete nejlépe kontaktovat právě tady. Budu se snažit Vám pomoci, jestli to bude v mých silách.
2003-08-21 13:49:18 Re: Pár kroků po cestě II.
To já bych byla pro seriál! :-)Joharcus
2003-08-21 13:56:56 Re: Pár kroků po cestě II.
ahoj!
pocuj, okrem toho, ze ti tiez udelim pochvalu (myslim, ze toto tu presne chybalo)...chcela by som sa spytat...mozno to bude blbost, ale za otazku moc nedam...ked budes vsetko vnimat a robit vedome, nestratis tym kontakt s podvedomim??? je problem vlastne vobec pocut ten vnutorny hlas a on je dobry radca (z vlastnych skusenosti)...tekze nemohol by si to vedomie a podvedomie trosku rozsirit?
dakujem
ostavam s pozdravom
dejna
2003-08-21 14:06:25 Re: Pár kroků po cestě II.
Nemohu jinak, než vám opět poděkovata říct vám že se v tiché pokoře před vámi skláním.Snad jsem vás tím neuvedla do rozpaků:-).Vaše články mají cenu zlata.Podle odezvy je vidět že to není jen můj názor.Z vašeho článku II na mě dýchl F.Bardon ,právě mám rozečtenou jeho knihu.Vím o čem mluvíte:vědomé dýchání,chození,jedení,myšlení.
Je to věru velice těžké.Nepochibuji že vy jste to zvládl,i spoustu jiných věcí.Vaše články bych brala na pokračování ,jako seriál.Vůbec by nebylo od věci, kdyby jste byl ochoten se s námi
rozdělit o vaše zkušenosti.Jak jste začínal apod.
A kdybych si jen trochu mohla dovolit, jedno malé přání:nevystoupíte z anonimity?:-)
Děkuji a přeji krásný pohodový den.
Joharcus
2003-08-21 15:42:15 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobý den,
nejde o to, abyste se snažila přerušit kontakt s podvědomím. To se stejně podaří jen těžko (doporučil bych k přečtení knihu Dr. Josepha Murphyho - Moc podvědomí). Jde ale o to, abyste se soustředila na realitu, když chcete a na podvědomí také když chcete. Jestliže se pohybujete v reálném světě, měla byste se snažit o zachycení maximálního počtu vjemů, které pak zpracujete a uvědomíte si vazby mezi nimi. Když pak máte chvilku času, který si k tomu účelu přímo vyhradíte, měla byste rozvíjet zase podvědomé vnímání.
Každopádně, já jsem se v článku nezabýval problematikou vědomí a podvědomí, ale vědomí a nevědomí. Problém je v tom, že většina lidí neovládá svou mysl, ale ona ovládá je (znovu odkazuji na uvedenou knihu). Vaším cílem by mělo být vycvičení mysli tak, aby se chovala jak potřebujete a ne abyste se Vy chovala tak, jak chce Vaše mysl. Celou touto problematikou se hodně zabývá Buddhismus (je vlastně na tom všem do velké míry postaven) a doporučil bych Vám tedy nějakou literaturu z tohoto směru.
Nemusíte se bát, že ztratíte kontakt se svým vnitřním rádcem. Ten se naopak ještě výrazně zesílí spolu s tím, jak se Vaše mysl bude pročišťovat.
Přeji mnoho úspěchů na Vaší cestě.
2003-08-21 15:42:24 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
děkuji za velmi milou a potěšující reakci. Pan Bardon popsal mnoho věcí, ale toto všechno už dávno před ním popsali jiní a možná i trošku lépe (a určitě lépe než já).
Nemyslím si, že by moje cesta byla nějak zvláštní a byl bych nerad, kdyby se někdo odchýlil od svého směru tím, že by zkusil například dělat to, co jsem kdy dělal já. Každý z nás by měl jít svou cestou, získávat své zkušenosti a překonávat svoje překážky. Já ale samozřejmě v rámci svých možností a dosavadních zkušeností rád pomohu, bude-li to v mých silách. I když Internet je vcelku omezený komunikační prostředek.
