Může magie škodit?
Tak jsem dostal zajímavý dopis. Nějaké slečna/žena z nejmenované vysoké školy (nevím, zda studentka či zaměstnankyně) mi psala, že je bývalý mág a že mě chce varovat, protože po čase si Zlý vybere svou daň a já skončím velice špatně.
Ačkoliv se zabývám jen bílou magií, přesto mě tento e-mail trochu znejistil. Všichni si klademe otázky. Ať už závažné (Proč tady jsem?) či běžné (Zhasnul jsem světlo?). Já si musel položit otázku, zda je toto možné. Opravdu může bílá magie uškodit, i když je z principu dobrá?
Odpověděl jsem si kladně. Napadají mě hned dvě události, kdy k tomuto může dojít. Jednak pokud mág přecení své síly a pustí se do něčeho, na co ještě nemá. Je to věc známá z fantasy, kouzelník na určitém stupni nesmí pokoušet magii, náležející vyšším zasvěceným. No a za druhé, že ten člověk pomáhá jiným tak, že se nešetří a skončí s totálním vyčerpáním organismu.
I tak se ale domnívám, že při běžném způsobu života nemůže nastat okamžik, kdy mi magie ublíží. Pak mě ovšem zajímá, proč se autorka zmiňovaného dopisu tak snaží, aby mě od magie odvrátila. Myslí to dobře, nebo je to najatý agent křesťanské církve? Co myslíte?
Ragimiri
Archiv komentářů pro tento článek:
2001-01-19 08:07:47 Re: Může magie škodit?
Hlavně neděl magii na bílou a černou - je jen magie - ta nikomu neškodí -
škodí si jen lidé sami navzájem.
Daimon
2001-01-20 13:56:40 Re: Může magie škodit?
souhlasím s tím,že by se magie neměla dělit na černou a bílou. I s černou magií se dají dělat dobré věci a naopak bílá jde zneužít. Jde spíš o to co je to za člověka,který se magií zabývá a jesltli někdo dělá samý dobrý věci pak se nemusí obávat žádnýho trestu.jo a o tý paní co ti poslal ten mejl si myslím,že je na hlavu s prominutím.
keltka
2001-01-22 13:28:34 Re: Může magie škodit?
Osobně si myslím ,že na každé věcije něce dobrý a něco špatný.Bílou magilí se zabívá už 2 roky , ale nikdy se mi nic nestalo
Lvice
Lvice
2001-01-22 16:58:01 Re: Může magie škodit?
Bílá magie NEMŮŽE ŠKODIT. Protože kdo provozuje bílou magii tak jak se tato provozovat má, dodžuje zákon: Čiň co chceš, pokud to NIKOMU neuškodí. K čemuž je třeba dodat, že nikomu znamená ani sobě. Pokud je zmíněná dáma proti Čarodějnictví, je to její názor, a ponechme jí ho. Pokud mluví z vlastní špatné zkušenosti třeba se Satanismem, není co dodat...
2001-01-22 17:02:07 Re: Může magie škodit?
Přesto, že mám zcela opačný názor, než zmíněná slečna, myslím, že vzájemné osočování není na místě. Čarodějnice díky nespravedlivosti, odsuzování a hanění zažily staletí útlaku, ony, i ostatní okultisté by na to měli myslet, uvědomovat si, jak to dokáže být kruté a k podobným věcem se nesnižovat.
2001-01-22 17:42:53 Re: Může magie škodit?
Neexistuje dobrý skutek, který by nikomu neuškodil - jestli si to někdo myslí, tak obelhává sám sebe!
Každý má bezvýhradnou odpovědnost za svoje činy - není však měřítka, kterým by se dalo posoudit, jsou-li dobré nebo špatné.
Rozdělení magie na bílou a černou je bláhová omluva pro ty, kteří se chtějí schovat za veřejné mínění - před sebou ale stejně neutečou.
A co se týče Satana, kde by bez něho byl Bůh…?:-)
Daimon
2001-01-23 15:31:19 Re: Může magie škodit?
Souhlasím, jde jen o to, jak moc škodíme ostatním. Ne nadarmo se říká, že svoboda člověka končí tam, kde začíná svoboda jiného. A ohledně odpovědnosti: já sám se řídím teorií, že cokoliv dělám, si zodpovídám pouze před svým svědomím. Ne před nějakým posledním soudem, ale pouze před sebou. A jen já musím žít s vědomím, že jsem udělal to či ono.
ragimiri
2001-01-23 16:35:06 Re: Může magie škodit?
Já jsem ta, která se ozvala ohledně škodlivosti magie. Jsem ráda, že to došlo až sem. Nedělám reklamu sobě ani nikomu jinému, ale varuji vás
všechny, kteří čtete tyto řádky, všechny, kteří
se zabýváte magií. Pravím vám to samé, co předtím
ragimiri, magie JE ŠKODLIVÁ. Nemluvím z laické zkušenosti. Dělala jsem magii několik let. Sama -stejně jako vy - nedělím magii na černou a bílou, ale protože jsou mezi námi takoví, kteří by se mohli dovolávat konkrétní položky magie, pak pravím, že jsem dělala bílou magii. Velice mě zajímali druidové, zabrousila jsem i do čarodějnictví - chcete-li, pak v tom lepším slova smyslu, léčit lidi a zířata, získat vědění, spojit se s Bohem atd. Dělala jsem magii Františka Bardona alias univerzální náboženství. Spojit se s Bohem, nebo lépe řečeno přijít s ním v kontakt z toho důvodu, že jsem ho hledala.Ale to je vedlejší. Po určité době se mi začaly dít zvláštní věci. Na základě těchto problémů jsem se dostala do kontaktu s jinými mágy i s těmi, kteří dělali stejný typ magie. Později se mi přiznali k podobným problémům (abych ukojila vaši zvědavost, pak někteří mágové padali na několik hodin DENNĚ do bezvědomí, jiným se potulovali po bytě bytosti, jiní zaznamenali útoky v podobě očí plných nenávisti, při jejichž uvidění jim lidově řečeno ztuhla krev v žilách třebaže se jednalo o útok na jednoho člověka, pocítili to i
osoby kolem dotyčného, jiní nemohli mluvit - tj. ztuhl jim jazyk v ústech na určitou dobu, ten mág-který mě zasvětil do tajů - má dnes psychické problémy (jen tak mezi námi, byl opravdu mnohem lepší než já, mnohem lepší), které se začínají objevovat i na jeho fyzické stránce... A TO NENÍ FANTASY !) Myslíte si, že nemám na práci nic jiného, než strašit druhé a odrazovat je od magie?! Když u mě útoky došly hodně daleko, chtěla jsem s magií skončit, leč ouha, nebylo to tak snadné. Myšlenka tu byla, ale pouta byla silnější. Poslední slovo měl Hospodin. Zde bych mohla napsat své svědectví - a taky že ano. Budu stručná. Hledala jsem pomoc, jak se z magie vyhrabat. Požádala jsem jednoho kněze. Ten mi poradil, ať přijmu Ježíše. Přjmula jsem ho. O týden později, na setkání mě Hospodin vysvobodil. Jak ? Spálila jsem tu knihu o magii. A hned nato : obrovské uvolnění, svoboda, zlomená pouta... a naprostá jistota a vědění ,že Bůh existuje, ne takový, kterého bych si mohla zotročit, ale takový, který mě miluje a který osvobozuje... Konec svědectví. Možná se vás nic z výše jmenovaného netýká. Jistě. Zatím. Přeji vám, ať si ještě hodně dlouho užijete zdravíčka během magie. Ale pamatujte si, až přijdou problémy - ne, nebude pozdě 🙂 - vemte si Bibli do ruky a buďte hodně, hodně upřímní. A proste... Můžete si o mě myslet, že jsem fanatik. 🙂 Co na to říct ? Ragmiri, ty víš, co jsem ti řekla a vám to povím též: Jste svobodní. Rozhodněte se jak chcete. Můžete mě i proklínat - mě je to jedno. Já jsem za vodou. Vy, kteří jste se v těchto řádcích poznali, kteří máte podobné problémy, vás se to týká především. Ale cca, pro
všechny je to varování. Tohle není zklouznutí v jediném druhu magie, ale týká se to všech druhů. Jsem si nějak moc jistá, že ? Ještě jednu věc bych vám ráda řekla. Vím, že na začátku, dříve než smočí člověk
svou mysl v magických praktikách může mít dobré úmysly, ale magie člověka hloubkově mění. Hloubkově. Uvnitř. Ne, vnitřnosti vám v břiše putovat nebudou (tedy, doufám), ale vaše mysl se změní, vaše vnímání světa, hodnoty, měřítka ... Nevšimnete si toho. Možná ano, ale odůvodníte to tím, že si řeknete : Tohle nechce žádný Satan, dle tý praštěný naivky z internetu, ale já, a takhle to začíná.
Nakonec bych ráda dodala, že dávné národy hledaly Boha dle svých možností a chápání. Nic jim nevyčítám, nic jim nemám za zlé. Miluji mytologii
a dodnes čtu fantasy a SCI-FI (především Sapkowski -snad jsem nezkomolila jeho jméno?, klasiku J.R.R.Tolkiena, aj.) ale s nadhledem. Mmj. víte, že se Tolkien obrátil (tj. přijmul Ježíše) díky Lewisovi ? - Doporučuji vám knihu
Rady zkušeného ďábla a Letopisy Narnie (7 dílů) - autor obou knih je Lewis. Jsou v prodeji.
(promiňte, tohle je už reklama, ale reklama pro
vaši spásu)
Mmj. prosím vás, nepleťte si fiktivní mágy a kouzelníky z fantasy literatury s živými mágy. V tom je rozdíl - VELIKÝ ROZDÍL. Rozdíl mezi pohádkou a životem.
S B O H E M !!!
2001-01-23 16:47:32 Re: Může magie škodit?
Tohle je dodatek k předchozímu komentáři. Chtěla bych dodat, k větě : ¨Pravím vám to samé co ragimi, magie JE ŠKODLIVÁ - zde došlo k přehmatu. Pravím vám to samé, co ragimir[ovi] - (nechtěla jsem tohle slovo komolit), magie JE ŠKODLIVÁ.
2001-01-23 20:42:14 Re: Může magie škodit?
Víš, děvče, když to čtu, tak mi to připadá jako stesky dýchavičného astenika, který si stěžuje, že nevylezl v plavkách na Mont Blanc. Pokud jsi nejsi dost silná, neumíš zapřít ego, nedokážeš se zbavit závislosti, hledáš chybu u ďáblů, nauk a já nevím čeho ještě místo u sebe, tak v magii vážně nemáš co dělat. To ti ten kostel bude slušet líp, tam mají rádi poddajné dušičky. Ale druhé nuč, že tvoje chyba je nějakým standardem. To by bylo smutné, kdybychom slabošství pokládali za normál!
Lea
2001-01-23 20:50:26 Škoda v. užitek, černá v. bílá, was: Re: Může magie škodit?
Bylo by nejlépe si nejdříve vyjasnit pojmy. Co je to škodit - má někdo definici? Jak definujeme slovo opačné, čili užitek?
Podobně by nebylo od věci definovat pojmy černá a bílá magie, ale ať není debata zavádějící, zkusme raději začít právě pojmy škoda a užitek.
K tomu, co ty píšeš, jen jednu poznámku: Jak poznáš, co někomu škodí a co nikoliv?
Zuzana Antares
2001-01-24 09:03:26 Škoda v. užitek, černá v. bílá, was: Re: Může magie škodit?
Dát odpověď na otázku, co je škodlivé a co užitečné není snadné. Problém je ve vztahu - co je ..K.. čemu škodlivé. Také hodně záleží na náboženském vyznání. Zdá se to jako hloupý dodatek, ale je rozhodující. Jsem křesťan. Vezmu to trochu zeširoka. V Bibli se praví, že Bůh stvořil nebe a zemi atd... a nakonec svěřil člověku vládu nad zemí, jejími živočichy i rostlinami, ovšem ve vztahu - správcovství. Tedy
člověk je správcem všeho stvořeného. To mění pohled na věc. Pravda je ta, že je i pánem, ale
především správcem - tedy tím, kdo nese zodpovědnost za věci zde konané(to je hodně důležité a málokdo si tohle uvědomuje - nezřídka i křesťané, myslíce si, že když jsou křesťaný, že vše je jejich a můžou s tím nakládat jak chtějí. Blbost).Ne, tohle není odbočka od tématu. Kdo umí číst mezi řádky jistě již poznal, o čem píši. My lidé neseme odpovědnost za vše , co konáme. A tak i za to, zda někomu škodíme či ne - mluvím o vědomém ublížení. Vím, že Bůh je a že On nás miluje. Vím, že i kdyby se člověk dopustil nechtěného činu a někomu by ublížil - neúmyslně - Bůh dokáže důsledky zlých věcí přivést k dobru (nejednou jsem se s tím setkala ve svém životě). A netýká se to pouze těch, kteří zlou věc učinili neúmyslně, ale i těch, kteří to učinili schválně. I tyhle věci se dají napravit. Tedy má odpověď na otázku : Jak poznáš, co někomu škodí a co nikoliv ? zní : Nikdo z nás nevidí do hloubky svých činů. Nikdo ani nevidí do důsledků. Mohu se však rozhodovat dle svého rozumu - k tomu mi byl dán. Když vím, že tohle druhému ublíží, neudělám to. Když vím, že tohle někomu pomůže, a jsem o tom přesvědčen (třebaže to ve skutečnosti může mít
opačné následky), učiním to. Vskutku, my lidé nevidíme do konců našich činů. Ráda bych při této věci citovala J.R.R.Tolkiena , přesněji hlas, který se ozval Frodovi, když se chystal podříznout krk Glumovi : ...Zaslouží smrt ? To asi ano, spousta těch co žije , zasluhuje smrt. A někdo umírá a zasluhuje život. Můžeš mu ho dát ? Potom nevynášej příliš horlivě rozsudky smrti ve jménu spravedlnosti, když máš strach o vlastní bezpečnost, neboť ANI TI NEJMOUDŘEJŠÍ NEDOHLÉDNOU DO VŠECH KONCů...
Darcy
2001-01-24 09:57:17 Re: Může magie škodit?
Milý chlapče, já si nestýskám, já se teď už jen směju. Jestli sis nevšim, nedělám tuhle věc pro sebe a nemám snahu se někam cpát. Pouze předávám svou zkušenost - a zkušenost jiných. Až ti bude téct do bot, ozvi se :))) .
2001-01-24 09:58:56 Re: Může magie škodit?
Částečně ti musím přitakat. Lidé si skutečně především škodí, ale jsou tu i jiné síly které k tomu mohou ponoukat. Každopádně, trefila ses do
jádra věci.
2001-01-24 10:02:16 Re: Může magie škodit?
Vskutku nemám v úmyslu někoho osočovat. Čarodějnice byly na tom opravdu hodně zle, to my si ani neumíme představit. Pravda je však ta, že
to v mnoha případech ani nemusely být čarodějky, třeba jen kořenářky, porodní báby aj. Shodou okolností pak došlo k průšvihu a bylo třeba na někoho vinu hodit. Samozřejmě, kdo jiný házel vinu, než právě člověk. Není lepší potom nehledat
viny a osočovat druhé, než odpouštět ?
2001-01-24 10:15:01 Re: Může magie škodit?
Souhlasím s tebou když pravíš, že každý má zodpovědnost za své činy, ale existují měřítka, kterými by se dalo posoudit, zda jsou dobré nebo ne (my je však v rukou nemáme). Malou část měřítka (otázka - je to pro něho
či pro to dobré nebo ne- tedy využití rozumu) nám
byla dána. Vzhledem k tomu, že nevíme, jak vše doopravdy dopadne, nejsme vševědoucí, však ztěží můžeme říct, že to či ono je dobré ve všech směrech. Vím o pravidle, které praví, že co je dobré pro jednoho, nemusí být dobré pro druhého. Ano. Je to možné. Ale pokud činíme danou věc s dobrým úmyslem a zvrtne se to, můžeme dotyčnému vysvětlit svůj počáteční úmysl a kdo by se nad tím popletou neslitoval ? 🙂 Snad jen ten, který si myslí sám o sobě, že je natolik dokonalý, že by se podobné chyby ON SÁM přece nemohl dopustit... 🙁
Pravíš, že neexistuje dobrý skutek, který by nikomu neuškodil - já vím o jednou , je to
LÁSKA nebo také SKUTKY LÁSKY. A jestli se mezi námi najdou takoví, kterým prý láska ublížila, pak ať se zamyslí nad svým sobectvím a dají druhým v lásce svobodu - svobodu, kterou ve své lásce dává Bůh nám. A věz, je to velmi těžké.
2001-01-24 13:29:25 Re: Může magie škodit?