Co se týče anonymity, toto přání Vám bohužel nesplním. Nemyslím si, že by to pro celou věc bylo jakkoliv důležité a jenom by to přineslo další zbytečné rušení.
Rád bych napsal ještě další články, ale v tuto chvíli jsem asi popsal vše, co jsem měl na srdci a čím jsem mohl být užitečný. Budu jen doufat, že někomu skutečně pomohou a splní tak svůj účel. Jestliže se v budoucnu objeví ještě něco, čím bych zde mohl být užitečný, určitě rád napíšu další článek.
Přeji Vám mnoho úspěchů v dalším rozvoji.
2003-08-21 15:44:21 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
děkuji za oba komentáře.
Jak už jsem napsal o něco níž, další články v tuto chvíli nechystám, protože vše, co jsem měl na srdci a čím jsem mohl být v tuto chvíli užitečný, už jsem řekl.
Jsem rád, že se Vám články líbily a doufám, že pro Vás budou přínosem.
Přeji mnoho úspěchů.
2003-08-21 16:43:42 Re: Pár kroků po cestě II.
Jsou veci a veci. O jistych je pro mne nevhodne mluvit verejne.
Ale dekuji za nabidku.
Preji hodne stesti...
Dominicus
2003-08-21 18:08:11 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
kontaktujte mě tedy na e-mailovou adresu t.i@centrum.cz. Je to kontaktní adresa jednoho z mých žáků, který mi Vaši zprávu předá. Já e-mailovou schránku nemám.
2003-08-21 20:51:47 Re: Pár kroků po cestě II.
Mistře, o to ani tak nejde jestli něco, někde, někdo popsal lépe než vy....Prostě, zrovna tady na Rituálu se zas tak často nevidí kvalitní příspěvky jako ty vaše....takže Vám taky děkuji, doufám že Vás to potěší jelikož to myslím upřímně. Já vlastně nepíšu komentáře...snad někdy kdysi výjimečně...mno a teď dnes :o) Já jsem konzumní-komerční človíček co ho cosik pořád láká ale nemá v této době příliš mnoho času na rozvíjení se sebe sama.Teď momentálně se ovšem snažím svůj všechen volný čas vynakládat na sebepoznávání se...jak pracuje moje mysl a tělo má mysl zatím chaoticky :o) samozřejmně študýruju i různé publikace články ale už v úvodu jsem pocítil že nikdy nebudu něco dělat podle něčeho či něčeho. Před asi týdnem jsem si udělal takový svůj vlastní malý rituálek (první). Nečerpal jsem z ničeho prostě jsem si ho sám nějak sestrojil a hned praktikoval.ALe abys se moc nerozepisoval, ještě poslední věc...psal jste že internet je omezený komunikační prostředek?!?!?! Hm co na to říct...pousmál jsem se, děkuji.
Hezký den všem přeju
promiňte za případné pravopisné hrubky
Jeremy
2003-08-22 02:30:14 Re: Pár kroků po cestě II.
vskutku působivé - promiňte že Vám Váš článek nepochválím, ale to již udělali jiní a já bych to tak skvěle nezvládl abych plně vyjádřil co potřebuji
zmínil jste ve Vašem příspěvku pojem nevědomí - můžete jej prosím specifikovat?
nerad bych to špatně pochopil, ale ono vnímání by se dalo svým způsobem vyložit (i když asi mylně) že když půjdemem a budeme si razit cestu davem tak místo podvědomého ražení si cesty bychom dělali následující: Pujdeme a budeme si v duchu říkat ted se vyhnu tomu dítěti, a támhle toho obejdu zleva, a pak si dám pozor na tu projíždějící tramvaj ..... Mám pocit že tak to asi míněno nebylo. Nebo ano?