A co se týče Satana, kde by byl bez něho Bůh? Víš, kdo je to vůbec Satan ? Když už kladeš takovéhle nesmyslné otázky, tak aspoň změň pořadí
slov - A co se týče Boha, kde by byl Satan ? NIKDE. Satan nestvořil Boha. Bůh stvořil Satana. S dobrým úmyslem. Satan se vzpříčil a... padl. Vlastně, co se týče otázky absolutního stavu - PADNE. Osobně nemám potřebu sympatizovat se Satanem, ale nebudu ho ani odsuzovat. Od toho je
tady Bůh. Já nemám odvahu ani odsuzovat lidi, protože nevidím do jejich srdcí, nevím, nakolik jsou zraněni druhými, nakolik jim na tom či onom záleží... Ale to už je odpověď na nepoloženou otázku.
2001-01-24 14:50:03 Re: Může magie škodit?
Milá Lvice, nezáleží na tom, jak dlouho děláš magii či jak jsi daleko. Co se stalo s předchozími mágy , víš. Jeden za druhým na to
dojíždějí. Dříve nebo později... Kdo uteče, vyhraje 🙂 !!!
Mmj. nevím, zda je na každé věci něco dobré či špatné, ale jisté je , že každá věc plní svůj účel. Nůž může sloužit ke krájení chleba stejně
jako nástroj k vraždě.
DarCy
2001-01-25 08:27:20 Re: Může magie škodit?
Pomalu, ale jistě, začínám nabývat dojmu, že rád přehazuješ zodpovědnost za sebe na někoho dalšího - třeba Boha - to už znám, jak se stane něco, co se ostatním hodně nelíbí, tak za to může někdo jinej. Povětšinou dojdou k závěru, že je Bůh trestá nebo zkouší apod. Tak se nad tím sakra trochu zamysli - opravdu jsi tak přesvědčen o svoji jedinečnosti, aby tě na každém kroku sledoval?
A s láskou na mě nechoď - jakou lásku vlastně myslíš? Lásku k vlasti, lásku k ideji, lásku k lidem - nebo jsi snad myslel lásku k Bohu - kterému? A to jako tvrdíš zcela vážně, že láska a činy z lásky nikomu nikdy neublížily? Že kdybych si to myslel tak jsem sobec? No podívejme, a já jsem si do dnes myslel, že celé krvavé dějiny psané mečem byly právě díky některé z podob lásky…
No a jestli jsi náhodou myslel na lásku mezi životními partnery, tak musíš být hodně zaslepený, abys mohl prohlásit, že činy vzešlé z vztahu dvou milujících se lidí patří mezi to nejčistší - to bych od tebe jako moralisty opravdu nečekal - schvalovat i vraždy.:-))
Daimon
2001-01-25 13:26:30 A Bůh stvořil Satana
Vůbec nechápeš. Kde by bylo světlo, kdyby se nemohlo porovnat se tmou, kde by byla bílá, kdyby nevynikla na kontrastu černé?
A to, že bůh stvořil satana, se objevuje jen v křasťanském učení nebo obecně v patriarchálních názorech. Učení vycházející z matriarchátu to tvrdí jinak ... 🙂
Lea
2001-01-25 18:40:30 Re: Může magie škodit?
Jsem s tebou Leo! Sám bych to neřekl líp!
Daimon
2001-01-26 01:37:28 Re: Může magie škodit?
Poznáš vůbec holku od kluka?
Lea
2001-01-26 01:45:12 Re: Může magie škodit?
Co to znamená, že někdo na něco dojel? Historie magie mne zajímá, ale nemám pocit, že by někdo, kdo se zabýval magií na ni dojel. Mám jen pocit, že povrchní lidé šmahem odsuzují druhé a všechny, kteří se vymykali svým způsobem života tomu ušmudlanému normálu, rádi nazývají padlými nebo ubohými nebo něčím podobným.
Prosím tě o příklad těch, co dojeli.
Lea
2001-01-26 08:30:00 Re: Může magie škodit?
Já si myslím, když má tak špatné zkušenosti, že používala ČERNOU MAGII a ta by mohla škodit. Ale pokud člověk KONÁ POUZE DOBRO, PŘECE MU DOBRO NEMŮŽE UBLÍŽIT. To je můj názor. A domnívám se, že horoskopy, atd.... to nelze brát vážně, jistě určité věci se někdy shodují, ale SVUJ ŽIVOT SI KAŽDÝ MUSÍ PROŽÍT TAK, JAK JE MU URČENO. LZE HO SICE ZMĚNIT - ALE POUZE MODTLIBOU, OPRAVDOVOU A UPŘÍMNOU. V.
2001-01-29 09:32:03 Re: A Bůh stvořil Satana
Jaké učení vychází z matriarchátu a co tvrdí ?
2001-01-29 09:42:53 Re: Může magie škodit?
Nevím, nakolik je komu určen jeho osud, ale s jistotou mohu s tebou souhlasit, že se dá hodně
ovlivnit , jak jsi řekl , opravdovou a upřímnou modlitbou. Záleží však také ke komu a o čem ta
modlitba je, lépe - o co v ní prosíš.
Dobro by nemělo člověku ublížit. Nemělo. Ale my lidé nevidíme - většinou - i druhou stranu mince našich činů. A zde bych ráda odkázala k předchozímu mejlu o tom, že dobrý úmysl zde může být, ale do důsledku nevidíme a tak i náš dobrý úmysl může být ke škodě (ať už nám, nebo tomu druhému). Opakuji dobrý úmysl tu být může. A ten je rozhodující.
Horoskopy, astrologii a věci jí podobné také neberu vážně. Kdysi - v souvislosti s magií - mě víceméně zajímaly, ale dnes... 🙁 .
Magii nedělím na černou a bílou. Magie je (dle mého názoru) magie. Mluvím o podstatě jako takové. Kdybych před tebe postavila psa a chtěla bych vyzdvihnout fakt, že si hraji s živým tvorem, tedy psem, nemluvila bych o tom, že je zlý, hodný, rozpustilý nebo jakýkoli, ale že je to pes. Černou magii jsem nedělala.
DarCy.
2001-01-29 09:54:16 Re: Může magie škodit?
Domnivam se, ze zadna cerna nebo bila magie neexistuje. Vzdy bude zalezet, k jakemu ucelu ritualu pouzijeme. A ze pomoci magie muzeme uskodit, to je samozrejme, stejne jako muzeme pomoci. Nevim jenom, kde je hranice mezi dobrem a zlem. Snad bychom se meli ridit vlastni intuici.
V kosmu musi byt sily dobra a zla vyvazene, bez
zla, by dobro nemohlo existovat. Hari.
2001-01-29 10:05:51 Re: Může magie škodit?
O tom, jak mágové, které jsem poznala, dojíždějí na magii jsem udála ve svém svědectví. Zmínila jsem se o jejich problémech. Nečekej, že je budu jmenovat. Jejich svolení na to nemám. Přeber si to jak chceš.
NEODSUZUJI MÁGY, odsuzuji magii. Ačkoli jsem už někde jinde, cítím k mágům náklonost, v tom slova smyslu, že pro mě neznamenají zavržené (naivní příklad - skončila jsem s magií, tak všechno mágovské je zlé a špatné, to ne !), jak by možná pár zatvrdlých katolíků prohlásilo. Mám mezi mágy přátele s daleko většími charakterovými poklady než mezi některými katolíky, kteří snad mají svůj křesťanský původ i v rodokmenu. Mágové jsou lidé. Že se lidé snaží vymknout normálu - to je běžná věc. Ale těch úniků je trochu víc. Magie je jedním z nich. Pohleď, nikoho nenutím. Dávám vám na výběr. TOHLE JE VAROVÁNÍ, NIKOLIV ULTIMÁTUM !!!A to, že se lidé, kteří se vymkli normálu nazývají ať už padlými nebo ubohými apod., to je - s prominutím - taky normální. Okolí vše,co se vymyká tzv. přirozenému chodu věcí, přijímá hodně pomalu a s minimální sympatií. Ale jde to. Je však třeba začít.Rozhodně jsem na straně toho nového - rašícího, než se máchat ve starém bahně.
2001-01-29 10:23:02 Re: Může magie škodit?
Tvůj názor ti ponechám. Nejsem tady od toho, abych někoho poučovala o tom, co si myslím a co ne, ale pokud tě to zajímá, ano, jsem přesvědčen a
o své jedinečnosti a vím, že mě na každém kroku provází (nenazývala bych to slovem sledovat nebo snad špehovat) a drží ochrannou ruku.