A jak zde někdo žádal zdali byste nevystoupil z anonimity - klidně tam zůstante - ale nemohl byste si zvolit nick nebo něco co by Vás reprezentovalo abychom Vás příště rozlišily od nás ostatních ANONYMŮ??? - děkuji
AnOnYm36 🙂
2003-08-22 09:03:32 Re: Pár kroků po cestě II.
ahoj!
toto bude trochu mimo...ale mohol by si mi prosim ta tykat? moc som neni vzyknuta na vykanie 🙂
tu knihu vyskusam...a dakujem za odpoved
ostavam s pozdravom
dejna
2003-08-22 09:27:55 Re: Pár kroků po cestě II.
Ahoj,
dobře, rád přijímám.
Doufám, že se kniha bude líbit.
Přeji mnoho úspěchů.
2003-08-22 09:28:02 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
jsem rád, že se Vám článek líbil.
S tím Internetem to bylo myšleno tak, že pro nějaký efektivní vztah, který je nezbytný pro výuku, skutečně nedostačuje ani Internet ani telefon ani žádný jiný technický prostředek. V tomto případě je nezbytný přímý fyzický kontakt, jinak nemá taková spolupráce o mnoho větší význam než čtení knih. Samozřejmě ale nijak nepochybuji o využitelnosti Internetu.
Přeji mnoho úspěchů v dalším sebepoznávání.
2003-08-22 09:28:06 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
mě nejde o to, jestli uveřejním svoje skutečné jméno nebo nějaké jiné, případně přezdívku. Všechno je to už určitá nálepka, kterou s sebou člověk nese a mě se do toho opravdu nechce.
K tomu nevědomí. Nejde o to, abyste si říkal: Teď se vyhnu lidem., apod. Jde ale o to, abyste si to uvědomil. Abyste věděl, že to děláte. Nemusíte nad tím přemýšlet (ani byste neměl), ale měl byste si toho být plně vědom.
Přeji mnoho úspěchů.
2003-08-22 10:22:18 Re: Pár kroků po cestě II.
Milý příteli mluvíš mi z duše.Teď když se nám tu objevil tak kvalitní člověk bychom ho měli jen tak pustit?Zcela se ztotožňuji s tím že nebudu kopírovat někoho jiného,ale učit se od někoho zkušenějšího ,to je jiná.Zmínil jsi se o svém prvním rituálku.Jak to dopadlo?Chceš se se mnou či s námi ostatními podělit o zkušenost?
Přeji ti jen vše dobré i nám všem 🙂
joharcus
joharcus
2003-08-22 10:36:23 Re: Pár kroků po cestě II.
Vcelku chápu Vaši neochotu ,,nalepit,, na sebe jakousi pomyslnou nálepku.Můžeme Vám dle vzoru Jeremyho říkat Mistře a myslím že by to nebylo vůbec od věci,ale přeci jen když může člověk někoho nějak přímo oslovit, dá mu to takový pocit jako když mluví s člověkem z masa a kostí a ne s fantomem,alespoň já to tak cítím.V Indidi je zvykem neděkovat,nevím jak je to tam s představováním ?Ale tady u nás je zvykem se představit a připadá mi to celkem dobrý zvyk.:-)
Nepřehodnotíte přeci jen Vaši nechuť k,,nálepkám,,?Anonymů je tu i tak dost.:-)nevyvíjím na vás žádný tlak,ale zkusit jsem to mohla.:-)
Joharcus
joharcus
2003-08-22 10:48:48 Re: Pár kroků po cestě II.
Tak teď je mi Vašeho žáka upřímě líto.Nebude stačit předávat vám zprávy,o tom jsem tedy přesvědčena.Nebyla by jednodušší vlastní e-mailová schránka?Mimochodem ,jen tak mezi náma ,tam by musel nějaký ten nik či jméno být.................:-)))nic ve zlém
joharcus
joharcus
2003-08-22 10:58:59 Re: Pár kroků po cestě II.
Sohlasím s vámi fyzický kontakt by měl větší smysl.A co tomu brání?možná vzdálenost. Vždyť ani nevíme v kterém koutku naší krásné země bychom Vás měli hledat.A třeba jste tak blizoučko!Chtěla bych se stát vaším žákem ,aniž bych Vás musela kopírovat.Vždyť je to v souladu s přírodou:od mala nás museli naučit rodiče jíst,pít,mluvit a jak se chovat.I zvířata nejsou vyjímkou.Co vy na to?