Na Boha nic neházím. O zodpovědnosti jsem už mluvila.
Láska. Ty nevíš, co to je láska? Láska ke všemu. Láska k lidem, láska ke všemu stvořenému, láska k Bohu, láska, láska, láska,...
Láska, že snad někomu ublížila ? Krutou lásku jsem ještě nepoznala. Jenom realitu. Ale ani tu nenazývám krutou. Kruté může být smýšlení člvěka. O ničem , z čeho by mohlo vyvěrat zlé nevím. Kromě Satana, samozřejmě.
Krvavé dějiný psané mečem, byly povětšinou o dobývání cizích území - z toho pro mě vyplývá touha po majetku, moci , nadvládě a otročině. Lásku tam nějak moc nevidím. Snad jedině v Iliadě od Homera.
VRAŽDY NESCHVALUJI !!!
Zaslepená láskou nejsem. Dávám přednost rozumové úvaze před následování instinktu. Konečné slovo má však u mě rada srdce. Praví se, že srdce se nemýlí. Sv. Augustin pravil : Miluj a potom konej co chceš. Více méně to znamená, ten kdo miluje (ten, kdo je šťastný, radostný atd.) nemá potřebu někomu ubližovat. Správně vidí pouze srdce - taky od nějakého svatého kohosi. 🙂
2001-01-29 10:32:33 Re: Může magie škodit?
V provozovani magie jste se dostala zrejme do styku s multidimenzionalnimi entitami, ktere na Vas utocily, zrejme s cilem vyuzit Vasi bioenetrgii, kterou by mohly precerpat do svych nehmotnych tel a mit tak vetsi vliv na hrubohmotne urovni. Asi Vam pomohl Jezis Kristus, jako vysoka duchovni bytost. Mam zkusenost s utoky
na bioenergii a tez s multidimenzionalnimi entitami, ktere mohou i teleportovat ruzne predmety. Hari.
2001-01-29 13:02:59 Re: Může magie škodit?
Děkuji za diagnózu. Domnívám se však, že tyto a podobné případy neznamenají nic pozitivního. Skončila jsem s tím. Dnes jsem svobodná od těchto věcí i mnohých jiných.
2001-01-29 16:20:12 Re: Může magie škodit?
Souhlasím, že černá ani bílá magie neexistuje. Až na důsledku záleží. Rozhodnutí, zda bude tzv. černá nebo bílá, záleží na nás - lidech. Stejně můžeme rozhodovat i o nás samých. Magie sice může pomoci, ale nenazývala bych to¨pomocí absolutní jako spíše pomocí relativní. Vskutku, i já jsem si kladla otázku jakou nyní Vy - kde je hranice mezi dobrem a zlem. Hranice ? Nekladu důraz na hranice, spíše na úmysl. Zlý úmysl se těžko odpouští ať už zlému či dobrému člověku. Dobrý úmysl je omluvitelný ať už u dobrého či u zlého člověka. Intuicí se čas od času řídím. Vycítím jisté věci.Kdyby mi však intuice radila učinit někomu něco zlého, neposlechla bych. Přednost dávám srdci.
Nedívám se na věci černobíle. Domnívám se , že dobro by bez zla mohlo naprosto pohodlně existovat. Otázka rozlišení ? Jednoduše. Nehledám zlo. Hledám dobro. Vím, že zlo existuje. Neopovrhuji jím. Nepřehlížím ho. Vím, že je. Ale nespolčím se s ním. Snad jen v hříchu. Ale to už je mé náboženské přesvědčení.
Otázku hledání hranic jsem se snažila řešit i po obrácení (tj. přijmutí Krista). Týkalo se to však něčeho jiného. Dnes už nehledám hranice - u ničeho.
2001-01-31 08:55:32 Re: Může magie škodit?
Tato báseň je věnována všem mágům a těm, kteří se zajímají o tuto oblast a věci jí podobné. Není to věnování ode mne, jako spíše od Něho, který mě povolal napsat do této rubriky pár řádků. Nadpis kapitoly je :
LÁSKA SILNĚJŠÍ NEŽ SMRT
... Pečeť lásky
Kdo je ta, jež vystupuje z pouště,
opřena o svého milého ?
Zburcovala jsem tě pod jabloní,
kde tě počala tvá matka,
kde tě počala ta, jež tě porodila.
Polož si mě na srdce jako pečeť,
jako pečeť na své rámě.
Vždyť silná jako smrt je láska,
neúprosná jako hrob žárlivost lásky.
Žár její - žár ohně,
plamen Hospodinův.
Lásku neuhasí ani velké vody
a řeky ji nezaplaví.
Kdyby za lásku chtěl někdo dávat
všechno jmění svého domu,
sklidil by jen pohrdání.
Bible, Píseň písní 8,5-7
Posledních pár slov mágům a všem, kteří začínají s podobnými praktikami : vězte, že jsem nehájila sebe. NEJDE O MĚ, JDE O VÁS !!! Vše, co jsem napsala bylo varování vám všem. Nezahrávejte si s magií ani okultními vědami. Nyní k vám mluvím otevřeně : Magie je špatná.
Před rokem a něco jsem potkala jednoho chlapce, který prošel poslední bránou v magii FB. Jeho obličej nemá žádný... Je bez tváře.
To je vše, co jsem vám chtěla říct. Mohl vás omlouvat dobrý úmysl či zvědavost, ale každý kdo čte tyto řádky je varován. Obraťte se ! Skončete s tím !
Vaše odpověď je již individuální. Jak se rozhodnete záleží na vás. Chcete prostoupit tím, čím prošli jiní před vámi ? Možná vás čeká to samé, možná něco mnohem horší. Víte již, co se stalo s mágy před vámi. Rozmyslete si to. Uvědomte si , kam jdete...
To je vše.
DarCy
ÚPS - kdybych někomu z vás mohla být prospěšná svou radou, ozvěte se mi na adresu :
charonn@seznam.cz . Zdůrazňuji, že ne každému odepisuji. Nashledanou Leo, nashledanou Daimone ,nashledanou Hari, nashledanou Lvice, nashledanou V., nashledanou vy všichni, kteří jste přispěli komentářem. Především však - díky Ragimiri. Jsem ráda, že si Tě Hospodin vyvolil jako toho, který přináší dobrou zvěst 🙂 .
Konec.
2001-01-31 14:06:49 Re: Může magie škodit?
POdle mého názoru patřila odesilatelka tohoto dopisu právě mezi ty, kteří ještě nejsou na dostatečném stupni pokročilosti, aby mohli provádět určité věci. Můj osobní názor na věc je, že nevědomky využíváme svých magických schopností všichni. Je to všechno o ovládání vůlí sebe sama. K tomu ale potřebujeme zbavit se určitých zlých duchů - což podle mě není ale nic jiného než obyčejné pudy, sobeckost apod., které ve vypjatých situacích vyplouvají na povrch.
2001-01-31 18:24:06 Re: Může magie škodit?
1. pád: Ragimiri
2. pád: Ragimiriho
3. pád: Ragimirimu
4. pád: Ragimiriho
5. pád: Ragimiri!
6. pád: Ragimirim
7. pád: Ragimirim
To jen tak pro upřesnění. 🙂
Ragimiri
2001-01-31 18:26:44 (snad) Závěrečný komentář
Drazí přátelé, opravdu hezky se to tady vyvinulo. S vaším laskavým svolením tedy připravím pokračování tohoto (jak my informatici rádi říkáme) vlákna. 🙂 Zítra nashledanou.
Ragimiri
2001-01-31 22:47:47 Re: (snad) Závěrečný komentář
jedna zakladni pravda je ,kdyz si myslis ,konecne uz vim jak to vse funguje
tak dojde k absolutnimu popreni a znovunalezani
Ctu spoustu knih
ctu a premyslim o tech pravdach v knizkach
co nachazim ?
Prijde vzdy odpoved presne takova na jakou jsem uz zrala a pripravena
vse si tvorime nejdrive v nasi mysli
co nas odrazuje ?
Nas strach ,pokud ,ale opravdu hledame (a ne,ze si hrajeme)tak nachazime PRAVDU
kde ji hledat ??
Jen a jen v sobe ,nase nejhlubsi svedomi nam odpovi kde je
Mejte se moc hezky ,budte k sobe uprimni a hlavne
laskavi
Simona
2001-02-01 18:20:38 Re: Může magie škodit?
Bílá magie škodit nemůže.Jde jinými slovy o pozitivní myšlení.Dá se to vyjádřit různě,např.mít rád lidi- když mám někoho rád tak mu nebudu dělat něco co mu škodí.
Milovat všechny lidi nelze,ale můžu je mít,rá tak že jim přeju vše dobré a poku potřebuje pomoc ten kdo mi zrovna nesedí,tak pomůžu.Magie je jen slovo.Důležité jsou skutky i! myšlenky jsou skutky,pokud se nezbavujeme těch negativních.Je potřeba cvičit se v nahrazování myšlenek na zlo
myšlenkami na dobro.Funguje to!Jak to pojmenujeme není tak důležité.Záleží na tom,zda se skutečně chceme zbavit strachu,závisti...nebo se budeme raději preferovat myšlenky láskyplné,přejícné...
2001-02-10 09:10:20 Re: Může magie škodit?
:-)))) Co na to rict... snad radsi nic. Nevim, jestli to mel byt pokus o vtip nebo jestli to bylo mysleno vazne. Typicky priklad toho, jak fanaticti katolici zavrhuji neco, cemu nerozumi.
Anonymni slecna/pani se zrejme pokousela proniknout do taju magie, ale protoze na to nema, dopadla tak, jak dopadla a ted tady fanatizuje se svoji sektou... eeee... tedy cirkvi. No, radsi uz budu mlcet, nebo dostanu zase zastrasujici odpoved (typicke pro krestany), ze jednou dopadnu taky tak :-)))) No, jdu se bat satana... Asi zacnu palit knihy :-))))))
Martin
2001-02-15 16:05:15 Re: Může magie škodit?
Aby byla debata smysluplná a korektní, chtělo by to definovat pojem magie, resp. její rozdělení.
Bohužel není čas a prostor to zde blíže rozebrat. Snad příště.
Já rozlišuji magii na pozitivní (blízká tomu, co se obvykle označuje jako bílá magie) a negativní (chcete-li černá magie). Pozitivní magie je ku PROSPĚCHU všech. Účelem negativní magie je ŠKODIT.
Z toho plyne i závěr: magie může škodit - tj. když jde o negativní magii. Co si ale moc lidé neuvědomují, je bumerangový efekt - vrací se a škodí i odesílatelovi. Zákon karmy říká jasne: Co zaseješ, to také sklidíš. Zaseješ zlo, sklidíš zlo.
nehodný
2001-02-21 20:45:14 Re: Může magie škodit?
Také se tak trochu zabývám magií, ale výhradně bílou. Nejvíc se zajímám o tarotové karty, se kterými se zatím ještě učím pracovat. Nepovažuji bílou magii za nic škodlivého, je-li zneužita,pak pouze lidmi, kteří se cítí s bílou magií v bezpečí(a proto ji zneužívají), ale patrně si neuvědomují, že se propracovávají k černé. Osobně mám jakýsi vnitřní strach z černé magie, resp. zneužití těchto věd k vlastnímu prospěchu. NEBOJTE se prosím bílé magie!!!Vždyť nám může vylepšit svět a poznat sám sebe. Mějte se moc krásně a radujte se ze sluníčka když svítí, a pokud náhodou zajde, věřte, že zase vyjde!!!!!!!!
2001-02-25 16:46:34 Re: Může magie škodit?
Promiňte nejsem zasvěcený, ale co když autorka varování, protože provozovala magii pro dobrou věc tak skřížila cestu s někým kdo je opravdu zlý.
A to se mstilo. Nechci autorku napadat (určitě to myslí dobře), ale dokud jste v nevědomosti tak jste v relativním bezpečí a tím že v zásadě prudce změnila svoji osobnost nemůže jí to najít. Víte myslím, že na každé legendě je zrnko pravdy tak proč ne na Satanovi(super zlá osoba). ( Kdybych si to nemyslel nikdy bych tuto stánku nenavštívil)
2001-02-26 16:47:13 Re: Může magie škodit?
V magii neplatí jezuitské heslo, že účel světí prostředky.
Není přípustné(= bez následků) používat, resp. zneužívat magii k tomu, abychom někomu škodily (negativní magie), BYŤ BY TO BYLO MOTIVOVÁNO sebelepšími úmysly. Se zlem v jakékoliv forme si to totiž za nás vyřídí KARMA. Objektivně. Spravedlivě. Spolehlivě. Není třeba o tom pochybovat.
Příklad z historie: Český mystik, astrolog, atd. Jan Kefer použil ve 30-tých letech své znalosti magie se záměrem boje s fašizmem v Německu. Neuvědomil si výšeuvedené, že negativní magie postihne nakonec i toho, kdo ji vyslal. Život Jana Kefera skončil začátkem 40-tých let v německém koncentráku.
2001-03-07 20:19:49 Re: Může magie škodit?
Docela jsi mne zarazila svým názorem na magii, ale tvé stavy bych přirovnala ke schizofrenii.Magie není o vyvolávání stvoření a čtení sci-fi.Je to nejstarší náboženství a je to o návratu k sobě do své duše, je hodně podobná dnešní psychologii.Promiň ale šířit dobro a očistit svého ducha není špatné a nemusí mi přitom chodit invidium po bytě a dívat se na mě vražedným pohledem! Myslím že spíš než kněze by jsi potřebovala psychiatra.No a ještě bych Ti ráda připoměla že hlavně cirkev udělala největší holokaust všech dob. Eden
Eden
2001-03-18 00:59:31 Re: Může magie škodit?
Mág se nemstí, ale má právo trestat
2001-03-20 09:51:04 Re: Může magie škodit?
Je mi líto, ale s Tvým tvrzením kategoricky nesouhlasím.
Kdo dal mágovi právo trestat?
Proč chce suplovat zákon karmy?
Trestání logicky předchází SOUZENÍ...a v této souvislosti jak vysvětlit Ježíšova slova nesuďte, abyste nebyli souzeni?
nehodný
2001-03-25 19:18:57 Re: Může magie škodit?
Mám za sebou četbu obou typů biblí. A z těchto knih jsem načerpal odpověď na vaši otázku Může magie škodit? ta zní:Magie škodí v jak v bílé, tak ve své černé formě. Jde o to, že bůh jako takový nenávidí magii, i bílou magii, je to totiž měnění věcí daných jím. Považuje se to tedy za hřích, nejde zde tedy jen o přecenění svých schopností. Jsem však jeden z mnoha, který nehodlá boha následovat a tak se k vám obracím o radu-jak začít s magií ???
Již předem děkuji
můj E-mail je kkorc@email.cz
2001-04-05 16:42:13 Re: Může magie škodit?
O magii se zajímám pouze pasivně, ale co se týká zde předhozenému dopisu, musím napsat pár věcí, které mne při tom napadly.Můj názor na magii je takový:Magie je jen jedna.To znamená, že existuje pouze bílá a černá.Jsou to dvě základní barvy spektra, dvě polaryty, jedno dvoujče a .....Hranice mezi černou a bílou magií jsou pohyblivé.Pro každého jednotlivce je jiná.Pokud tedy pracuji s magií, záleží jen na mě, kam až zajdu.Pokud nepřecením své síly, jsem nohama na zemi a využívám jí s pokorou a s úctou, nic se nemůže stát.Ale pozor na přecenění svých schopností.Přechod z jedné do druhé je neviditelný, necítitelný, nehmatatelný.Neexistuje žádné upozornění, že jsem jinde než si myslím.Magie se dá velice snadno zneužít a je opravdu jedno, zda budu tvrdit, že to byla magie bílá či černá.Výsledek je pořád tentýž.
kimak
2001-04-22 13:29:07 Re: Může magie škodit?
2001-07-07 11:41:28 Re: Může magie škodit?
Existuje jen jedna magie a záleží na člověku který se jí zabívá, jestli ji bude využívat k dobru či zlu.Mágové by však neměli zapomínat na wiccan Rede!(Dělej, co chceš, pokud to nikomu neuškodí)
Hannibal
2001-09-24 13:55:13 Re: Může magie škodit?
Jsem ráda, že existuje tento popis záporů magie. Jsem pouhý laik a tak jsem hledala zda umění magie může i ublížit. Tomu co se zde píše plně důvěřuji, ale nemyslím si, že by se to týkalo všeho co se jako magie tváří. Je spouste věcí, kterým, mi lidé, nerozumíme a také nepochopíme a proto je dobré nejprve se o tom dostatečně informovat. Je mi líto, že snaha po vědění může dopadnout i takto, ale snahu poznat vše nepoznané to bohužel jen těžko ovlivní...
2002-01-28 11:16:05 Re: Může magie škodit?