Krásný den ? Joharcus
joharcus
2003-08-22 12:06:18 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
oslovení mistře bych se raději vyhnul. Necítím se ani tak starý ani tak zkušený, abych si takový titul zasloužil.
Můžete mě oslovovat jak chcete a jak je Vám to příjemné. Jestli mi chcete říkat nějakým jménem, pak mi jím říkejte, já se bránit nebudu. Ale to je z mojí strany všechno, co mohu/chci v tomto směru udělat.
2003-08-22 12:06:23 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
Vy jste velice vytrvalá, to musím uznat. Fyzický kontakt by měl určitě větší smysl, ale já v České Republice travím jen několik týdnů v roce a tuto dobu věnuji svým přátelům, příbuzným a žákům. Pokud bych měl ale přijmout nového žáka, k čemuž se nechystám, pak bych s ním chtěl být alespoň první rok v úzkém kontaktu. Takže tudy cesta nepovede. Abychom tady ale stále neprobírali to samé, ozvěte se případně na uvedený e-mail a můžeme vše probrat soukromě.
2003-08-22 12:06:34 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
já bych e-mail asi moc nevyužil. Ale možná si časem něco takového zařídím, až to pro mě bude aktuální. Prozatím mi stačí tento systém komunikace přes mého žáka a pro práci ani jiné povinnosti takové věci nepotřebuji. 🙂
2003-08-22 12:51:06 Re: Pár kroků po cestě II.
to abychom udělali anketu o nejlepší jméno a to vám pak nalepili 🙂
(nic ve zlém)
2003-08-22 13:22:07 Re: Pár kroků po cestě II.
:-)Joharcus
2003-08-22 13:35:27 Re: Pár kroků po cestě II.
Neřekla bych ,že jsem vytrvalá.Jen jste mě zaujal a jelikož vím ,že se nic neděje bezděčně a nic není náhoda je to z mé strany snaha něco ,,nepropást,,.A také musím ,,přiznat barvu,, jsem neskutečně zvědavá :-)Každopádně děkuji( ještě že nejsme v Indidi)za vaši nabídku,dám si myšlenky dohromady a určitě ji využiji a ozvu se
Krásné pohodové dny.Joharcus
2003-08-22 13:40:22 Re: Pár kroků po cestě II.
Zdravím,
taky přidávám poklonu a děkuji za články, ale i za komentáře, který tady se tady rozjíždějí a možná eště něco rozjedou.. 🙂
Co se týče nějaké diskuze, kontaktů nebo dokonce setkávání - to by se mi líbilo a vyhovovalo. Právě, že mezi mými přáteli není nikdo, s kým bych se mohla o mystice a duchovní cestě bavit a tak všechno, co se mi honí hlavou, co mě zajímá, zůstává ve mně. Asi mám potřebu to tak trochu ventilovat-tedy spíš probírat s někým koho tyto věci zajímají a sdělovat si zkušenosti a zážitky.
No, myslim si, že až to bude mít tak být, tak to přijde 🙂
K té přezdívce - myslim, že kvůli přehlednosti by to nebylo od věci, ale na druhou stranu asi všichni poznáme co píše Mistr
No nic, moc sem se rozepsala, v nejlepším přestat..:)
Mějte se všichni krásně a přeji hezký den 🙂
Dana
2003-08-22 13:47:13 Re: Pár kroků po cestě II.
Ahojky Dano já mám to štěstí že v okruhu je pár přátel se kterými si můžu o duchuvnu povídat,ale moc zkušeností ještě nemáme.Jestli máš chuť můžeme si občas popovídat spolu ?joharcus@volny.cz
2003-08-22 14:09:47 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
děkuji za Vaši reakci.
Držím Vám palce, abyste našla někoho, kdo Vám pomůže a poradí.
Přeji mnoho úspěchů na Vaší cestě.
2003-08-22 14:09:50 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
to je jen na Vás. 🙂
2003-08-22 15:37:48 Re: Pár kroků po cestě II.
Já bych se nebránil uspořádání nějakého srazu a popovídání si o magii... Co vy na to?
Martin
2003-08-22 16:48:28 Re: Pár kroků po cestě II.
Jo, to se mi libi. Ja bych se rad zucastnil. Petr
2003-08-22 18:07:49 Re: Pár kroků po cestě II.
kdy a kde?
2003-08-22 18:10:57 Re: Pár kroků po cestě II.
Jestli přivedeš i svého mistra tak se chci taky zúčastnit. Lenka Pohorská
2003-08-22 18:11:28 Re: Pár kroků po cestě II.
matně si vzpomínám že v pohádce o Ferdovi (ferda mravenec) vystupoval nějaký táta dobrýjeto. říkaly mu tak protože na vše říakl dobrý je to
Vy neustále začínáte dobrý den - bez ohledu na skutečný čas - možná bychom to mohli nějak použít
co třeba DD?
2003-08-22 18:23:42 Re: Pár kroků po cestě II.
Počitám, že by to bylo někdy v září a nejlíp asi v Praze, protože to tam mají všichni blízko (narozdíl od Brna a podobných měst).
Mistr se určitě nezúčastní, protože tou dobou tady nebude. Přesto si myslím, že by to mohla být pěkná akce.
Martin
2003-08-22 20:17:37 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
i noc je přeci den. Pokud chcete, klidně mi říkejte DD. 🙂
2003-08-23 09:17:33 Re: Pár kroků po cestě II.
To by vůbec nemusela být špatné.Dobrý nápad!Jen jestli to opravdu spácháte v září od 1.-15.tak to budu mít smůlu mám dovolenou a také tu nebudu.
Joharcus
2003-08-23 09:51:36 Re: Pár kroků po cestě II.
Já bych radši konec měsíce, teď nemam moc čas. Tak to snad vyjde všem.
Martin
2003-08-23 20:17:17 Re: Pár kroků po cestě II.
hm....podobných měst??..to vyznělo hezky...Já vím ty si Pražák a kdo je víc :o)...jo jo mi ten zbytek jsme jen dělnická lůza, co?...Mno nic...na to nejde jinak zareagovat jen se pousmát :o))
Jeremy
2003-08-23 21:02:07 Re: Pár kroků po cestě II.
Klidně se pousměj, ale já nejsem pražák a mám to tam skoro 3 hodiny cesty autobusem. 🙂
Přesto si myslim, že díky svojí poloze je Praha nejrozumnější volbou.
Martin
2003-08-24 14:12:02 Re: Pár kroků po cestě II.
To je škoda. Podle mě máte co nabídnout a je škoda že už sem nic napsat nechcete. :c(
T13
2003-08-24 14:13:03 Re: Pár kroků po cestě II.
Využil. Nemusel byste odkazovat lidi na vaše žáky, ne? :c)
T13
2003-08-24 14:13:55 Re: Pár kroků po cestě II.
Tu knžíku jsem už kdysi četl. Ale už moc nevím o čem byla :c)) Ale určitě je super!
T13
2003-08-24 14:14:40 Re: Pár kroků po cestě II.
Taky se mi to moc líbilo i předchozí díl. Určitě by se toho dalo napsat ještě víc!
T13
2003-08-24 14:15:34 Re: Pár kroků po cestě II.
Když není nijak zvláštní tak nám o ní povězte! Myslím si že vás tady nikdo kopírovat nebude, ale může to být dobrá inspirace.
T13
2003-08-24 14:16:41 Re: Pár kroků po cestě II.
Taky bych se chtěl stát vaším žákem. Zatím jsem četl jen Bardona a Učebnici čarování. Není nad fyzický kontakt s někym kdo tomu už rozumí.
T13
2003-08-24 14:17:30 Re: Pár kroků po cestě II.
Taky bych uvítal něco pro identifikaci :c)
T13
2003-08-24 14:18:22 Re: Pár kroků po cestě II.