Magie škodit NEMŮŽE pokud ji nepoužíváte ke zlu,
protože všechno zlo se pak obrátí proti VÁM!
2002-03-27 13:52:29 Re: Může magie škodit?
Takže léčení nemoci, například zánětu slepého střeva je taky hřích??? Je to přece měnění věcí bohem daných......Vzbuzuje to u mě divné asociace.......
2002-03-27 13:57:20 Re: Může magie škodit?
Trestat může jenom bůh!!!!!!!!
2002-03-27 14:13:12 Re: Může magie škodit?
Jak už někdo podotkl, chtělo by to definovat pojem MAGIE. Vím že se na moji hlavu snese mnohá kritika, ale upřímná modlitba k bohu a k Ježíši kristu, plně v souladu s katolickou církví, provedená při oficiálním katolickém obřadu, je také magickým obřadem. Nebo svaté přijímání.....(opět zdůzaznuji upřímné a procítěné provedení)
Pokud budu používat magii pouze pro ovlivnění sebe sama a jen sebe sama, na své cestě za pravdou, dokonalostí, získáním harmonie a lásky nebo jak tomu kdo říká nemělo by se nic stát, naopak mělo by mě to povznášet.
V okamžiku kdy se pokusím prostřednictvím nějakého rituálu (magie, myšlenky) někoho ovlivnit, ať už k jeho zdánlivému prospěchu nebo neprospěchu je to škodlivé jak pro něho, tak pro mě.
Je to námět na delší debatu a pro tu tady není prostor, ale chce to hlavně přemýšlet a pokusit se být nezaujatý.
jasnou mysl všem
Tepore
2002-05-10 13:48:21 Re: Může magie škodit?
ahoj všichni,chtěla bych se obratit na tu slečnu co Vás(nás) varovala. Zatím se magii nevěnuji,polovina mé osobnosti by chtěla, ale druhá má strach.Věřím v Boha,do kostela chodím občas,ale věřím že s Bohem mužu mluvit kdekoli, nejen v kostele. Cítím na sobě něco zvláštního,občas se stanou věci,ze kterych mam pocit,že už jsem je zažila(cokoli věta,misto..).
Nebo také něco, z čeho mam vnitřní strach, jako kdybych věděla , že se to stane,ale pak když se to stane, tak už si pravě nejsem jista jestli sem o tom věděla nebo ne, že se to stane,zmatený žé??.Víte chtěla bych umět "čarovat"nejdemi o horoskopy.., ale o něco víc, umět ovládat svou mysl, myslim si, že síla ducha dovede divy jen ji umět ovladat.Věří z vás vůbec někdo na čarodejnice na ty pravý (co umí př. ze židle udělat míč):).Víte porad mi není jasny proč tu sme a kam pudem pak atd.Mam strach o své blízké a proto jsem a chci být s Bohem "zadobře". Někdy mi připadá že se mě snaží ovládnout ZLÁ síla.Chci umět čarovat, ale jen v dobrým, ale co se da čarovat v dobrým??(nesnažim se umět lečit, samo že by bylo super kdybych uměla vzkřísit*.)když čarujete tak většinou ,proto že něco chcete změnit, třeba lasku,vy to samozřejmě myslíte v dobrým , ale dobrou věc neděláme žé?,bereme svobodné rozhodnutí protějšku.Vždy když se trochu víc začnu snažit dosta blíže k magii, cítím jako když strácím náklonnost Boha a couvnu.Myslim že když už někdo dostane ten dar ovladat magii at bíloi či černou, není to jen tak ,a jestli Vám ten dar nedal Bůh dal Vám ho zákonitě protějšek Boha, a ten si myslím bere DAŇ.Jsem hodně velkej začatečník ,spíše jen okrajový divák.Ale něco na tom bude.S pozdravem Kata
2002-05-10 14:01:53 Re: Může magie škodit? ahoj KATA
ahoj všichni,chtěla bych se obratit na tu slečnu co Vás(nás) varovala. Zatím se magii nevěnuji,polovina mé osobnosti by chtěla, ale druhá má strach.Věřím v Boha,do kostela chodím občas,ale věřím že s Bohem mužu mluvit kdekoli, nejen v kostele. Cítím na sobě něco zvláštního,občas se stanou věci,ze kterych mam pocit,že už jsem je zažila(cokoli věta,misto..).
Nebo také něco, z čeho mam vnitřní strach, jako kdybych věděla , že se to stane,ale pak když se to stane, tak už si pravě nejsem jista jestli sem o tom věděla nebo ne, že se to stane,zmatený žé??.Víte chtěla bych umět čarovatnejdemi o horoskopy.., ale o něco víc, umět ovládat svou mysl, myslim si, že síla ducha dovede divy jen ji umět ovladat.Věří z vás vůbec někdo na čarodejnice na ty pravý (co umí př. ze židle udělat míč):).Víte porad mi není jasny proč tu sme a kam pudem pak atd.Mam strach o své blízké a proto jsem a chci být s Bohem zadobře. Někdy mi připadá že se mě snaží ovládnout ZLÁ síla.Chci umět čarovat, ale jen v dobrým, ale co se da čarovat v dobrým??(nesnažim se umět lečit, samo že by bylo super kdybych uměla vzkřísit*.)když čarujete tak většinou ,proto že něco chcete změnit, třeba lasku,vy to samozřejmě myslíte v dobrým , ale dobrou věc neděláme žé?,bereme svobodné rozhodnutí protějšku.Vždy když se trochu víc začnu snažit dosta blíže k magii, cítím jako když strácím náklonnost Boha a couvnu.Myslim že když už někdo dostane ten dar ovladat magii at bíloi či černou, není to jen tak ,a jestli Vám ten dar nedal Bůh dal Vám ho zákonitě protějšek Boha, a ten si myslím bere DAŇ.Jsem hodně velkej začatečník ,spíše jen okrajový divák.Ale něco na tom bude.S pozdravem Kata
2002-06-03 15:44:33 Re: Může magie škodit? ahoj KATA
Ahoj!
Rekla bych, ze jsem jeste vetsi zacatecnik nez ty, ale snazim se hledat. Ani ne tak moznost carovat (samozrejme, i ja po tom obcas zatouzim), ale spis alespon male porozumeni tomu, co se deje - informace, zkusenosti.
Tvuj prizpevek pro me nebyl zmateny, ale spis presnym popisem me situace.
Rada bych ziskala kontakt na nekoho s podobnymy zkusenostmi. Prosim, napis mi!
S pozdravem Griffi
Griffi
2002-06-07 19:17:15 Re: Může magie škodit?
Myslí to dobře.Horizont zkušeností přátel i neznámých o tom vypovídá. Křesťanství také není špatné,když byli v úzkých, volali i Krista. Ahoj M.
2002-06-17 17:45:41 Re: Může magie škodit?
....pokud mluví o špatné skušenosti se Satanismem...napríklad- nepchaj svoj nos do toho, do čoho ťa nič nieje. Pokial má problém nech nečaká na milosť božiu, ale nech zdvihne zadok a niečo koná. Všetko má viac smerov a stačí si len vybrať ten svoj i kedˇideme spolu jednou cestou.
2002-06-17 18:02:04 Re: Může magie škodit?
neviem či si tak strašne kresťansky, alebo ako založená, kedˇcituješ sv. Augustina ale asi dosť málo vieš o človeku ako takom. Okrem toho, že si protirečíš asi si zabudla akým aj mentálnym vývojom človek prešiel.
A vonkoncom o Satanizme nemáš čo povedať pokial ho nepoznáš. Budˇsi nadobudla tieto vedomosti niekde na pive (skôr v kostole), alebo udržiavaš svoju inteligenciu na tom, čo kto povedal.
2002-06-17 18:13:14 Re: Může magie škodit?
a o akú modlidbu prosím ťa ide? To že si niečo vyprosíš od Boha, alebo som sa dúfam hlboko mýlila.
2002-06-17 18:17:28 Re: Může magie škodit?
si ten kto na tomto svete umiera ako prvý, pretože si slaboch.
mortishasagana@pobox.sk
2002-06-17 18:24:13 Re: Může magie škodit?
sorry asi som dosť poprehadzovala maily tak, že sa niečo dostalo tam kam nemalo.
Ale vonkoncom súhlasím s tvojimy názormi Daimon.
mortishasagana
2002-09-14 19:35:23 Re: Může magie škodit?