Každý tu má nějakou nálepku a komu to vadí?
S tím nevědomím to je přesně ono. Tak nějak to psal i Bardon!
T13
2003-08-24 14:18:59 Re: Pár kroků po cestě II.
Hehe :c))) To je dobrý označení!
T13
2003-08-24 14:20:15 Re: Pár kroků po cestě II.
Tady se občas objeví něco zajímavého a dá se tu i dobře popovídat s ostatníma. Já to teda spíš jen sleduju a učim se, ale i tak. Tyhle dva články jsou tu asi nejlepší.
T13
2003-08-24 14:21:16 Re: Pár kroků po cestě II.
Je to fakt dobrý článek ale určitě byste mohl napsat ještě další. Docela by mě zajímalo, jaký systém děláte jestli Bardona nebo tak něco.
T13
2003-08-24 17:53:29 Re: Pár kroků po cestě II.
Dobrý den,
děkuji za reakci.
Ne, Bardonovým systémem se tedy opravdu nezabývám. Mám jiný systém, ale to už by zase bylo mimo rámec místní diskuse.
Přeji mnoho úspěchů.
2003-08-24 19:38:23 Re: Pár kroků po cestě II.
Tu už je skoro rozhodnuto :o) Snad se teď (mistr) -dnes použiju závorky posledně jsem použil uvozovky jenže oni se nezobrazují- nezalekne a nepřestane aspoň psát další příspěvky..
Hezký den všem
Jeremy
2003-08-24 21:06:03 Re: Pár kroků po cestě II.
:)))))))))))))))))))))))) tvoj komentar sa mi paci 😉
2003-08-24 22:31:37 Re: Pár kroků po cestě II.
S nesmírnou úctou k jednoduchosti vašich slov s vámi přecejen v té věci s bdělostí až tak úplně nesouhlasím - možná jste už jistě šel cestou písmene šin - a víte že čísla jsou nám občas k něčemu dobrá - zvláště když se nám nic nedaří a nejsme tak bdělí nýbrž fasinováni vším tím těžkým - jako projevem rotace tří zákonů _ a je třeba zaniknout a vydat se jinudy @ a tak saháme k věcem jako je bělost - ne dřív - ne později : to si myslím a věřím že mi rád dáte za pravdu
T666
2003-08-24 23:53:55 Re: Pár kroků po cestě II.
blázne
2003-08-25 00:00:03 Re: Pár kroků po cestě II.
Probouzím se v ALEF - občas je třeba i spát místo bdít
T667
2003-08-25 01:18:53 Re: Pár kroků po cestě II.
sVĚT JE NÁDHERNÝ A DOKONALÝ V KAŽDOU CHVÍLI V KAŽDÝ OKAMŽIK - a je kulatý a vede po něm spousta cest
přeji všem sílu a hodně světla při putování nocí
všichni ( možná ne současně ) budeme mít v pravé poledne slunce nad hlavou - a jím osvíceni půjdeme vstříc přicházejícímu večeru
nestrácejme tedy naději nikdy: na žádné z cest
2003-09-10 09:34:21 Re: Pár kroků po cestě II.
A co říci na to, že určité síly směřují člověka třeba zrovna k magii. Nemám s magií žádné zkušenosti, myslím že magie je pouze jakýsi životní styl propojený s přirodou, ale někdy se mi zdá, že jsem přitahována určitými silami někam a k něčemu co si neumím vysvětlit. Jednou, snad znalou osobou mi bylo vysvětleno, že určité mé schopnosti o kterých ani nevím ke mě přitahují opuštěné duše a ty právě způsobují mé pocity. Nechce se mi to věřit, ale měla jsem například problémy v noci s dcerou, duše prý k nám procházejí skryz její pokojíček do ložnice a protože je prý ještě vnímavější než já, tak se budí v noci a tvrdí, že něco vidí. Když jsem se snažila s ní spát v jednom pokoji, je fakt, že se mi zdá, že nad stropem se vznáší jakoby tmavé mraky. V poslední době to bylo velmi intenzivní a tak jsem pod práh kudy prý proudění probíhá vložila Davidovu ochranou hvězdu a představte si, ze dne na den jako když utne, dcera má klid. Těžko se mi o takovýchto věcech píše, ale pokud bych toto vyprávěla po svých přátelích, poslali by mě na psychiatrii i s dcerou. Jsem normální člověk, žádný pubescent, který si krátí dlouhou chvíli hraním na magii,ale potřebovala bych se s někým opravdu seriozním poradit. Děkuji.
2003-09-11 16:41:49 Re: Pár kroků po cestě II.
To, co popisujete neni az tak zvlastni. Ale ta interpretace duse prichazejici z jinych svetu skrz pokojicek je znacne nepresna a neobjektivni. Ale hlavne, ze je klid.
Martin
2003-09-17 03:18:49 Re: Pár kroků po cestě II.
Neberte mne příliš vážně jsem spíš teoretik než cokoli jinýho ,ale když už mne napadlo se k vašemu dobrodružství vyjádřit tak doufám že vám to třeba nějak málo pomůže.
Ta věc s hvězdou – spekuluji strašně obecně – z hlediska funkčnosti , buďte ráda že svět je jaký je (že by vás vaši přátelé poslali k psychiatrovi kdybyste jim to řekla a vy jim to raději neřeknete – to je dobře) MYŠLENKA SÍLÍ MLČENÍM –tím samozřejmě nemám na mysli že je to takhle jednostranný subjektivní proces – Hvězda jako geometrický útvar dvou propojených živlů vůči dalším a dalším rovinám polarit –zabývat se tím fakt do hloubky je asi na hodně let – ale trochu teorie by vám možná na škodu být nemuselo – nechci vám doporučovat nějaký konkrétní knihy –spíš bych jen varoval před tou spoustou esoterního shitu vydávajících se za knihy o magii a spol. a abych dokončil myšlenku tak bych vám z hlediska toho teoretickýho rozuzlení vašeho příběhu doporučil jít za nějakým dobrým ( myslím fakt dobrým ne za nějakym neznámým co za to chce 200 a je s váma za půl hodinky hotovej ) astrologem nebo vykladačem tarotu prodiskutovat to a podívat se na minulost přítomnost i budoucnost toho co se přihodilo – Smutný je jen že to může být nějakej blbec kterej vás jen stáhne o peníze – ale myslím že někdy stojí za to i riskovat
envy
2003-09-17 17:43:49 Re: Pár kroků po cestě II.
Clanek je super a jsem potesen, z v mnoha vecech mate stejny nazor jako ja. musim vsak rici, ze co se tyce veci vnimani okolniho svetä neni to tak jednoduche. Nic nebudu rozvijet avsak zkuste se na chvili vymanit ze SVEHO sveta a opravdu vnimejte. Vnimejte bolest okolo nas, utrpeni a smutek lidi, kteri nedokazou zit v tomto lidmi zkazenem svete. Nedivte se, ze pak lide se naopak snazi nevnimat veci okolo nich. Sem jeden z tech co se zajimaji a tzto veci jim nejsou lhostejne. Sem smutny. S UCTOU a nadeji na odpoved BASKERWILLE.
Baskerwille
2003-09-18 09:18:29 Re: Pár kroků po cestě II.
Přesně tak. To je vlastně i jedna ze základních myšlenek Buddhismu.
Co se týče toho nevnímání - podle mě je to dost nadsazené. Když se člověk bude uzavírat do sebe, tak nakonec paradoxně bude víc cítit ublížení od ostatních lidí. Když se to ale rozhodne přijmout, pak bude jeho vztah k lidem i k okolí vyrovnanější.
Martin
2003-09-18 16:02:27 Re: Pár kroků po cestě II.