A co škodit nemůže? Nožem si můžeme ukrojit krajíc chleba nebo hlavu někoho, kdo nám v tramvaji šlápl na nohu. Stejně je to i s magií. Každý z nás používá pro dosažení svých cílů to, co umí, co má. Pokud naše magie někomu uškodí, je to naše vina a ne vina magie.
A co je vlastně dobro a co zlo? Není už na čase odvrhnout statické židovsko-křesťanské dogma o dobru a zlu? Podle mě je dobro i zlo relativní. Za mnohem důležitější než snahu o neustálé dobro považuji dosažení rovnováhy mezi nimi.
Dherian
2002-10-02 10:15:15 Re: Může magie škodit?
ano proč ji dělit na bílou a černou...prý ani život není bílý a černý....jsou to jen odstíny šedé:)
Aponina
2003-01-02 20:32:39 Re: Může magie škodit?
Cerna magie je satanismus.Je na tom snad neco dobryho?
2003-01-02 20:43:01 Re: Může magie škodit?
KECI!!
2003-09-14 13:44:44 Re: Může magie škodit?
Tak zaprvé: je nesmysl dělit magii na bílou a černou a za druhé: existuje mnohem více nebezpečí, než o kterých píšeš. Doby honů na čarodějky a mágy ještě neskončily, to je jen zdání dnešní doby. Když se se svým zájmem o magii svěříš nesprávným lidem, zaplatíš za to. Otázkou je totiž, co považuješ za běžný způsob života. Oni bohužel většinou určují, co je správné a občas mívají dost zpřeházené priority. Co se týče té dámy
leren_laura
2003-09-15 07:53:44 Re: Může magie škodit?
Co se týče té dámy: její dopis(y) jsem nečetla. takže nemohu z těch několika vět, cos napsal soudit.
leren_laura
2003-10-10 20:05:53 Re: Může magie škodit?
Lidi! Prosím Vás, zůstaňte nohama na zemi. Magie bílá či černá. Co toje????? Magie je jedna! Záleží jak ji užíváte. A to co je nejhorší. Každý si s něčím zahrává, ale neváí s čím! A když to pozná, může být i pozdě. Zbytek je na Vás. Přeji Vám jen to nejlepší.
2004-04-08 19:55:03 Re: Může magie škodit?
Ja len tolko k tomu,ja odrabam ciernu magiu,bielou magiou ktora je zalozena,na duchovnej baze,cistim tu ciernu magiu takzvane porobenisko,ak niekto tou ciernou magiou niekomu uskodil.Ano moze cierna magia ublizit,ze robi ten clovek ktory ma porobene take veci,co nikdy nerobil,ani si neuvedomuje,ze co robi,ze to je zle,clovek,ci pribuzny toho co ma porobene,najlepsie vidi,ze to nieje v poriadku,on taky nikdy nebol,ale ani za nic nemoze,to ma porobene.Najlepsie,na tom je,ze sa to da odrobit,tou bielou magiou.Srdecne,Vas pozdravujem,ZUZANA.SLOVIKOVA
2004-05-24 14:29:25 Re: Může magie škodit?
Všeho s mírou!! Je možné, že to byla nějaká fanatička, která se snaží lidem pomoci. Ale nemá tak rozšířený rozhled, aby posoudila, zda-li ti Bílá magie ublíží. Jak říkáš, možná, že ti bude hrozit vyčerpání. Ale je taky možné, že máš smyšlenou představu o pomoci druhých a svou pomocí škodíš, jak jiným, tak i sobě. Možná se mýlím. Možná je tomu zcela jinak, neznám tebe ani té schopnosti, takže nemohu posuzovat.
Xanti
2005-03-31 13:04:13 Anonym:tip jak přilákat lásku k vysněnému klukovi??
2005-04-12 18:41:00 Re: Může magie škodit?
ja si myslim,ze svym zpusobem ano,ale pokud se sni zachazi s cistym srdcem a dobrymi umysly...nevim
kdyz tak ozvy se mi na mail:LolaN@seznam.cz
2005-07-04 21:44:52 Re: Může magie škodit?
Neviem, ci moze magia skodit! Ja som skusala asi pred 6 mesiacmi si pricarovat lasku - biela maia, ale zatial som ib ja beznadejne zalubena !!! Ten moj pan bozsky si ma nevsima som z toho dost smutna a preto chcem to kuzlo zrusit. Ai sa to otocilo proti mne , nechcela som nikomu skodit ani ubizit!!! Budem rada, ked na neho zabudnem a prestanem sa trapit! Chcem sa vratit naspat do reality a nie snivat o cloveku, ktory na mna kasle!!
Cau!
2005-08-14 02:25:00 Re: Může magie škodit?
Satanismus je blbost, černá magie je špatná.
2005-11-03 12:26:45 Re: Může magie škodit?
Prečo by mala byť práve agent kresťanskej cirkvi?
2005-11-10 20:22:43 Re: Může magie škodit?
Som svedkom,že obyčajný človek ani nevie, že robí čiernu mágiu denne.Preklína, závidí,ohovára, a ten kto to robí s chuťou a s HLBOKOU NENÁViSŤOU TAK TO JE HOTOVÝ ČERNOKŇAŽNÍK.
Bývam s babkou, ktorá popreklínala snáď pol mesta a nedarí sa jej po psychickej stránke nijak zvlášť. Čím ďaľej je osamotená a raz som ju natierala na hrudi, lebo ju bolelo pri srdci a videla som jej na hrudi velké čierne materské znamienko. Potom som si utrela ruky a ponúkla ma doboškou. Keď som ju zjedla dostala som otrasné bolesti žalúdka. Skončila som na pohotovosti. Lekár nič nezistil. Tak čo Vám poviem,niekto je rodené čierne tričko a ani o tom nevie a druhý je dobromyselný človek s hlbokou láskou k ľuďom a dostane nálepku, že je dobrý až je blbý.Tiež robí skutky a šíri okolo seba až naivné dobro. A tak tu behajú biele i čierne tričká.Ale praví mágovia, tí to dostanú z hora a je na nich ako to použijú a za to dostanú odplatu akú to už na nich záleží.Skôr mám hruzu z poločarodejov ktorích tu behá kopa. Narobia šarapaty vedome sebe i druhým.Je to akásy móda jeden chce vediež čierne zaklínadlá ako by to boli recepty na cesto na buchty a druhí biele zaklínadla a cítia sa úžasne profesionálne. Je to ale umenie dané a dlhoročne nadobúdané a preverované. Takže bojme sa hlavne amatérov, ktorí pôsobia ako slony v porceláne a svojho konania ktoré poškodzuje druhých. Zdraví Nona
2005-11-11 15:55:16 Re: Může magie škodit?
Ahoj,
já jsi myslím, dokonce vím ,
že bíla magie nemůže nikomu
uškodit. Spíš naopak- čaroděj/ka ,
která nepracuje pro vlastní prospěch
a pomáhá lidem bude za svůj čin odměněna.
Nechci ubližovat, ale podle mého názoru
by mohla autorka být špeh či hůř,
protože většinou démoni se snaží obátit
nového mága proti dobru- aby z něj bylo zlo,
nebo ho jen odrazovat od magie, protože by
z něj mohl být v budoucnosti silný mág. Já o
tom něco vím- mám shopnosti poloempatika (umím
převzít pocity druhého) , levitovat a vidět budoucnost. Někdo možná v magii nevěří, protože ji nikdy neviděl a nezná ji, ale až možná spatří
levitující čarodějku, či dokonce zjistí, že je
mág tak uvěří. Možná, že si řeknete, že je to blábol, ale magie skutečně existuje
2006-02-20 18:15:16 Re: Může magie škodit?
Dobrý den,
už je to docela dlouhá doba, kdy se začal řešit tento problém. Ale chtěla bych vysvětlit co si o tom myslím, protože jak tam autorka psala to, co se jí stalo, tak to samé se stalo i mě.