Ale vždyť přesně v takovemhle svěťe Martine žijeme. Chceš žít v realitě? Pokud ano otevři oči a rozhlédni se kolem sebe, vnímej alespoň jeden den vše co uvidíš. A až budeš procházet po ulici, a uvidiš na zemi ležet špinavého bezdomovce, vžij se do jeho kůže. Zastav se a zkus si projít alespoň ve své hlave celým jeho životem. Možná šťastné dětství, naďeje a očekávání od života a najednou krach. Ležíš ve špíně, lidé si tě prohlížejí jak haldu zvratek. Psychxcky už to nemůžeš snést. Začneš pít a naďeje na život kde budeš mít ňeakou radost, něaký smysl života se pomalu rozplívá. Asi si nikdy nemusel žít v opovržení lidmy? Timhle sem ti jenom chtěl ukázat co to podle mě znamená opravdu VNIMAT SVĚT KOLEM NAS. V našem světě nejsou jen radosti, které rád vnímá isi každý vit. Já jsem sice asi dost velký pesimista, ale tak to je. To je ten náš krásný svět. BASKERWILLE
Baskerwille
2003-09-18 20:00:33 Re: Pár kroků po cestě II.
Vnímáš svět a je to tak správně. Ale měl bys ho zkusit vnímat víc. Říkáš, že já nesleduju svět kolem sebe, aniž bys věděl cokoliv o mě nebo mém životě. Věř nebo ne, žil jsem ,,v opovržení lidmi,, několik let. Díky tomu, že jsem se naučil otevřít se a přijmout svět kolem sebe, dokázal jsem se z toho dostat a pomáhat v tom snad i dalším. Svět není černobílý a nesmíme ho tak vnímat. Když se rozhodneš nastoupit cestu magie, tak se zkrátka musíš naučit svět vnímat v celé jeho šíři se vším negativním, ale i se vším pozitivním. To k tomu patří. To je ta magie.
Martin
2003-09-22 15:25:07 Re: Pár kroků po cestě II.
V podstatě maš pravdu, BASKERWILLE
2003-10-26 17:52:58 Re: Pár kroků po cestě II.
To je pěkně řečený
*u*
2003-10-26 17:53:18 Re: Pár kroků po cestě II.
to nechápu 🙂
*u*
2003-10-26 17:53:41 Re: Pár kroků po cestě II.
?? co takhle mluvit česky?
*u*
2003-10-26 17:55:54 Re: Pár kroků po cestě II.
jak to teda vypadá? taky bych se zůčastnil
*u*
2003-10-26 17:56:22 Re: Pár kroků po cestě II.
ja našel teda tři...
*u*
2003-10-26 17:58:00 Re: Pár kroků po cestě II.
Bardona teda nemusim, ale asi měl v něčem pravdu, no... jsem četl tu Bránu
*u*
2003-10-26 17:58:18 Re: Pár kroků po cestě II.
to je hezký 🙂
*u*
2003-10-26 17:59:03 Re: Pár kroků po cestě II.
taky by mě to zajímalo
*u*
2003-10-26 17:59:50 Re: Pár kroků po cestě II.
je teda možný se nějak dohodnout na srazu nebo jak? taky se chci učit
*u*
2003-10-26 18:00:28 Re: Pár kroků po cestě II.
co jste teda vyřešili? pochlubte se 🙂
*u*
2003-10-26 18:01:05 Re: Pár kroků po cestě II.
me taky 🙂
*u*
2003-10-26 18:01:38 Re: Pár kroků po cestě II.
dneska snad každej využije mail, ne? co děláte za práci?
*u*
2003-10-26 18:02:02 Re: Pár kroků po cestě II.
100%souhlas
*u*
2004-01-03 23:52:53 Když tolik chválíte
To co píšeš, je opravdu pěkné ... ale jsou to úplné samozřejmosti!
Ještě bys měl radit, že je třeba při chůzi střídat nohy pravá-levá a při jídle otevírat pusu.
Sigurd
2004-01-07 09:14:42 Re: Když tolik chválíte
Dobrý den,
ano, přesně tak. Jsou to naprosté samozřejmosti a základy, jak píšu i v prvním díle. Jenže právě ty bývají tak často opomíjeny.
Přeji mnoho úspěchů na Vaší cestě.
Views: 17