S magií jsem začala v hodně ranném věku, a jelikož jsem nějak podvědomě věděla, že jsem to už v minulém životě dělala, tak jsem si myslela že nic zkazit nemůžu. přesně jsem věděla jak provádět kouzla, pracovat s astrálem... atd. bylo mi 13. no samozřejmě nejlepší věk, zamilovanost a všechno s pubertou spojené. říkala jsem si, když to jde, tak přece můžu získat koho chci. No a to se také stalo. Začala jsem pomocí magii ovlivňovat ostatní lidi a dokonce získávat i jiné věci. Postupem času jsem ale začala vidět černé stíny, měla jsem obrovské deprese, chtěla jsem se zabít. No v podstatě ty špatné věci, které se děly i autorce. A proč se to všechno stalo? NEVĚDĚLA JSEM CO DĚLÁM, MĚLA JSEM STRACH, BYLA JSEM PŘÍSTUPNÁ TOMU, ABY MĚ NEGATIVNÍ SÍLY ZNEUŽÍVALY. jen v tom případě se to může stát. Jelikož jsem ale v minulém životě čarodějka opravdu byla(pomáhala jsem ale ostaním), zablokovala jsem to všechno. Přestala jsem ve vše věřit, skoncovala jsem se vším. Změnila celou svoji osobnost. Teď jsem starší, a bohužel se toho pořád trochu bojím. Ale začala jsem své neuvěřitelné schopnosti využívat úplně jinak a andílci mi zase znovu začínají pomáhat. To, že někomu chodí po bytu duchové? to je přece dar! to, že když usínám tak mi andílci přejí dobrou noc, to je něco neuvěřitelně krásného.
Ale abych to ukončila... myslím, že se vám to stalo naschvál. možná jste veděla, že to nechcete dělat a začalo vás to ovlivňovat. Podle mého: KAŽDÉMU SE STANE TO, CO SI ZASLOUŽÍ. takže se vám to stalo asi proto, že jste se měla dostat tam, kde jste teď. Ale podle mě není až tak správné tvrdit, že MaGIE špatná. To možná pro vás, ale pro nás ostaní, kteří jí věříme, určitě né.
Veronika-zajík
2006-02-20 18:16:45 Re: Může magie škodit?
Dobrý den,
už je to docela dlouhá doba, kdy se začal řešit tento problém. Ale chtěla bych vysvětlit co si o tom myslím, protože jak tam autorka psala to, co se jí stalo, tak to samé se stalo i mě.
S magií jsem začala v hodně ranném věku, a jelikož jsem nějak podvědomě věděla, že jsem to už v minulém životě dělala, tak jsem si myslela že nic zkazit nemůžu. přesně jsem věděla jak provádět kouzla, pracovat s astrálem... atd. bylo mi 13. no samozřejmě nejlepší věk, zamilovanost a všechno s pubertou spojené. říkala jsem si, když to jde, tak přece můžu získat koho chci. No a to se také stalo. Začala jsem pomocí magii ovlivňovat ostatní lidi a dokonce získávat i jiné věci. Postupem času jsem ale začala vidět černé stíny, měla jsem obrovské deprese, chtěla jsem se zabít. No v podstatě ty špatné věci, které se děly i autorce. A proč se to všechno stalo? NEVĚDĚLA JSEM CO DĚLÁM, MĚLA JSEM STRACH, BYLA JSEM PŘÍSTUPNÁ TOMU, ABY MĚ NEGATIVNÍ SÍLY ZNEUŽÍVALY. jen v tom případě se to může stát. Jelikož jsem ale v minulém životě čarodějka opravdu byla(pomáhala jsem ale ostaním), zablokovala jsem to všechno. Přestala jsem ve vše věřit, skoncovala jsem se vším. Změnila celou svoji osobnost. Teď jsem starší, a bohužel se toho pořád trochu bojím. Ale začala jsem své neuvěřitelné schopnosti využívat úplně jinak a andílci mi zase znovu začínají pomáhat. To, že někomu chodí po bytu duchové? to je přece dar! to, že když usínám tak mi andílci přejí dobrou noc, to je něco neuvěřitelně krásného.
Ale abych to ukončila... myslím, že se vám to stalo naschvál. možná jste veděla, že to nechcete dělat a začalo vás to ovlivňovat. Podle mého: KAŽDÉMU SE STANE TO, CO SI ZASLOUŽÍ. takže se vám to stalo asi proto, že jste se měla dostat tam, kde jste teď. Ale podle mě není až tak správné tvrdit, že MaGIE špatná. To možná pro vás, ale pro nás ostaní, kteří jí věříme, určitě né.
Veronika-zajík
2006-02-20 18:19:00 Re: Může magie škodit?
Dobrý den,
už je to docela dlouhá doba, kdy se začal řešit tento problém. Ale chtěla bych vysvětlit co si o tom myslím, protože jak tam autorka psala to, co se jí stalo, tak to samé se stalo i mě.
S magií jsem začala v hodně ranném věku, a jelikož jsem nějak podvědomě věděla, že jsem to už v minulém životě dělala, tak jsem si myslela že nic zkazit nemůžu. přesně jsem věděla jak provádět kouzla, pracovat s astrálem... atd. bylo mi 13. no samozřejmě nejlepší věk, zamilovanost a všechno s pubertou spojené. říkala jsem si, když to jde, tak přece můžu získat koho chci. No a to se také stalo. Začala jsem pomocí magii ovlivňovat ostatní lidi a dokonce získávat i jiné věci. Postupem času jsem ale začala vidět černé stíny, měla jsem obrovské deprese, chtěla jsem se zabít. No v podstatě ty špatné věci, které se děly i autorce. A proč se to všechno stalo? NEVĚDĚLA JSEM CO DĚLÁM, MĚLA JSEM STRACH, BYLA JSEM PŘÍSTUPNÁ TOMU, ABY MĚ NEGATIVNÍ SÍLY ZNEUŽÍVALY. jen v tom případě se to může stát. Jelikož jsem ale v minulém životě čarodějka opravdu byla(pomáhala jsem ale ostaním), zablokovala jsem to všechno. Přestala jsem ve vše věřit, skoncovala jsem se vším. Změnila celou svoji osobnost. Teď jsem starší, a bohužel se toho pořád trochu bojím. Ale začala jsem své neuvěřitelné schopnosti využívat úplně jinak a andílci mi zase znovu začínají pomáhat. To, že někomu chodí po bytu duchové? to je přece dar! to, že když usínám tak mi andílci přejí dobrou noc, to je něco neuvěřitelně krásného.
Ale abych to ukončila... myslím, že se vám to stalo naschvál. možná jste veděla, že to nechcete dělat a začalo vás to ovlivňovat. Podle mého: KAŽDÉMU SE STANE TO, CO SI ZASLOUŽÍ. takže se vám to stalo asi proto, že jste se měla dostat tam, kde jste teď. Ale podle mě není až tak správné tvrdit, že MaGIE špatná. To možná pro vás, ale pro nás ostaní, kteří jí věříme, určitě né.
Veronika-zajík
2006-03-13 21:09:39 Re: Milý Dheriane!
musím Ti složit poklonu protože lépe bych to nevyjádřila a tento komentář se mi velice zamlouvá jen bych to dolpnila o rovnováhu nejdříve duševní a pak rovnováhu mezi lidmi...a je pravdou že neustála snaha o dobro se také může obrátit ve stylu citátu...za dobrotu na žebrotu... a v horším případě se to tzv.dobro může obrátit ve zlo nejvyššího rozsahu
trollkona
2006-06-20 10:19:50 Re: Může magie škodit?
Magie že nemůže škodit? Může i ta bílá. Je to akorát menší zlo. Tak třeba tarot se považuje za bílou magii, ale jak říci lidem že jim hrozí smrtelné nebezpečí? Co dělat kdzž se na vás napojí duše mrtvých vy se třesete víte že chtějí abyste jim pomohly, ale vy nevíte jak ale víte chcete a přitom vás to může hodně stát? Hranice mezi bílou a černou magií není téměř žádná. Záleží na tom kdo ji užívá a za jakým účelem ji užívá.
2007-08-04 01:10:38 Re: Může magie škodit?
souhlasim.
Odesilatelka nemel patricnou uroven na magii.
Je magie pasivnI. sensibilove psionicka aktivita a podobne..ale tohle sou llidi kteri maji PREDPOKLADY..a to jako fakt jak svina. ty pouzivaji mozek o 1,0081..% vic jak normalni clovek, ale otom sen emluvi ..cetl sem to nekde..nekde na googlu. ale podle me jeto jen kec..muzme verit anemusime
je to jako fotbal..bud umis..nebo si to VYDRES!
ja se o magii zabejvam 3rokem.a ani TED nejsme pripaven. 289664262 me ICQ..muzeme popoovidat ..jsme spise tkaovej filozof THEURG.
tka doboru noc.
2007-09-01 14:25:33 Re: Může magie škodit?
podla mna moze aj biela magia uskodit.ked totiz zacarujeme dakeho cloveka aby sa do nas zalubil moze to ublizit aj nam.mne by nebolo prijemne keby ma nelubil naozaj.moze teda ublizit ale myslim ze hlavne po psichyckej stranke
Views: 270